لوگوی بوتاکس سنتر
تکرار بوتاکس

بوتاکس باید تکرار شود؟

اصلی ترین موضوع برای افرادی که بوتاکس را به عنوان یک روش درمانی برای جوان سازی پوست خود انتخاب می کنند این موضوع می باشد که بازه زمانی دوام بوتاکس چند ماه می باشد و هر چند ماه بوتاکس باید تکرار شود.

شاید بوتاکس یک روش کم درد و کم خطر باشد اما استمرار آن به صورت پیاپی می تواند بسیار خسته کننده باشد. به همین دلیل افراد بر روی بازه زمانی دوام بوتاکس بسیار حساس هستند و اطلاعات بسیار دقیقی در رابطه با ماندگاری بوتاکس می خواهند. اگر میخواهید بدانید چند وقت یکبار بوتاکس بزنیم با ما همراه باشید تا در این رابطه اطلاعات بسیار جالبی در اختیار شما قرار دهیم و بگوییم چند وقت یکبار بوتاکس باید تکرار شود.

 

بوتاکس باید تکرار شود؟

 

دفعات مجاز برای تزریق بوتاکس

برای اینکه به مدت ماندگاری و دوام بوتاکس بپردازیم ابتدا باید به ماهیت بوتاکس پی ببریم و اینکه این ماده چیست و چگونه می تواند باعث از بین رفتن خطوط چین و چروک در صورت شود. حتما تا کنون نام سم بوتولینوم به گوشتان رسیده است.

این سم سمی بسیار قوی و کشنده است که برای بدن انسان بسیار مضر می باشد و به راحتی می تواند با دوزی بالا یک انسان را از پای در بیاورد و یا برای همیشه فلج کند تا سیستم های عصبی فرد دیگر قادر به فعالیت نباشد و عملا باعث فلجی در افراد می شود. بوتاکس از سم تصفیه شده بوتولینوم به وجود می آید و سپس در دوز های بسیار پایین مورد استفاده قرار می گیرد. اگر میزان دوز مصرفی در هر بار تزریق حتی به میزان اندکی بالاتر باشد می تواند خطر آفرین باشد.

بوتاکس به این گونه عمل می کند که هنگامی که از طریق تزریق کردن وارد یک ناحیه می شود. سیستم عصبی آن ناحیه را فلج می کند و از این طریق باعث می شود تا انقباضات عضله در صورت افراد دیگر انجام نشود. انقباض هایی که در عضلات صورت به صورت غیر عادی شکل می گیرد اصلی ترین عامل بروز چین و چروک ها در صورت انسان می باشد.

 عوامل موثر در مدت زمان بوتاکس

عوامل بسیار زیادی هستند که بر کیفیت و مدت دوام بوتاکس تاثیر بسیار زیادی می گذارد از مهم ترین این عوامل کیفیت خود بوتاکس می باشد. به علت همه گیر شدن و محبوبیتی که بوتاکس در سالهای اخیر به دست آورده است کشور ها و شرکت های بسیار زیادی در راستای تولید بوتاکس گام برداشته و اقدام به تولید این ماده مهم و جوان کننده کردند. اما نکته بسیار مهم این می باشد که آیا تمام این برند ها معتبر هستند و دوام آن ها بالا می باشد یا بوتاکس باید تکرار شود که در پاسخ باید گفت خیر.

هرچه کیفیت یک بوتاکس بیشتر باشد مدت دوام آن نیز به نوع خود بسیار بالا تر خواهد بود. اگر قصد بوتاکس دارید به شما به شدت توصیه می شود که از مارک های گران قیمت خارجی استفاده کنید که در سطح دنیا شناخته شده هستند و اکثر پزشکان با تجربه شما را به استفاده از همان مارک ترغیب می کنند. بوتاکس با کیفیت عوارض جانبی ندارد و مدت اثر آن طولانی تر است و بازه دوام آن 6 الی 12 ماه می باشد. به این ترتیب در بازه زمانی طولانی تری بوتاکس باید تکرار شود.

