بوتاکس دور چشم

بوتاکس دور چشم

بدیهی است که چین و چروک های اطراف چشم، برای اکثر افراد ناخوشایند و ناراحت کننده به نظر می آید. این خطوط در پوست، زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار داده و باعث پیر و چروکیده نشان دادن صورت می‌شود. به این ترتیب بوتاکس دور چشم که به عنوان یک جراحی ساده و کم خطر به این عزیزان توصیه می شود. در واقع تزریق بوتاکس دور چشم، چین و چروک های این قسمت از صورت را کاهش می دهد. علاوه بر این موجب جوانسازی پوست صورت خواهد شد. در ادامه این مقاله مطالبی را درباره نحوه صحیح تزریق بوتاکس دور چشم عنوان می‌نماییم. پس جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

بوتاکس دور چشم

تزریق بوتاکس دور چشم

در حقیقت بوتاکس به عنوان یک داروی قابل تزریق است. بوتاکس با فلج کردن بافت های قسمت موردنظر، موجب نابودی خطوط ایجاد شده در ناحیه ی مورد نظر میشود. این فلج شدن عضلات به وسیله ی بوتاکس یک اثر موقتی دارد. برخی میپرسند آیا چروک‌ها با از بین رفتن بوتاکس بدتر می‌شود؟ جواب را در این صفحه دنبال کنید.

به طور کلی یکی از راهکارهای غیر تهاجمی، به منظور رفع چین و چروک های دور چشم بوتاکس میباشد. بوتاکس یک شیوه ایمن به منظور برطرف نمودن خطوط جزئی و چین و چروک های کم عمق توصیه میشود. با توجه به اینکه تزریق بوتاکس دور چشم دارای فوایدی است، تاثیرات منفی نیز به همراه دارد. به طور مثال با بوتاکس دور چشم و بوتاکس پیشانی، دیگر نمی توانید احساساتی همچون اخم را نشان دهید.

یکی از اصلی‌ترین علل ایجاد خطوط و چین و چروک در صورت حرکت پی در پی عضلات صورت است. بوتاکس به واسطه بستن انقباض عضلات از حرکت عضلات پیشگیری کرده و مانع از ایجاد چین و چروک میشود. اغلب بوتاکس برای از بین بردن خطوط پوستی، در قسمت پیشانی، دور دهان، دور چشم و چانه استفاده میشود. در نتیجه چین و چروک ها در این نواحی را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

در حال حاضر تزریق بوتاکس دور چشم، متقاضیان زیادی دارد. رضایتمندی آنان باعث پیشرفت و توسعه این راهکار زیبایی درمانی شده است.

مزیت بوتاکس دور چشم

از جمله مهم ترین مزایای بوتاکس، این است که این عمل در حداقل زمان ممکن انجام می شود. تزریق بوتاکس به عنوان یک جراحی غیرتهاجمی که بسیار آسان و راحت انجام می شود شناخته شده است. این عمل با توجه به ناحیه ی مورد نظر در مدت ده دقیقه تا نیم ساعت انجام میشود. در واقع بعد از انجام تزریق بوتاکس به دوره ریکاوری نیازی نیست. یعنی متقاضی می تواند زندگی عادی خود را انجام دهد.

1- مدت ماندگاری

ماندگاری بوتاکس به اندازه‌ی نسبتاً بالایی است. اما بوتاکس اغلب برای رفع چین و چروک هایی که طی حرکت عضلات صورت به وجود می آید، استفاده میشود. به طور معمول تزریق بوتاکس برای برطرف نمودن خطوط صورت بکار برده میشود. این خطوط شامل ابروها، چین و چروک های پنجه کلاغی،خطوط پیشانی و چروک های اطراف چشم هستند.

توجه داشته باشید در صورتی که یک سری خطوط به شکل ثابت ایجاد شده‌اند با بوتاکس محو نمیشوند. بله، نه تنها با تزریق بوتاکس برطرف نمیشوند، بلکه جهت درمان باید از سایر شیوه های درمانی استفاده نمود. امکان برطرف نمودن دائمی خطوط و چین و چروک های دور چشم، به وسیله‌ی بوتاکس وجود نخواهد داشت. آگاه باشید تاثیر بوتاکس به صورت موقتی است.

