لوگوی بوتاکس سنتر
مزوبوتاکس چیست و چه کاربردی دارد؟

مزوبوتاکس چیست و چه کاربردی دارد؟

خانم ها همیشه به دنبال زیبایی و پوستی صاف و زیبا هستند و برای رسیدن به پوست و چهره ای جذاب از کرم ها و ماسک های مختلف استفاده می کنند اما گاهی اوقات با وجود رسیدگی زیاد به پوست ممکن است با افزایش سن و یا به دلیل مشکلات آب و هوایی و یا حتی آلودگی هوا پوست دچار چین و چروک، لک، جوش و غیره به صورت جزئی شود. اگر شما هم هر روز خود را در آیینه نگاه می کنید و این تغییرات جزئی را متوجه می شوید و می خواهید از آن ها جلوگیری کنید و پوستی صاف و زیبا داشته باشید می توانید از مزوبوتاکس به جای بوتاکس استفاده کنید زیرا در این روش با استفاده از تزریق احیاکننده ها، سبب جوانسازی و صاف و زیبا کردن پوست می شوند در حالی که در تزریق بوتاکس با فلج کردن عضلات، پوست را جوان تر و صاف تر نشان می دهند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با روشی به نام مزوبوتاکس بیشتر آشنا شوید.

 

مزوبوتاکس چیست و چه کاربردی دارد؟

بیشتر بخوانید: بهترین بوتاکس

 

مزوبوتاکس چیست؟

مزوبوتاکس همان طور که از نام آن پیداست ترکیبی از مزوتراپی و بوتاکس می باشد. در مزوبوتاکس مقدار کمی از سم بوتولینوم که شامل مواد احیا کننده از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و اسید هیالورونیک ها می باشند را با هم رقیق کرده و با استفاده از روش مزوتراپی در پوست صورت تزریق می شود. این روش به بهبود بافت پوست، درمان منافذ باز پوست، درمان و کاهش قرمزی پوست، درمان و کاهش چربی های پوست و تعریق آن کمک زیادی می کند. توجه داشته باشید که در مزوبوتاکس برخلاف بوتاکس که در لایه عضله تزریق می شود، در سطح عمیقی از پوست یا درم تزریق می شود. هم چنین از آنجایی که در این روش 3 تا 6 ماه بعد از تزریق پوست کم کم به حالت قبل خود بر می گردد باید در صورت نیاز و یا تمایل تزریق را تکرار کنید. مزوبوتاکس برای تمامی موارد زیر هم کاربرد دارد:

– خاصیت لیفتینگ دارد.
– پوست های سبورئیک را درمان می کند.
– هیپرهیدروز زیر بغل را درمان می کند.
– از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می کند.
– خط اشکی و برجستگی های روی گونه را ترمیم می کند.
– آکنه، جوش و جای جوش را در تمامی سنین درمان می کند.

 

مزوبوتاکس چیست؟

بیشتر بخوانید: بوتاکس پیشانی

 

بعد از انجام مزوبوتاکس چه کار هایی باید انجام داد؟

مزوبوتاکس یکی از روش های شادابی و جوان سازی پوست می باشد که نیازی به ریکاوری بعد از تزریق وجود ندارد و بعد از تزریق شما می توانید به زندگی روزمره خود ادامه دهید اما نیاز است نکات زیر را برای احتیاط بیشتر رعایت کنید:

1. هیچ دارویی را به صورت خودسرانه مصرف نکیند.
2. روی محل تزریق دراز نکشید و آن را ماساژ هم ندهید.
3. از فعالیت های ورزشی و سنگین بدنی که باعث عرق کردن پوست شما می شود خودداری کنید.
4. بعد از تزریق مزوبوتاکس از آرایش، لیزر و اصلاح کردن محل تزریق خودداری کنید.
5. حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق سعی کنید صورت خود را خم نکنید و به حالت صاف و عمودی نگه دارید.
6. حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق از مصرف مواد غذایی که سبب رقیق شدن خون می شوند و دارو هایی مانند ایبوپروفن، آسپرین، مکمل ویتامین E و روغن ماهی خودداری کنید.