 

 عوامل موثر در مدت زمان بوتاکس

 

عوامل موثر در تکرار بوتاکس

1. تمرینات ورزشی

یکی از عوامل بسیار مهمی که در طی روند مدت ماندگاری بوتاکس به دست آمده است، این موضوع می باشد که بین مدت دوام ت بوتاکس و انواع ورزش ها رابطه مستقیمی وجود دارد . ورزش کردن بعد از بوتاکس به دلیل تحریک بیشتر از اندازه ای که برای شما ایجاد می شود، امکان دارد حرکت بوتاکس را نیز در ادامه داشته باشید. به همین دلیل مناسب می باشد بعد از اجرای این مراحل زیبایی تا مدتی کم به دنبال اجرای کار های سنگین جسمی و ورزشی نروید. افرادی که تمرینات ورزشی فشرده انجام می دهند و ورزش های سنگین از اصلی ترین نوع ورزش های آن ها می باشد، اثر بوتاکس برای ان ها بسیار کم دوام می باشد. همچنین در کوتاه ترین زمان ممکن متوجه این موضوع خواهند شد که بوتاکس آن ها بی اثر شده است.

دلیل اینکه بوتاکس در افراد ورزشکار به خوبی عمل نمی کند میزان متابولیسم در بدن ان ها می باشد. متابولیسم در افراد ورزشکار بیشتر از بدن یک آدم عادی می باشد. متابولیسم در واقع خنثی کننده بوتاکس است. هر چه میزان متابولیسم در بدن افراد بیشتر باشد مدت تاثیر بوتاکس کمتر خواهد بود. این معضل به هیچ عنوان ربطی به کیفیت بوتاکس ندارد. در نمونه های تحقیقی حتی با کیفیت ترین نوع بوتاکس در این دسته از افراد بی تاثیر خواهد بود. که این ترتیب در مدت زمان بسیار کوتاهی اثرات آن به طور کلی محو خواهد شد.

 2. بوتاکس بی کیفیت

برای آنکه در هنگام انتخاب بوتاکس راحت تر بتوانید تصمیم گیری کنید باید اطلاعات کافی در هر زمینه داشته باشید. بوتاکس بی کیفیت به بوتاکسی گفته می شود که مدت دوام آن بسیار کوتاه می باشد. دارای عوارض جانبی است اما قیمت آن بسیار پایین تر از نوع با کیفیت آن می باشد. به همین دلیل افراد زیادی به استفاده کردن از آن ترغیب می شود.

به بوتاکس های بی کیفیت در اصطلاح عامیانه بوتاکس تقلبی گفته می شود. در بسیاری از موارد دیده شده است که علیرغم توصیه های اکید پزشکان به دلیل مقرون به صرفه بودن مورد استفاده قرار می گیرد. از آن بدتر این می باشد که تزریق این ماده بی کیفیت توسط افراد در آرایشگاه ها انجام می شود که خطر را چندین برابر می کند.

از نکات مهم در کیفیت بوتاکس که در هنگام تزریق بوتاکس باید به آن توجه شود استریل بودن محیط و سرنگ مورد استفاده می باشد تا به هیچ طریقی میکروب وارد بدن انسان نشود. که از اصلی ترین دلایل منع از بوتاکس در آرایشگاه های زنانه علاوه بر ناوارد بودن فرد تزریق کننده همین موضوع می باشد. بوتاکس های تقلبی عوارض بسیار زیادی را برای فرد در پی خواهد داشت.

از عوارض بوتاکس میتوان از کبودی شدید، نامتقارن شدن صورت، دوبینی و یا تار بینی و عفونت شدید اشاره کرد . شایع ترین عوارض تزریق کردن ماده بی کیفیت می باشد که در بسیار از موارد باعث افتادگی پلک نیز شده است.

 

عوامل موثر در تکرار بوتاکس

 

 سخن پایانی

برای اینکه از یک تزریق با کیفیت و با مدت دوام طولانی بهره ببرید باید در انتخاب پزشک و ماده بوتاکس خود بسیار دقت کنید. عامل های بسیار زیادی در مدت زمان دوام بوتاکس و اینکه به چه تعداد دفعاتی باید در سال تکرار شود دخیل است. از مهم ترین آن ها می تواند به انجام ورزش های سنگین و سن زیاد اشاره کرد که هر دو باعث بی اثر شدن بوتاکس می شود.