اثر تزریق بوتاکس به دور چشم، معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه ماندگاری دارد. بعد از گذشت این مدت زمان، دوباره صورت و پوست به حالت اولیه خود بر خواهد گشت. لذا به منظور حفظ و ادامه این تاثیرات بوتاکس، توصیه می‌شود تزریق بوتاکس را مجدداً تمدید نمایید. اثر بخشی تزریق بوتاکس، برای برطرف نمودن سیاهی و پف دور چشم حتمی نیست. بر اساس مطالعات و تحقیقات پزشکان اثر مثبت و قابل اطمینانی را ارائه نداده اند. بنابراین جهت رفع این عارضه بایستی از سایر شیوه‌های درمانی استفاده نمود.

بر اساس بررسی‌های اخیر ثابت شده که بوتاکس، بیشتر در کاهش چین و چروک ها موثر واقع شده است. به طوری که تزریق این ماده در نواحی دور چشم،به راحتی خطوط پوستی ایجاد شده را برطرف می نماید. علاوه بر آن امکان پر شدن پلک پایین به وسیله بوتاکس وجود دارد. با این حال تاثیر تزریق بوتاکس به منظور برطرف نمودن گودی و سیاهی زیر چشم به طور قطعی ثابت نشده است.

2. بوتاکس دور چشم دائمی

به این ترتیب رفع چین و چروک های دور چشم و سایر نواحی صورت به وسیله‌ی بوتاکس، دائمی نخواهد بود. این فرایند به وسیله تزریق بوتاکس یک اثر موقتی به دنبال دارد. اثر آن نهایتاً بین ۴ تا ۶ ماه اثر آن از بین خواهد رفت. لذا جهت برطرف نمودن دائمی خطوط دور چشم، باید از سایر راهکارها و شیوه های درمانی و زیبایی کمک گرفت. بنابراین برای کسب اطلاعات لازم به مقاله ی مرتبط با این مسئله مراجعه نمایید.

 

مزیت بوتاکس دور چشم

عوارض بوتاکس دور چشم

پوست در قسمت های دور و اطراف چشم خیلی حساس است. پس امکان ایجاد عواقبی بعد از تزریق بوتاکس وجود دارد. مشهود ترین این عوارض را در ادامه برایتان عرض می کنیم.

  1. ممکن است بعد از تزریق بوتاکس دور چشم، در باز و بستن چشم ها با مشکل مواجه شوید. همچنین امکان افتادگی پلک نیز وجود دارد. در حقیقت بعد از تزریق بوتاکس، دچار یک بی حسی در دور و اطراف چشم خواهید شد.
  2. ایجاد ضعف در سیستم عضلانی، متورم شدن و کبودی یکی از عارضه های تزریق بوتاکس می باشد. که شما این توانایی را دارید با چند راه آسان، کبودی خود را رفع کنید .
  3. گاهی احتمال دارد به دلیل تزریق بوتاکس دور چشم و اطراف آن تقارن صورت بهم ریخته و نامتقارن شود.
  4. در بعضی از موارد ممکن است عوارض بوتاکس کمی شدیدتر نمایش داده شوند. به طور مثال امکان خونریزی در ناحیه ی مورد نظر و ایجاد کبودی و قرمزی وجود دارد. بعضی ‌از مواقع تزریق بوتاکس دور چشم، همراه با سردرد، سرگیجه و همچنین درد در قسمت تزریق همراه میباشد.

کلیه ی این موارد موقتی هستند. اما در صورت ادامه و تشدید آنها حتماً با پزشک متخصص مشورت نموده و نزدوی مراجعه نمایید. به افرادی که درگیر بیماری های خاصی هستند، توصیه می شود از تزریق بوتاکس بپرهیزند. علاوه بر آن در زنان باردار همچنین در دوران شیردهی اصلا توصیه نمیشود. پس از بروز عواقب احتمالی جلوگیری نمایید. هرگونه عمل جراحی زیبایی و یا تزریق بوتاکس، حتماً در کلینیک های معتبر و توسط پزشکان متخصص انجام شود. احتمال دارد پیش از آغاز جراحی پزشک بی حسی های موضعی را مورد استفاده قرار دهد. به این ترتیب درد و ناراحتی در شما، به حداقل ممکن میرسد.

