لوگوی بوتاکس سنتر
تفاوت میان تزریق بوتاکس و تزریق ژل

تفاوت میان تزریق بوتاکس و تزریق ژل

امروزه روش های زیادی برای جوانسازی و رفع چین و چروک های پوست رایج شده است که دو نمونه از این روش ها تزریق ژل و تزریق بوتاکس می باشد. در واقع هر دو این روش ها طرفداران زیادی دارند و تمامی افراد حتی آقایون هم در صورت نیاز از این روش ها برای زیبایی پوست خود استفاده می کنند. این دو روش دارای شباهت ها و تفاوت هایی می باشند که همین امر سبب سردرگمی افراد در انتخاب این دو روش شده است. اگر شما هم می خواهید در مورد هر دو روش تزریق و تفاوت بین آن ها اطلاعات لازم را کسب کنید در ادامه با ما همراه باشید.

تزریق بوتاکس چیست؟

بوتاکس که از یک سم به اسم بوتولینوم تولید می شود می تواند به صورت موقت ماهیچه ها را فلج کند که همین امر به کم کردن چین و چروک های صورت و جوانسازی پوست شما کمک زیادی می کند. در واقع از این روش معمولا برای از بین بردن چین و چروک های پیشانی و اطراف چشم و به اصطلاح پنجه کلاغی استفاده می شود هم چنین از این نوع تزریق برای درمان سردردهای میگرنی، عرق کردن های شدید و غیره هم استفاده می شود.

 

تزریق بوتاکس چیست؟

بیشتر بخوانید: بوتاکس صورت

تزریق ژل چیست؟

ژل ها که موادی حجم دهنده هستند برای درمان چین و چروک هایی که دائمی شده اند مورد استفاده قرار می گیرند. اکنون این سوال برای شما پیش آمده که منظور از چین و چروک های دائمی چیست که در پاسخ به سوال شما باید گفت به چین و چروک هایی که در زمان استراحت و یا بی حرکت بودن عضلات صورت دیده می شوند چین و چروک های دائمی می گویند. از تزریق ژل به دلیل خاصیت حجم دهندگی که دارد معمولا برای حجم دادن لب ها و یا گونه ها هم استفاده می شود. بهترین نوع ژل هایی که مورد استفاده قرار می گیرد ژل های هیالورونیک اسید هستند زیرا این ژل ها به صورت کاملا طبیعی در بدن تمامی انسان ها وجود دارند.

 

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل و بوتاکس چه تفاوت هایی با هم دارند؟

بسیاری از افراد به دنبال این موضوع هستند که تفاوت های بین تزریق بوتاکس و تزریق ژل را بدانند با توجه به تعریف های اختصاصی که در بالا در مورد این دو داده شد قطعا تا حدودی با تفاوت این دو تزریق آشنا شده اید اما در ادامه ما چند مورد از مهم ترین تفاوت های تزریق ژل و بوتاکس را ذکر کرده ایم:

1. یکی از تفاوت های این دو، نوع ماده تزریق شده می باشد زیرا بوتاکس نوعی سم بوتولینوم بوده و ژل یک ماده شیمیایی سنتز شده و حجم دهنده که از ترکیبات مختلف حاصل می شود.
2. همان طور که قبلا هم گفته شده عملکرد این دو تزریق با هم متفاوت می باشد زیرا بوتاکس با فلج کردن عضلات چین و چروک را از بین می برد در حالی که ژل با پر کردن ناحیه، چین و چروک ها را از بین می برد.
3. یکی دیگر از تفاوت هایی که با هم دارند در مدت زمان ماندگاری می باشد زیرا بوتاکس تا 6 ماه ماندگاری دارد و مدت ماندگاری ژل هم 8 تا 18 ماه می باشد. اما در حالت کلی هر دو به طور متوسط ماندگاری 6 تا 12 ماه دارند.
4. افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند و میزان چربی در بدن آن ها کم است و دچار افتادگی و گودی در صورت خود شده اند می توانند از تزریق ژل استفاده کنند و برای افرادی که به دنبال راهی بی دردسر، امن و سریع برای رفع چین و چروک های خود هستند تزریق بوتاکس مناسب می باشد.

 

تزریق ژل و بوتاکس چه تفاوت هایی با هم دارند؟

چه نکاتی را باید بعد از تزریق ژل و بوتاکس رعایت کرد؟

شما بعد از تزریق ژل و بوتاکس برای این که بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید باید یک سری نکات را مد نظر داشته باشید و رعایت کنید که ما در ادامه برای شما ذکر کرده ایم:

 باید حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق فعالیت های شدید بدنی نداشته باشید اما می توانید برای گرفتن بهترین نتیجه، حدودا یک ساعت بعد از تزریق بوتاکس با بالا بردن ابرو های خود یا اخم کردن و لبخند زدن محل تزریق را نرمش دهید.
 باید به مدت 24 ساعت بعد از تزریق از آرایش کردن و استفاده از لایه بردار در محل تزریق جلوگیری کنید.
 به مدت 48 ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
 در 24 ساعت اول از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید.
 برای مدت زمان یک تا سه روز به ناحیه تزریق شده هیچ گونه فشاری وارد نکنید.

 

چه نکاتی را باید بعد از تزریق ژل و بوتاکس رعایت کرد؟

بیشتر بخوانید: مرکز بوتاکس و خدمات زیبایی

آیا تزریق ژل و بوتاکس عوارضی را در پی خواهند داشت؟

بسیاری از افراد تصور می کنند تزریق ژل و بوتاکس عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت اما باید گفت این تصور کاملا اشتباه می باشد زیرا تزریق این دو هیچ گونه عوارض جدی برای شما عزیزان به دنبال نخواهند داشت و شما بعد از تزریق ژل و بوتاکس عوارضی را تجربه نخواهید کرد حتی اگر دچار عوارضی هم شدید موقتی بوده و بعد از یکی دو روز به طور کامل رفع می شوند زیرا این روش های درمانی توسط سازمان بهداشت و درمان مورد تایید قرار گرفته و سالانه بسیاری از افراد در سراسر جهان از این روش ها برای زیبایی پوست صورت خود استفاده می کنند بدون این که دچار کوچک ترین مشکلی شوند. به طور کلی می توان گفت این دو روش درمانی یعنی تزریق ژل و بوتاکس جزء ایمن ترین روش های درمانی می باشند. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که پزشک متخصص و کلینیکی که در آن می خواهید از این روش ها استفاده کنید بسیار تاثیر گذار می باشد.

 

آیا تزریق ژل و بوتاکس عوارضی را در پی خواهند داشت؟

 

حرف آخر

اکنون که با تفاوت های تزریق بوتاکس و ژل آشنا شدید راحت تر می توانید برای تزریق این دو تصمیم گیری کنید. البته سعی کنید قبل از تزریق از پزشک متخصص و کاربلد در این حوزه کمک بگیرید زیرا پزشک متخصص می تواند با توجه به خواسته و انتظاراتی که شما از پوست خود دارید و مقدار چین و چروک های موجود و هم چنین بسیاری از مواردی دیگر در مورد پوست شما از بهترین روش ممکن استفاده کند.