 

بعد از انجام مزوبوتاکس چه کار هایی باید انجام داد؟

بیشتر بخوانید: بوتاکس صورت

 

آیا مزوبوتاکس عوارضی هم دارد؟

شاید شما هم قبل از انجام مزوبوتاکس نگران عوارض آن باشید اما بدانید که مزوبوتاکس بسیار کم خطر می باشد اگر شما قبلا تزریق بوتاکس داشته اید و عوارضی نداشتید قطعا با تزریق مزوبوتاکس هم عوارضی را تجربه نخواهید کرد. ممکن است هر فردی به مواد تشکیل دهنده مزوبوتاکس که در سطح عمیق پوست شما تزریق می شود حساسیت داشته باشید که در نتیجه دچار عوارضی مانند خارش، کبودی، تورم و قرمزی های بسیار جزئی شوید. تمامی عوارضی که ذکر شد ممکن است بعد از تزریق به وجود آید اما معمولا به صورت طبیعی و بعد از گذشت چند ساعت از بین برود و به حالت اولیه برگردد اما اگر احیانا عوارضی که ذکر شد بعد از گذشت زمان از بین نرفت و یا بیشتر شد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

 

آیا مزوبوتاکس عوارضی هم دارد؟

بیشتر بخوانید: بوتاکس دور چشم

 

مزوبوتاکس برای کدام نواحی مناسب می باشد؟

از مزوبوتاکس می توان در صورت و کلیه قسمت های بدن استفاده کرد. در قسمت هایی از صورت که می توان از مزوبوتاکس استفاده کرد شامل خطوط پیشانی و بین دو ابروها، خط اخم، خطوط اطراف چشم و خطوط اطراف دهان می باشد. هم چنین از این روش می توان به راحتی روی دست ها، پا ها، داخل بازو ها، چین و چروک های نازک گردن و دکلته هم استفاده کرد. در این روش صورت شما بعد از تزریق غیر طبیعی به نظر نمی رسد و تغییراتی جزئی و کاملا طبیعی در پوست شما ایجاد می شود و دیگر لازم نیست نگران غیر طبیعی به نظر رسیدن پوست صورت خود باشید.

 

آیا مزوبوتاکس عوارضی هم دارد؟

بیشتر بخوانید: بوتاکس گونه

آیا تمامی افراد می توانند از مزوبوتاکس استفاده کنند؟

در پاسخ به این سوال که آیا تمامی افراد می توانند برای شادابی و جوان سازی پوست خود از مزوبوتاکس استفاده کنند باید گفت خیر افرادی که باردار هستند و یا در دوران شیر دهی به سر می برند نمی توانند از مزوبوتاکس استفاده کنند. هم چنین افرادی که به بیماری های عصبی عضلانی مبتلا هستند مانند آتروفی عضلانی نخاع و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، افراد مبتلا به بیماری ضعف عضلانی گراویس و افراد مبتلا به بیماری های تنفسی توصیه نمی شود و بهتر است از مزوبوتاکس استفاده نکنند و از روش های دیگری برای شادابی و جوانسازی پوست خود استفاده کنند.

 

آیا تمامی افراد می توانند از مزوبوتاکس استفاده کنند؟

بیشتر بخوانید: بوتاکس مصپورت

 

سخن پایانی

امروزه روش های زیادی برای حفظ شادابی و زیبایی پوست وجود دارد. بسیاری از خانم ها و حتی آقایون هم از روش های بوتاکس و مزوبوتاکس برای زیبایی پوست خود استفاده می کنند. بهتر است تزریق بوتاکس و مزوبوتاکس را به افراد متخصص و کاربلد بسپارید تا آن ها از بهترین بوتاکس و بهترین شکل تزریق برای شما استفاده کنند تا دچار عوارض ناشی از تزریق نشوید. با انجام مزوبوتاکس با توجه به روش خاص تزریق که در واحد های بسیار ریز و کم در فاصله هایی نزدیک به هم انجام می شود سبب می شود چهره ای شاداب و خاصی داشته باشید.