لوگوی بوتاکس سنتر

راهکارهای افزایش دوام بوتاکس

اثر و ماندگاری بوتاکس به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در افراد، متفاوت میباشد، یکی از راه حل های تشدید پایداری بوتاکس تنها با تکرار درمان میباشد. برای اینکه انسان ها جوان بمانند و چهره ای شاد و جذاب داشته باشند باید به پوست خود رسیدگی کنند. البته چین و چروک های صورت نشان دهنده بالا رفتن سن است اما به لطف متخصصان پوست و زیبایی این معضل قابل حل شده است و دیگر کسی از ایجاد چین و چروک های روی پوستش شکایتی نمی‌کند. خطوط روی پوست علاوه بر بالا رفتن سن بر اثر خندیدن یا اخم کردن هم به وجود می آیند که نیز درمانی برای آن ها وجود دارد. در علم پزشکی درمانی با نام تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک ها به وجود آمده است. بوتاکس سمی با نام بوتولینوم است که می تواند عضله و عصب را فلج کند و برای مدت زمانی از کار بیندازد و همچنین از ایجاد چین و چروک های بعدی جلوگیری کند. پایداری بوتاکس در افراد متفاوت است که از سوالات رایج در رابطه با بوتاکس این است که ماندگاری بوتاکس به چه چیزی بستگی دارد؟. که در این مقاله به عوامل موثر در ماندگاری بوتاکس اشاره شده است. تزریق بوتاکس یکی از راه های درمان زیبایی است که ایمنی بالایی نسبت به جراحی های زیبایی و دارو های مصرفی دارد. پوست صورت با تزریق بوتاکس به زیبایی و جوانی گذشته دست میابد به گونه ای که در کوتاه مدت مشاهده می شود چین و چروک ها کاهش یافته و کم کم برطرف می شوند و نیز پوست یکدست می شود. ماندگاری بوتاکس برای پوست های مختلف بین 3 الی 6 ماه است که البته بسته به شرایط مختلفی ممکن است تفاوت داشته باشد. بوتاکس کردن راهی بی ضرر و معمولا بدون عوارض برای به دست آوردن زیبایی است به همین دلیل پر طرفدار است اما برای تزریق بوتاکس نکاتی وجود دارد که باید برای نتیجه ای بهتر آن ها را رعایت کرد وگرنه نتیجه کاملا عکس خواهد شد.
همانطور که می دانیم چین و چروک زمانی اینجا می شود که عضلات تحریک شوند پس هنگامی ک عضلات تنبل شوند و مدت زمانی پر تحرک نباشند هیچ چین و چروکی ایجاد نمی‌شود. قابل ذکر است که از بین رفتن این خطوط و چین ها توسط بوتاکس تنها با یکبار تزریق اتفاق نمی افتد و قاعدتا باید چندین بار تجدید شود تا به نتیجه نهایی برسد. تزریق بوتاکس باید توسط پزشکی با تجربه و ناهار انجام شود زیرا بسیار مهم است که بوتاکس در چه محل هایی و با چ مقدار هایی تزریق شود. همچنین مارک بوتاکس مورد استفاده بسیار مهم است زیرا اگر مارک خوبی استفاده نشود پوست دچار آسیب ها و عوارض جبران ناپذیر خوهد شد. تزریق بوتاکس بدون بیهوشی و بدون بی حسی انجام می شود و در مدت و معمولا یک عمل سرپایی و راحت است ک نیازی به بستری شدن ندارد، در ادامه به مبحث افزایش دوام بوتاکس نیز می پردازیم:

افزایش دوام بوتاکس

البته طبق تحقیقات انجام شده مدت زمان ماندگاری بوتاکس 3 الی 6 ماه وابسته به عوامل مختلف، اعلام شده است اما می توان گفت رعایت چندین نکته و وجود چندین عامل موجب می شود ماندگاری بوتاکس به حداکثر برسد. ماندگاری آن میلان بوتاکس در تمام بیماران یکسان نیست ولی نتیجه بوتاکس در مدت زمانی کوتاه معمولا نمایان می شود. از راهکارهای افزایش دوام بوتاکس میتوان به با تکرر تزریق بوتاکس و ماندگاری آن نیز افزایش می یابد و در طول زمان موجب می شود چین و چروک ها کاملا رفع شوند و پوست به صافی و یکدستی کامل برسد. بعد از اولین بوتاکس شاید چین و چروک ها تا 40 الی 50 درصد کمرنگ شوند اما با تجدید تزریق مشاهده می شود که بهبود افزایش داشته است.