مضرات بوتاکس دور چشم

بوتاکس دور چشم همانند سایر تزریقاتی که به منظور زیبایی بر روی صورت انجام می شود، عواقبی در پی دارد. به طور مثال ممکن است بعد از تزریق بوتاکس دور چشم، پلک شما سنگین شده و افتادگی پیدا کند. حال ممکن است این افتادگی در قسمت پلک بالا و یا پلک پایین باشد. امکان دارد چشم های شما درگیر یک بی حسی و خستگی خاصی باشند. در مواردی با ریزش اشک از چشم هایتان یکسری اختلالاتی در بینایی شما ایجاد ‌شود.

در بعضی موارد با تزریق بوتاکس دور چشم، امکان درد، قرمزی، کبودی، التهاب و تورم در این ناحیه وجود دارد. اگر با هر یک از این اختلالات مواجه شدید، حتماً با پزشک معالج خود در ارتباط باشید. بعضی از خطرات بوتاکس صورت امکان دارد بین چند ساعت تا چند روز از بین برود. اما بعضی دیگر باید تحت درمان جدی قرار گیرند.

دوره ی درمان بوتاکس دور چشم

با توجه به فرایند آسان و عملکرد بوتاکس، تزریق آن توسط متخصصان کلینیک های معتبر انجام می شود. به این ترتیب دوره درمان این ماده ممکن است بین چند روز انجام شود. معمولاً بعد از گذشته ۲۴ ساعت از تزریق، پوست به صورت خودکار این ماده را جذب می کند. پس دیگر امکان جابجایی و حرکت را نخواهد داشت. بنابراین شخص میتواند با احتیاط به زندگی عادی خود ادامه دهد. اما باید توجه داشته باشید، به منظور کسب نتایج بهتر، رعایت دستورالعمل های پزشک معالج الزامی است.

دوره ی درمان بوتاکس دور چشم

نگهداری بعد از تزریق بوتاکس

بر اساس تحقیقات اخیر ثابت شده است که تزریق بوتاکس، در طی یک هفته تاثیرات خود را نمایان خواهد نمود. اثرات این ماده با توجه به شرایط و ویژگی‌های پوستی شخص، بین ۴ تا ۶ ماه ادامه خواهد داشت. در طی این مدت زمان هیچگونه چین و چروک و خطوطی را مشاهده نخواهید کرد. آیا میخواهید در تزریق بوتاکس نتایج بهتر و موفق تری را کسب کنید؟ پس لازم است یکسری مراقبت های بعد بوتاکس را حتما رعایت کنید.

حتما میدانید قسمت های اطراف چشم بسیار حساس هستند. لذا بعد از تزریق بوتاکس توصیه می شود یکسری مراقبت ها و دستورالعمل هایی را حتماً انجام دهید. به این ترتیب عواقب احتمالی آن به صفر میرسد. در ادامه به بعضی از این مراقبت ها و دستورالعمل ها اشاره می‌کنیم.

توصیه های بعد از تزریق عبارتنداز:

۱. بعد از تزریق به مدت چند ساعت از دراز کشیدن بپرهیزید. چون موجب می‌شود ماده بوتاکس در زیر پوست متحرک شده و عواقبی را در پی داشته باشد. بنابراین نهایتاً به اندازه ۴ ساعت بعد از بوتاکس دراز نکشید.

۲. از ماساژ و مالش دادن نواحی مورد نظر بپرهیزید. ماساژ و فشار در این نواحی باعث می شود ماده پخش شود. با پخش ماده ی بوتاکس در زیر پوست، عوارضی همچون عدم تقارن در صورت و افتادگی پلک به همراه دارد.

۳. اکثر بیماران برای رفع کبودی بعد از بوتاکس، داروهای ضد التهاب مصرف می نمایند. اما بدانید که تورم و کبودی عملکرد طبیعی بدن نسبت به تزریق بوتاکس است. که معمولاً بعد از ۲۴ ساعت از بین خواهد رفت. هرگز به صورت خودسرانه از داروهای ضد التهاب مصرف نکنید.

۴. ماده ی بوتاکس تقریباً تا ۲۴ ساعت جذب پوست شده و دیگر امکان حرکت و جابجایی آن وجود ندارد. لذا در طی این مدت توصیه می‌شود از دوش گرفتن بپرهیزید. چرا که آب موجب حرکت و نفوذپذیری ماده خواهد شد. می توانید بعد از ۲۴ ساعت از تزریق بوتاکس دور چشم استحمام نماید.

