لوگوی بوتاکس سنتر
بوتاکس صورت چه خطری دارد

خطرات بوتاکس صورت؟

بوتاکس یکی از راه های کم‌ تهاجمی و موثر برای جوان ساختن پوست و بهبود خط های صورت و گردن می باشد. حدود ۵۰ سال می باشد که در دانش پزشکی از بوتاکس و سم بوتولینوم به منظور بهبود اختلال های گوناگون استفاده می شود و در ۱۵ سال آخر، استفاده های قشنگی هم به کاربرد های بوتاکس اضافه گشته اند. تحقیق ها و مطالعه های صورت گرفته بر روی بوتاکس نشان دهنده آن است که این راه خیلی با امنیت است و همچنین عوارض بوتاکس کمتر می باشد. با این وضعیت همه ی راه های درمانی و زیبا ساختن عارضه های قابل تحملی نیز دارا هستند. در این نوشته خواهانیم به تحقیق در مورد خطرات بوتاکس صورت بپردازیم.

خطرات بوتاکس صورت

تعریف خطرات بوتاکس صورت

به صورت کلی تزریق بوتاکس عارضه های خیلی کمی را دارا است و بیشتر این عوارض بوتاکس امکان دارد به علت نشناختن فرد تزریق کننده بوتاکس و تزریق این ماده به وسیله اشخاص غیر تخصص داشته به وجود آید. بنابراین ابتدایی ترین و اصلی ترین پیشنهاد ما به شما صورت دادن تزریق بوتاکس در کلینیک های با اعتبار پوست و مو و مطب دکتر متخصص است.

همه ی خطرات بوتاکس صورت ممکن در ناحیه های گوناگون صورت به طور مختصر برایتان بیان خواهیم نمود:

1. قرمز شدن  و اِدِم

قرمز شدن و ادم بازتاب طبیعی بدن به هر راهکار درمانی می باشد. این عارضه ها عموما کوچک تا متوسط می باشند، در عرض چند ساعت بهبود می یابند و لازم  به درمان هم ندارند. تشدد قرمز شدن و ادم به اندازه بوتاکس تزریق گشته و علاوه بر آن به ضخامت سوزن تزریق وابسته است. جلوگیری از این عارضه ها تا اندازه فراوانی به تجربه‌ی پزشک بسته می باشد.

بکار بردن سوزن‌های مرغوب، تزریق آهسته‌ و مقدار های کم بوتاکس و علاوه بر آن بکار بردن کمپرس سرد بعد از پایان یافتن تزریق، از آن مورد هایی می باشند که توانایی دارند از تشدد قرمز شدن و تورم کم کنند. برای بهبود سریع ورم و رفع کبودی صورت بعد از بوتاکس قبل از بیرون شدن از مرکز درمانی از دکتر حرفه ای کلینیک سوال های خود را جویا شوید.

2. درد

یکی از سوالات متداول مراجعه کنندگان این است که آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟ مقدار درد در حین تزریق بوتاکس به اندازه متحمل شدن درد شما وابسته است. عموما اکثر رجوع کنندگان به خوبی دردی که بر حسب تزریق به وجود آمده را تحمل می نمایند. به منظور کم نمودن درد توانایی دارید بعد از مشاوره با پزشک، حدود ۱ ساعت قبل از رجوع به کلینیک، استامینوفن استفاده نمایید. در بعضی از مورد های قبل از درمان، از کرم‌های بی‌ حس کننده موضعی یا کمپرس سرد بکار می برند تا درد محیط تزریق کم شود. درد امکان دارد تا ۳۰ دقیقه پس از پایان یافتن تزریق هم اندکی سبب رنجش شما گردد.

3. سردرد و حالت تهوع

رایج ترین خطرات بوتاکس صورت سردرد و حالت تهوع می باشند. این دو عارضه در ۲ تا ۱۵ درصد از رجوع کنندگان دیده می‌شوند. مسلما سردرد و تهوع عموما کم است و اکثرا برای افرادی اتفاق می افتد که ابتدایی ترین تزریق های بوتاکس خود را صورت می‌دهند. باقی ماندن این عارضه ها بین چند ساعت تا حداکثر سه چهار روز تغییر می کند.

دلیل و روش درمان این مشکل در صفحه سردرد پس از بوتاکس به صورت گفته شده است، شما توانایی دارید برای آگاهی کامل در این باره به صفحه مربوطه برگردید. ولی به صورت کلی عامل هایی مثل: نقص های به وجود آمده در محیط تزریق، استرس و داشتن سردردهای میگرنی در به وجود آوردن آن‌ها تاثیر دارند. به منظور بهبود سردرد، استفاده داروهای تسکین دهنده یا قرص‌های مقابله با میگرن عمومی کافی است.

4. کبودی

کبودی به علت سوراخ گشتن عروق خونی به وجود آمده در محیط تزریق اتفاق می افتد. این رویداد عموما بر اساس  این می باشد که محیط عروق خونی، قبل از تزریق بوتاکس به خوبی شناخته نشده‌اند. دقت داشته باشید که پزشک های  غیر حرفه ای  و اشخاص غیر جراح با آناتومی صورت و گردن شناخت کفایت کننده ندارند. به همین خاطر امکان دارد در حین مراحل تزریق به عروق خونی صدمه بزنند. کبودی زیادتر هنگامی دیده می‌شود که پزشک حرفه و تجربه‌ی کفایت کننده در تزریق بوتاکس را دارا نباشد.

