لوگوی بوتاکس سنتر
تزریق بوتاکس گردن

تزریق بوتاکس گردن

یکی از اقدامات زیبایی و درمانی گسترده ای که امروزه در همه جای دنیا انجام می شود تزریق بوتاکس گردن می باشد. بسیاری از افراد برای از بین بردن چین و چروک ها و افتادگی ها در ناحیه صورت و گردن از تزریق بوتاکس استفاده می کنند. بعد از تزریق بوتاکس که یک عمل غیر تهاجمی بوده و حتی نیازی به بستری و جراحی در بیمارستان هم نمی باشد شما می توانید بعد از تزریق محل درمان را ترک کنید. در واقع شما با تزریق بوتاکس صاحب چهره ای زیبا و جذاب خواهید شد. اگر شما هم می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد تزریق بوتاکس گردن بیشتر بدانید.

آشنایی با تزریق بوتاکس گردن

چین و چروک های گردن و افتادگی در این ناحیه به دلیل افزایش سن و بسیاری از مسائل ژنتیکی و ارثی در این ناحیه ایجاد می شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد اعتماد به نفس خود را از دست داده و به دنبال راهی برای از بین بردن آن ها هستند. یکی از روش هایی که امروزه طرفداران زیادی دارد و در حال حاضر برای جوان سازی پوست بسیار استفاده می شود تزریق بوتاکس می باشد. در واقع بوتاکس ماده سمی می باشد که بعد از تزریق و ورود به بافت، عضله را فلج می کند. در این زمان تمامی چین و چرو ک ها و افتادگی ها در ناحیه تزریق شده به صورت کاملا موقتی و برای مدت زمان محدودی از بین می روند. تنها نکته ای که در این رابطه باید در نظر داشته باشید این بوده که این کار باید توسط پزشک متخصص و کاربلد برای شما عزیزان انجام شود زیرا در غیر این صورت نه تنها مشکلات گفته شده در بالا برای شما رفع نخواهد شد بلکه ظاهری نامناسب به گردن شما داده و خسارت های چبران ناپذیر پوستی را برای شما ایجاد می کند.
در ضمن توجه داشته باشید که میزان ماندگاری بوتاکس بر روی صورت هر فرد با توجه به ناحیه هدف و مقدار دوز مصرف شده متفاوت می باشد و شما باید بعد از گذشت 5 الی 6 ماه از تزریق اولیه برای تزریق مجدد اقدام کنید.

 

آشنایی با تزریق بوتاکس گردن

بیشتر بخوانید: بهترین بوتاکس

چه افرادی از تزریق بوتاکس در ناحیه گردن نمی توانند استفاده کنند؟

از آنجایی که برخی افراد به سم بوتاکس حساسیت شدیدی دارند نمی توانند از این تزریق برای زیبایی در ناحیه گردن خود استفاده کنند. هم چنین تمامی افراد زیر نمی توانند از تزریق بوتاکس در این ناحیه استفاده کنند:

1) افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند.
2) افرادی که به آلرژی های فصلی مبتلا هستند.
3) خانم هایی که در دوران بارداری و شیر دهی به سر می برند.
4) افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند و سیستم ایمنی بدن آنها دچار نقص است.
5) افرادی که از دارو های رقیق کننده خون و ضد انعقاد به طور مداوم استفاده می کنند.
6) در آخر افرادی که دارای چین و چروک های عمیق هستند زیرا تزریق بوتاکس گردن برای چین و چرو ک های سطحی پوست گردن مناسب است و برای چین و چروک های عمیق گردن جوابگو نمی باشد.

 

چه افرادی از تزریق بوتاکس در ناحیه گردن نمی توانند استفاده کنند؟

بیشتر بخوانید: بوتاکس صورت

آیا تزریق بوتاکس در گردن دارای عوارض هم می باشد؟

همان طور که می دانید بسیاری از راه های درمانی در کنار اثرات درمانی که دارند می توانند عوارض جدی و جبران ناپذیری را هم برای شما ایجاد کنند. مخصوصا اگر این کار توسط افراد متخصص و کاربلد انجام نشود. اگر این کار توسط افرادی که مهارت کافی در این زمینه ندارند انجام شود سبب درد و خونریزی در ناحیه تزریق شده می شود. عوارض بوتاکس در ناحیه گردن شامل موارد زیر می باشد:

 سر درد
 تهوع
 خارش
 کبودی، التهاب و قرمزی در ناحیه تزریق شده

تمامی عوارضی که در بالا ذکر شد در ساعت های اولیه تزریق ایجاد شده و بعد از مدتی از بین خواهند رفت اما گاهی اوقات در موارد نادر و در اثر تزریق بوتاکس در دوز و حجم بالا عضلات گردن به صورت دائمی فلج شده و حتی مرگ فرد را در پی خواهد داشت.

 

آیا تزریق بوتاکس در گردن دارای عوارض هم می باشد؟

 

بعد از تزریق بوتاکس در ناحیه گردن چه اقداماتی باید انجام شود؟

شما می توانید بعد از تزریق بوتاکس در ناحیه گردن یک سری نکات را انجام دهید تا دچار عوارضی از جمله کبودی، تورم، خارش و نامتقارن شدن صورت نشوید. این اقدامات شامل موارد زیر می شود:

 از کمپرس آب سرد برای جلوگیری از کبودی، تورم و خونریزی در محل تزریق، هم چنین پخش شدن بوتاکس در زیر پوست استفاده کنید.
 تا چند روز بعد از تزریق باید از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.
 باید حداقل تا 24 ساعت بعد از تزریق برای جلوگیری از پخش شدن بوتاکس در زیر پوست از فشار و ماساژ دادن محل تزریق خودداری کنید.
 باید بعد از تزریق 24 ساعت اول از خم کردن سر خودداری و سر خود را به سمت بالا نگه دارید تا در ناحیه گردن فشار وارد نشود.

 

بعد از تزریق بوتاکس در ناحیه گردن چه اقداماتی باید انجام شود؟

بیشتر بخوانید: بهترین سن بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس گردن

اگر شما هم نگران هزینه های بوتاکس گردن خود هستید باید گفت این هزینه برای تمامی افراد ثابت نمی باشد و به عوامل متعددی بستگی دارد. هزینه بوتاکس برای چین و چروک های بیشتر و عمیق به دلیل حجم بیشتری از بوتاکسی که استفاده می شود نسبت به افرادی که چین و چروک کمتر وسطحی تری دارند بیشتر خواهد بود. یکی دیگر از عواملی که در هزینه و قیمت ها بسیار تاثیرگذار می باشد برند بوتاکس است. قطعا افرادی که از بوتاکس های برند استفاده می کنند هزینه ی بیشتری باید پرداخت کنند. در آخر کلینیکی که قرار است در آن تزریق بوتاکس گردن را انجام دهید نیز در هزینه ها تاثیرگذار خواهد بود.

 

هزینه تزریق بوتاکس گردن

 

سخن پایانی

امروزه در سراسر جهان برای از بین بردن افتادگی ها و چین و چروک هایی که در گردن و صورت ایجاد شده است از تزریق بوتاکس استفاده می شود که شما می توانید با مراجعه به کلینیک های زیبایی متخصص و کاربلد از خدمات آن ها بهره مند شوید. و با این کار زیبایی و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.