۵. بعد از تزریق بوتاکس دور چشم و سایر نواحی صورت، تا ۲۴ ساعت نباید ورزش کنید. علاوه بر آن انجام فعالیت‌های سنگین نیز توصیه نمی‌شود. چون موجب حرکت بوتاکس در زیر پوست شده و امکان ایجاد عوارض ناهنجار وجود خواهد داشت.

۶. بعد از تزریق بوتاکس، سعی کنید از مصرف دخانیات و الکل بپرهیزید. چون مصرف این مواد علاوه بر اینکه دوره درمان را طولانی تر می کند. علاوه بر این باعث ایجاد تورم و التهاب در محل مورد نظر خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود برای نتیجه بهتر بوتاکس، تا ۲۴ ساعت قبل و بعد، از مصرف دخانیات و الکل بپرهیزید.

 

نگهداری بعد از تزریق بوتاکس

 

مراحل بوتاکس دور چشم

بوتاکس یکی از پرکاربرد ترین شیوه های پزشکان متخصص، جهت درمان چروک ها است. برطرف نمودن چین و چروک های صورت و ایجاد ظاهر آراسته و جوان با تزریق بوتاکس امکان پذیر است.

در حقیقت تزریق بوتاکس دور چشم، به منظور برطرف نمودن خط اخم صورت میگیرد. علاوه بر این سایر چین و چروکهای دور و اطراف چشم با تزریق بوتاکس درمان میشوند. این خطوط احتمالاً مابین هر دو ابرو و یا روی پیشانی به وجود می آید. خطوط دور چشم معمولاً در هنگام خنده رویت می‌شوند. کلیه این اختلالات به وسیله‌ی تزریق بوتاکس دور چشم برطرف خواهد شد.

توجه داشته باشید که تاثیر این ماده به صورت موقتی است. پس طی چند ماه صورت دوباره به حالت اولیه خود باز خواهد گشت. در حقیقت ماده بوتاکس، باعث فلج شدن و کاهش تحرک ناحیه مورد نظر خواهد شد. در نتیجه بافت‌های صورت کمتر حرکت کرده و این انقباض موجب کاهش چین و چروک ها و خطوط میگردد. یک مسئله ی مهم قبل از تحلیل عواقب بوتاکس دور چشم باید به آن توجه شود. اینکه نوع بوتاکس و فعالیتی که قرار است این ماده روی پوست انجام دهد عنوان شود.

1. محل تزریق

تزریق بوتاکس در زیر چشم به این صورت است. توکسین بوتولینوم در موازات خط عمود بر مرکز مردمک ۳ میلیمتر، در قسمت زیر خط محل رویش مژه های پایین تزریق میشود. معمولاً در هر پلک یک تزریق انجام می‌شود، به طوری که تزریق دقیقاً باید زیر جلد انجام شود.

2. بوتاکس در خانه

بوتاکس دور چشم، با راهکارهای خانگی در یک زمان خیلی کوتاهی، قابلیت محو چروک ها را دارد. در حقیقت جوانسازی پوست صورت به وسیله ی محصولات خانگی دارای لذت و شادابی بسیاری است. به طوری که هرگز این لذت را در شیوه‌های بوتاکس تزریقی مشاهده نخواهید کرد.

بوتاکس می تواند جوانی و شادابی را به چهره ی شما ببخشد. همچنین اکثر بیماری های میگرنی و سردرد و سایر مشکلات عضلانی را نیز برطرف می نماید. این یکی از معجزه های طب سنتی و درمان های خانگی است. در بوتاکس دور چشم به وسیله‌ی محصولات خانگی، میتوانید با هزینه ای خیلی کم، سلامتی خود را حفظ نمایید. همچنین از شر چین و چروک ها و خطوط دور چشم، اطراف لب و پیشانی خلاص شوید. شیوه های گوناگون خانگی بوتاکس دور چشم، کلیه ی معایب دور و اطراف چشم شما را رفع میکند. همچنین به شادابی پوست شما می افزاید.

اطراف چشم یکی از حساس ترین و نازک ترین ناحیه های صورت محسوب می شود. پس ممکن است استفاده از مواد شیمیایی یا تزریق بوتاکس بر روی آن، عوارض خطرناکی را دنبال داشته باشد. سفیده تخم مرغ، به دلیل خاصیت کشسانی برای رفع چین و چروک ها و خطوط اطراف چشم موثر واقع شده است.

