لوگوی بوتاکس سنتر
بهترین سن بوتاکس

بهترین سن بوتاکس

بهترین سن بوتاکس برای رفع چین و چروک دور چشم و پیشانی و بسته به شرایط فرد انجام می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از مراجعه به کلینیک، مناسب‌ترینو بهترین سن بوتاکس را بشناسید. در پزشکی، تزریق بوتاکس برای درمان برخی‌ها و اختلالات عضلانی استفاده میشود و به اهداف زیبایی محدود نیست. یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در بین بانوان تزریق بوتاکس است. در توضیح فرآیند بوتاکس باید بگوییم که بوتاکس مایع حاوی سم کلستریدیوم بوتولینوم است و این ماده میتواند باعث شل شدن عضلات صورت که خطوط چین و چروک روی آنها ظاهر شده، شود.

 

بوتاکس مناسب چه کسانی است؟

برخی از بهترین کاندیدهای جراحی زیبایی بوتاکس عبارتند از:

  • افرادی که اقدام به برنزه کردن پوست خود نکرده‌اند.
  • بهترین سن بوتاکس برای شخاصی است که 18 سال سن به بالا دارند.
  • پوستشان دارای ورم و یا التهاب نباشد.
  • اشخاصی که پوستشان دارای چین و چروک‌های متوسط تا شدید باشد.
  • سلامت عمومی زیباجو خوب باشد.
  • مناسب افرادی که انتظارات واقع بینانه از تزریق بوتاکس دارند.

بوتاکس مناسب چه کسانی است؟

چندبار میتوان بوتاکس انجام داد

قبل از اینکه توضیح دهیم که تزریق بوتاکس باید هر چند ماه یکبار انجام شود، بهتر است بدانید که اثرات بوتاکس دائمی نیست و چین و چروک ها معمولا در عرض 3 تا 4 ماه پس از تزریق برمی‌گردند. اگر قصد دارید علائم پیری را برای همیشه از بین ببرید، لازم است هر از چند گاهی این تزریق بوتاکس را تکرار کنید. به طور کلی، دوز، محل تزریق و تعداد تزریق بوتاکس با توجه به شرایط و پاسخ بدن فرد به درمان تعیین میشود. با این حال، اگر بخواهیم میانگین تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق بوتاکس را بگوییم، پاسخ حداقل دو جلسه خواهد بود. قبل از شروع این درمان، بهتر است با پزشک خود در مورد مقدار و فاصله زمانی لازم برای تزریق بوتاکس صحبت کنید.

 

عوارض بوتاکس در دراز مدت

از آنجایی که اثرات تزریق بوتاکس موقتی است، اکثر افراد می توانند به مرور زمان آن را تکرار کنند. به طور کلی، برخی منابع گزارش کرده‌اند که تزریق مکرر بوتاکس با دوز بالا توسط افراد کم تجربه میتواند 10 یا 11 سال پس از تزریق عوارض جانبی ایجاد کند. این مشکلات شامل موارد زیر است:

  • ایجاد تاری دید
  • مشکل در بلعیدن
  • تپش قلب
  • گرفتگی صدا
  • ایجاد افتادگی پلک
  • علائم واکنش‌های آلرژیک مانند بثورات و خارش پوست.
  • ضعف عمومی بدن
  • ایجاد مشکل در صحبت کردن

در مطالعه دیگری اثرات طولانی مدت تزریق بوتاکس را در شرکت کنندگانی که هر شش ماه یک بار برای درمان بیماری‌های مثانه تزریق بوتاکس دریافت کردند، ارزیابی کرد. در نهایت، محققان به این نتیجه رسیدند که عوارض بوتاکس با گذشت زمان افزایش نمی یابد. افرادی که تزریق‌های مکرر دریافت کردند نیز موفقیت درمانی طولانی مدت بهتری داشتند.

 

عوارض تزریق بوتاکس در بارداری چیست؟

استفاده از بوتاکس در زنان باردار و دوارن شیردهی توسط پزشکان توصیه نمیشود، طی مطالعات اخیر ثباتی بر تاثیر سم بوتاکس بر روی جنین وجود ندارد. هیچکس نمیداند که بوتاکس از جفت عبور میکند یا خیر و اگر بگذرد سلامت و جان افراد زنده و آسیب پذیر را به خطر می اندازد که غیر انسانی و اشتباه است. به همین دلیل است که پزشکان این دارو را به زنان باردار و مادران شیرده توصیه نمی کنند. بنابراین، اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، قبل از انجام تزریق بوتاکس باید صبر کنید تا این مرحله را پشت سر بگذارید تا خود و کودکتان را از خطرات بوتاکس محافظت کنید.

 

نکته مهم برای تزریق بوتاکس

اگر به دنبال درمان با بوتاکس هستید، مهم است که با یک متخصص یا پزشک مجرب مشورت کنید و با توجه به سن مناسب بوتاکس اقدام کنید. اگرچه ممکن است تزریق توسط کسی که مجوز تزریق بوتاکس را ندارد (مانند یک متخصص زیبایی) ارزان‌تر باشد، انجام این کار ممکن است خطر عوارض جانبی طولانی مدت بوتاکس را افزایش دهد. توجه داشته باشید که ماندگاری این سم 3 الی 6 ماه است و در صورت تزریق تصادفی اثرات آن حداقل 3 ماه باقی میماند.

نکته مهم برای تزریق بوتاکس

آیا تکرار تزریق بوتاکس خطرناک است؟

به عنوان یک عمل زیبایی، این تزریق‌ها با جلوگیری از آتروفی عضلانی، چین و چروک ها را صاف میکنند. با این حال، اثر درمانی تزریق بوتاکس برای همیشه باقی نمیماند. این بدان معناست که هر سه تا شش ماه یکبار به تزریق بیشتری نیاز خواهید داشت. به طور کلی تزریق مکرر سم بوتولینوم بی خطر است مگر اینکه در دوزهای زیاد یا به صورت بسیار نامنظم انجام شود که در این صورت باعث فلج دائمی عضلات میشود.

 

برخی مشکلات احتمالی پس از تزریق بوتاکس

هنگامی که بوتاکس تزریق میکنید، میتواند به مناطق ناخواسته منتقل شود. در برخی موارد، فرد ممکن است پس از تزریق دچار افتادگی پلک شود. افتادگی پلک پس از بوتاکس که به آن «پتوز» نیز گفته می شود، میتواند ناشی از تزریق نادرست یا تزریق در نواحی نامناسب و یا در نظر نگرفتن بهترین سن بوتاکس باشد. اگر بیمار پس از تزریق بوتاکس مراقبت‌های لازم را انجام ندهد، ممکن است دچار این عارضه شود. بوتاکس برای کاهش چین و چروک به پیشانی تزریق میشود، اما گاهی اوقات باعث میشود پلک‌های بالایی افتاده به نظر برسند. هنگامی که بوتاکس بین ابروها تزریق میشود، میتواند به پلک بالایی نفوذ کند و ماهیچه‌ای که از پلک بالایی حمایت میکند تنبل میشود و باعث افتادگی پلک فوقانی میشود. در این صورت استفاده از قطره چشم یا تزریق بوتاکس بیشتر در ناحیه ابرو مشکل را حل میکند.