افزایش دوام بوتاکس

عوامل تاثیر گذار در ماندگاری بوتاکس

عوامل متعددی وجود دارند که ماندگاری تزریق بوتاکس را تعیین خواهند کرد و گاهی خود انسان در این عوامل تاثیر گذار است و می تواند با انجام دادن یا انجام ندادن کارهایی این ماندگاری را افزایش دهد. عواملی که در ادامه اشاره خواهیم کرد می تواند بر ماندگاری بوتاکس بسیار تاثیر گذار باشد:

عوامل تاثیر گذار در ماندگاری بوتاکس

1- تجدید تزریق بوتاکس:

اگر توقع داشته باشیم با یکبار تزریق بوتاکس تمام چین و چروک های صورت برای همیشه از بین بروند کاملا در اشتباه هستیم زیرا تزریق بوتاکس تا زمانی دوام می آورد که این عمل تجدید شود زیرا ماندگاری آن دائمی نیس و تنها با تزریق های مجدد است که چین و چر ک ها برای مدت زمان بسیار زیاد تری رفع می شوند. دلیل دیگری که تجدید تزریق را گوشزد می کند بالا رفتن سن و ایجاد خطوط جدید روی پوست است پس باید بوتاکس را مدتی یک بار زیر نظر پزشک تزریق کرد.

2- محل های تزریق بوتاکس:

هنگامی که تزریق در عضلات بزرگ انجام می شود تاثیر پذیری آن کاهش یافته و برعکس در عضلات کوچیک تر تاثیر پذیری بیشتر و ماندگاری بالا از می رود زیرا درگیر کردن عضله های کوچک راحت از درگیر کردن عضله های بزرگ است و سریع تر واکنش نشان می دهند. برای مثل ماندگاری بوتاکس پیشانی کمتر از خطوط کنار چشم است.

3- رقیق کردن ماده تزریقی:

برای تزریق ماده بوتاکس ابتدا پزشک آن ماده را رقیق می کند تا بتواند تزریقی راحت داشته باشد اما اگر این رقیق سازی بیش از حد مجاز باید موجب می شود بعد از تزریق اثر بوتاکس در کوتاه مدت از بین برود و ماندگاری خیلی پایین تری دارد. پس برای تزریق بوتاکس پزشکانی را انتخاب کنید که به این مسائل وارد باشند.

4- مهرت پزشک متخصص :

اگر متخصص بوتاکسی که انتخاب می‌کنید دارای مهارت کافی و تجربه بالا باشد می داند که بوتاکس را دقیقا در چه ناحیه و به چه مقدار تزریق کند که ماندگاری آن بالا برود  و در نیازی به روش های افزایش دوام بوتاکس نباشد. توصیه می شود به متخصصان و جراحان زیبایی برای انجام این عمل مراجعه شود زیرا بهتر با آناتومی صورت و نکته های زیبایی آشنا هستند در نتیجه کاری بهتر به شما تحویل می دهند.

5- متابولیسم بدن:

میدانیم که متابولیسم بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و هرچه متابولیسم بدن بالاتر باشد، اثر بوتاکس سریع تر از بین می رود به همین دلیل است که ورزشکاران پس از تزریق بوتاکس باید در فواصل زمانی کوتاه تری آن را تجدید کنند.

6– نگهداری مواد بوتاکس :

نکته ای که شاید خیلی ها نمی‌دانند این است که مواد بوتاکس اگر در گرما قرار گیرد اثر پذیری بسیار کمتری خواهد داشت پس باید در جاهای سرد و مخصوص نگه داری شود و بعد از بیرون آمدن از محیط سرد طی 3 الی 4 ساعت حتما مصرف شود زیرا در غیر این صورت تاثیر مواد به یک دوم می رسد و ماندگاری کاهش می یابد. برای تزریق بوتاکس اطمینان حاصل کنید ک پزشکتان بوتاکس را به شیوع معقول و درس نگه داری کرده است.

7– دوز استفاده شده دارو:

دوز انواع بوتاکس ها با یکدیگر متفاوت است اگر پزشک بداند وابسته به دوز دارو چند واحد تزریق کند ماندگاری بوتاکس کاملا افزایش یافته و می‌توان گفت هرچقدر دوز تزریق شده در عضله بیشتر باشد، ماندگاری بیشتر است. البته توان عضله ای افراد با یکدیگر متفاوت است و ممکن است برای هر فرد اثر متفاوتی داشته باشد.

عوامل تاثیر گذار در ماندگاری بوتاکس

روش های افزایش دوام بوتاکس

روش های افزایش دوام بوتاکس

1- تجدید تزریق در مدت زمان تعیین شده توسط پزشک

2- ورزش نکردن کوتاه مدت بعد از تزریق بوتاکس

3- استفاده از دوز بالای بوتاکس

4- قرار نگرفتن طولانی مدت در فضای های گرم مانند حمام

5- یافتن متخصصی با مهارت برای تزریق بوتاکس

سخن پایانی

همانطور که گفته شد اثر و ماندگاری بوتاکس وابسته به عواملی متفاوت بوده و در افراد مختلف، متفاوت است و تنها روش برای تشدید پایداری بوتاکس تکرار درمان میباشد که ماندگاری بوتاکس را در افراد افزایش داده و حتی تا 9 ماه الی 12 ماه برسانند. برای اینکه تزریقی کاملا ایمن و خوب داشته باشید باید به دنبال بهترین متخصصان بگردید و بخاطر پایین بودن قیمت بوتاکس پوست خود را در اختیار کسانی که تجربه و مهارت کافی ندارند قرار ندهید.