استفاده از ماسک تخم مرغ به عنوان یک راهکار سنتی و خانگی:

  • استفاده از این ماسک، به این نحوه است که اول زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا میکنید. سپس سفیده را به خوبی با همزن میزنید. سپس مقداری از آن را به دور چشم خود میمالید. بعد از نهایتاً ۲۰ دقیقه به آرامی آن را بشویید.در نهایت می توانید شاهد شادابی و جوانی پوست صورت خود باشید.
  • یکی دیگر از راهکارهای خانگی استفاده از روغن رزماری و روغن کرچک است. این محصولات نسبت چرب کنندگی بسیار بالا و تحریک پذیری مناسب برای پوست دارند. به خاطر امکان این را دارند که پوست را از چروکیدگی و خشکی محافظت نمایند.
  • یکی دیگر از ساده ترین و پرکاربردترین شیوه های بوتاکس خانگی پوست آبرسانی به آن است.استفاده از خیار که دارای طراوت و آبرسانی زیادی است. این امکان را به شما میدهد که علاوه بر لطافت و شفافیت پوست، مانع از خشکی و ایجاد چروک شود.استفاده از خیار به منظور انجام بوتاکس دور چشم، خطوط پیشانی و خنده بسیار رایج است.اکثر کسانی که از خیار به عنوان بوتاکس استفاده کرده‌اند راضی و خشنود بوده‌اند.برای انجام این کار کافی است چند عدد خیار را رنده کرده و در دور و اطراف چشم خود قرار دهید. سپس بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

هزینه ی بوتاکس دور چشم

هزینه ی بوتاکس، به دلایل گوناگونی بستگی دارد. با توجه به اینکه در چه مکانی و چه کلینیکی انجام میشود، هزینه ها ممکن است تفاوت داشته باشد. علاوه بر آن مقدار ماده تزریق بوتاکس و اینکه چه برندی است، در قیمت آن موثر واقع خواهد شد. همچنین هزینه سایر داروها و خدمات کلینیک مربوطه، در قیمت نهایی تزریق بوتاکس تاثیر میگذارد.

بیماران قبل از تزریق بوتاکس دور چشم، قیمت تخمینی را از کلینیک و پزشک متخصص خود دریافت نمایند. همچنین مشاوره و کسب اطلاعات کافی، در رابطه با چگونگی تزریق بوتاکس و مدت زمان آن قیمت تخمینی تزریق بوتاکس در قسمت‌های مختلف صورت را برای شما مشخص می کند.

قیمت بوتاکس ایرانی

موسسات و شرکتهای دارویی ایران نیز محصولاتی را تولید می کنند که امکان رقابت با محصولات خارجی را دارند. به طور مثال بوتاکس ایرانی دارای کیفیت و اثرات مثبتی در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی آن می‌باشد. در حقیقت قیمت بوتاکس ایرانی، نسبت به نمونه های خارجی آن ارزانتر است.

یکی از نمونه های بوتاکس تولید شده شرکت‌های دارویی ایران مصپورت نام دارد. این محصول قابلیت رفع خطوط اخم و چین و چروک های اطراف چشم را دارد. علاوه بر آن با دریافت تاییدیه سازمان سلامت و دارو و توانسته محبوبیت زیادی پیدا کند. بنابراین می توانید با اطمینان خاطر از این محصول استفاده نمایید.

قیمت بوتاکس ایرانی

سخن پایانی

پوست در دور و اطراف چشم بسیار نازک و حساس است. پس هرگونه عمل زیبایی در دور چشم و سایر نواحی صورت باید با تخصص و مهارت لازم انجام شود. بنابراین برای تزریق بوتاکس به دور چشم به کلینیک های معتبر مراجعه نموده و خود را به پزشکان متخصص بسپارید.

در انتخاب بوتاکس موردنیاز خود دقت نمایید و سعی کنید از مشاوره پزشک معالج خود بهره مند شوید. ممکن است اکثر محصولات دارای قیمت زیاد و برند بالایی باشند، اما این فاکتور برای انتخاب بوتاکس کافی نیست. شما باید کیفیت و میزان ماندگاری آن را مورد توجه قرار دهید.

برای اثربخشی بیشتر تزریق بوتاکس دور چشم توصیه های پزشک معالج خود را مورد توجه قرار داده و رعایت نمایید. برای رفع خطوط ایجاد شده در دور و اطراف چشم، میتوانید از بوتاکس به شیوه ی خانگی نیز استفاده نمایید. بوتاکس خانگی قیمت کمتری دارد.