به منظور رفع کبودی صورت بعد از بوتاکس، بایستی از استفاده آسپیرین و داروهای جلوگیری از ملتهب شدن غیر استروئیدی (مانند ژلوفن) تا حداقل ۷ روز قبل از تزریق جلوگیری نمایید. بکار بردن کرم‌های ویتامین K یا کرم‌هایی که دارای عصاره‌ی گیاه آرنیکا می باشند، در بهبود کبودی تاثیر دارند. بقیه کار هایی که بایستی به منظور جلوگیری از کبودی پوست صورت بگیرند، مشتمل بر مورد های ذیل می باشد:

در طی انجام تزریق بوتاکس بایستی در وضعیت نشسته قرار بگیریم

عروق خونی بایستی  قبل از تزریق شناخته شوند، به خصوص در مورد ناحیه های دور و بر چشم و بقیه قسمت های با استعداد پزشک با فشار دادن انگشت خود بر محیط تزریق (بی ماساژ دادن) توانایی دارد امکان کبودی را کم کند.

 

تعریف خطرات بوتاکس صورت

5. عفونت

در حال حاضر بیانیه ای بر اساس  عفونت هایی که سبب آن تزریق بوتاکس باشد نشر داده نشده است. مسلما در مورد تزریق‌هایی که در مکان های درمانی و به وسیله دکتر انجام شده اند. همه ی محلول‌های بوتاکس دارای مایع نرمال سالین می باشند و در دمای ۴ درجه‌ی سانتی‌گراد محافظت می‌شوند. حتی ۳۰ روز پس از باز نمودن محلول بوتاکس، هیچ گونه ای از رشد باکتری‌ها دیده نمی‌شود. با این وضعیت در مکان های درمانی، قبل از تزریق پوست شما را به خوبی استریل می نمایند تا خطر عفونت به صفر درصد منتقل شود.

6. واکنش‌های کولینرژیک

واکنش‌های کولینرژیک یکی از خطرات بوتاکس صورت می باشند که عموما به شکل خشک شدن دهان یا چشم‌ها دیده می‌شوند. این عارضه ها زیاد در صورت بکاربرده می شود فرآورده‌هایی دیده می‌شود که از سم بوتولینوم مدل B درست شده‌اند. در کلینیک فقط از فرآورده‌های دارای سم بوتولینوم مدل A بکار می بریم.

7. عارضه های محیط تزریق

این بخش از عارضه ها عموما بر اساس منتشر شدن بوتاکس به عضله های دور و بر محیط تزریق و اثر گذاشتن بر ماهیچه‌هایی می باشد که مورد هدف ما نمی باشند. احتمال این عارضه ها هنگامی بیشتر می گردد که تزریق بوتاکس به وسیله اشخاص غیرحرفه ای یا پزشک های بدون مهارت انجام شود.

عارضه های محیط تزریق در مورد های درمان یک سوم فوقانی صورت (خط اخم، خط های افقی پیشانی، ابروها و خط های پنجه کلاغی) خیلی کم می باشد. زیرا ترفندها و بخشنامه های تزریق بوتاکس در این ناحیه ها تا حد فراوانی بهبود سازی گشته اند. تزریق بوتاکس در یک سوم میانی و پایینی صورت و علاوه بر آن گردن، استفاده های کمی را دارا می باشد. به همین دلیل ترفند های تزریق در این محیط ها ضعیف‌ تر است و تزریق ها باستی با توجه و محتاط بودن زیادتری انجام شود. امکان رخ دادن عارضه های محیط تزریق در این مکان ها زیادتر می باشد.

8. بقیه مشکلات بوتاکس

فلج گشتن عضله های هدف از دیگر عوارض بوتاکس می باشد که در فرآیند جلوگیری از بکار بردن دوزهای مناسب دارو و علاوه بر آن تزریق در محیط های نامناسب اتفاق می افتد. در موردهای خیلی کمی ایستادگی در برابر سم بوتولینوم دیده شده که در این وضعیت، تزریق بوتاکس به هیچ عنوان بر عضله ها موثر نمی باشد.

واکنش‌های سیستمیک یا همگانی بدن در برابر ماده‌ی بوتاکس خیلی کم هستند. خبر هایی بر اساس نمایان شدن نشانه های شبیه به بیماری پسوریازیس و دانه‌های قرمز بر روی پوست انتشار یافته که تا به حال در بین میلیون‌ها بار تزریق، فقط برای دو نفر در هر میلیون نفر در همه ی جهان اتفاق افتاده است.

بقیه مشکلات بوتاکس

سخن پایانی
بنابراین تزریق بوتاکس یکی از با امنیت ترین راه های جوان ساختن پوست می باشد. مسلما اگر با بکار بردن ماده های تجویز شده و به دست پزشک با تجربه و ماهر در مرکز های درمانی انجام شود. در کلینیک می توانید همه ی تزریق های بوتاکس به وسیله پزشک های تخصص داشته که صورت گرفته را مشاهده نمایید و از عالی ترین مارک های وجود داشته در بازار ایران بکار ببریم.