لوگوی بوتاکس سنتر
تزریق بوتاکس دور چشم-شاخص

تزریق بوتاکس دور چشم

یکی از روش‌های محبوب و تاثیرگذار برای از بین بردن چین و چروک‌های دور چشم که طرفداران زیادی هم دارد، تزریق بوتاکس دور چشم است. با توجه به اینکه پوست اطراف چشم بسیار نازک است، بسیار سریعتر از باقی قسمت‌های صورت کبود و چروک میشود. با توجه به اینکه زیبایی و سلامتی هر دو برای چهره شما الزامیست، چین و چروک‌های دور چشم میتواند بر زیبایی شما تاثیر منفی زیادی بگذارد. با توجه به پیشرفت علم و فناوری، امروزه روش‌های زیبایی فراوانی وجود دارد که میتواند بوتاکس دور چشم را یک گزینه‌ی عالی برای از بین بردن چین و چروک‌های دور چشم‌هایتان معرفی کند.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس دور چشم

محدودیت سنی خاصی برای انجام بوتاکس دور چشم وجود ندارد، اما بیشتر مراجعه کنندگان دارای سن 30 سال به بالا هستند، بهترین سن بوتاکس دور چشم زمانی است که هنوز چین و چروک‌ها عمیق نشده باشند.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس دور چشم

محل تزریق بوتاکس دور چشم

بوتاکس در اطراف چشم و پیشانی از طریق سرنگ‌هایی با سرهای بسیار ظریف تزریق می شود تا به کاهش چین و چروک دور چشم کمک کند.تزریق بوتاکس یک روش سرپایی در نظر گرفته می‌شود و نیازی به بیهوشی ندارد.

آیا تزریق بوتاکس دور چشم با درد همراه است؟

تزریق بوتاکس در ناحیه چشم را می‌توان به یک متخصص مجرب و یک کلینیک زیبایی معتبر واگذار کرد تا عوارض جانبی را به حداقل برساند. تجربه کمی درد بعد از تزریق طبیعی است، اما قابل تحمل بودن یا نبودن آن بستگی به تحمل شما دارد. اگر احساس می کنید که نمی توانید با درد هنگام تزریق کنار بیایید، با پزشک خود مشورت کنید. و یک ساعت قبل  استامینوفن بخورید و یا بخواهید در هنگام تزریق از ژل‌های بی‌حس کننده برایتان استفاده کنند.

مزایای تزریق بوتاکس دور چشم

برای از بین بردن چروک دور چشم یک روش مطمئن وجود دارد آن هم تزریق بوتاکس است. تزریق بوتاکس دور چشم زیبایی و جوانی را به صورت شما باز می‌گرداند و چروک دور چشم نخواهید داشت. از مزایای این است که بلافاصله متوجه تغییر خواهید شد. تزریق بوتاکس برای ناحیه چشم یک روش کاملا غیر تهاجمی در نظر گرفته میشود و نیازی نیست نگران درد و بهبودی پس از آن باشید. به طور کلی بعد از مزایای بوتاکس این است که چهره شما به شدت تغییر میکند و دوباره زیبایی و جوانی خود را در آینه خواهید دید.

عوارض تزریق بوتاکس دور چشم

با توجه به نازک بودن پوست دور چشم، بعد از تزریق بوتاکس یکسری عوارض خفیفی رخ میدهد که برای همگان یکسان نیست و همه این عوارض را تجربه نمیکنند. اما هر شخصی که میخواهد بوتاکس را روی صورت خود اجرا کند باید اطلاعات کاملی داشته باشد و از نظر مثبت و منفی بودن با تزریق بوتاکس آشنا باشد. بیشترین مضرات آن عبارتند از:

. امکان مشکل در بستن چشم‌ها
. افتادگی پلک
. از دست دادن حس اطراف چشم
. فلج ناقص عضلات اطراف چشم
. ایجاد تورم و کبودی دور چشم‌ها

 و اما نادرترین عوارض عبارتند از:

. امکان سردرد و سرگیجه
. اختلال در کنترل ادرار
. وجود درد و خونریزی در محل تزریق
. قرمز و یا کبود شدن ناحیه تزریق
. اختلال در بلع

عوارض تزریق بوتاکس دور چشم

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس دور چشم

بهتر است بعد از بوتاکس دور چشم یک سری مراقبت‌های ویژه انجام شود تا بوتاکس ماندگاری بیشتری داشته باشد. که این مراقبت‌ها عبارتند از:

1. پس از انجام بوتاکس دور چشم به رختخواب نروید

یکی از حساس‌ترین اقدامات زیبایی تزریق بوتاکس دور چشم است، توصیه میشود که حداقل 4 ساعت بعد از تزریق دراز نکشید تا از حرکت بوتاکس در زیر پوست جلوگیری شود.

2. پرهیز از ماساژ اطراف چشم‌ها

پس از تزریق بهتر است از ماساژ دور چشم خودداری شود. توجه داشته باشید که اگر بعد از تزریق مراقبت نکنید و اطراف چشم‌هایتان را ماساژ دهید، میتواند عوارض جدی بر روی صورت شما ایجاد کند.

3. عدم مصرف داروهای ضد التهابی

بد نیست بدانید بعد از بوتاکس دور چشم از داروهایی مانند ایبوپروفن، ایندوستامین و … استفاده نکنید، خیلی از اقدام کنندگان فکر میکنند برای از بین بردن قرمزی و کبودی بعد از تزریق با مصرف داروهای ضد التهابی اینگونه موارد را رفع کنند.

4. عدم استحمام پس از یک روز

دوش گرفتن می‌تواند باعث حرکت مواد بوتاکس و پخش شدن آن در زیر پوست شود. بنابراین بهتر است تا 24 ساعت پس از بوتاکس دوش نگیرید.

5. خودداری از فعالیت‌های سنگین

از ورزش‌های سنگین و فعالیت های سنگین بعد از بوتاکس خودداری کنید. این حرکات همچنین می‌تواند برای شما خطرناک باشد و ماندگاری بوتاکس را کاهش دهد.

استفاده از کرم دور چشم بعد از تزریق بوتاکس

استفاده از کرم دور چشم راه خوبی برای محافظت از پوست این نواحی است و می‌توانید پس از تزریق بوتاکس دور چشم به طور مداوم از این روش استفاده کنید. این کرم‌ها از پوست شما در برابر نور خورشید که یکی از عوامل کاهش عمر مفید بوتاکس است محافظت میکند.

مدت ماندگاری بوتاکس دور چشم

یک روش مطمئن برای از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های دور چشم تزریق بوتاکس است. مدت زمان بوتاکس در ناحیه چشم و رضایت از نتیجه نهایی بستگی به عمق چروک‌های شما دارد اما می‌توان گفت 4 تا 6 ماه بعد از تزریق است. البته ناگفته نماند که این مدت برای همه یکسان نیست و ممکن است برای برخی افراد طولانی‌تر باشد. بنابراین همه چیز به آناتومی بدن و عمق چین و چروک دور چشم‌ها بستگی دارد.

مدت ماندگاری بوتاکس دور چشم

ترمیم بوتاکس دور چشم

بهتر است قبل از اینکه بوتاکس تاثیر خود را از دست بدهد برای تزریق دوباره به پزشک خود مراجعه کرده و اقدام به ترمیم کنید. بهترین زمان ترمیم 6 ماه است که  این زمان به مرور کاهش می‌یابد.

زمان تاثیر بوتاکس دور چشم

تاثیر بوتاکس یک هفته بعد از تزریق قابل مشاهده است و مدت زمانی که بر روی پوست اثر دارد 4 تا 6 ماه است.

سوالات متداول در مورد بوتاکس دور چشم

آیا تزریق بوتاکس دور چشم عوارض دارد؟

عوارض ناخواسته بوتاکس کم است اما گاهی موجب تورم و کبودی در اطراف چشم‌ها میشود.  همچنین ممکن است پوست شما در هنگام لمس کمی حساس باشد. این عوارض معمولاً در هفته اول پس از درمان از بین میروند.

آیا میتوانم تزریق بوتاکس دور چشم انجام بدهم؟

بوتاکس از همان ابتدا برای درمان ایمن و موثر چروک‌های دور چشم طراحی شد. این چین و چروک‌های ناشی از حرکات تکراری صورت مانند اخم کردن و لبخند زدن را میتوان با روش‌های غیرجراحی دیگر درمان کرد.