لوگوی بوتاکس سنتر
چرا بعد از بوتاکس نخوابید

بعد از بوتاکس اصلا نخوابید ؟

چرا می گویند بعد از بوتاکس اصلا نخوابید؟ در اینجا می خواهیم به صورت اجمالی درخصوص بوتاکس توضیح دهیم. بوتاکس از محبوب ترین روش های جوانسازی پوست صورت در سالهای اخیر بوده است که در مدت بسیار کوتاهی توانسته از محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دست پیدا کند. بوتاکس در واقع به عنوان محبوب ترین سم در جهان شناخته می شود. بله درست است بوتاکس در واقع از نوع سم به نام بوتولونیوم ساخته می شود که در حالت عادی برای بدن انسان بسیار مضر میباشد.

اما عملکرد این سم چگونه است که بعد از تزریق بوتاکس اصلا نخوابید؟ بوتاکس قادر است عضله را به حالت فلجی موقت در بیاورد و از آن برای فلج کردن عضلات صورت مانند خط اخم و یا خطوط کنار چشم استفاده می شود. اما نکته بسیار مهمی که در تزریق بوتاکس وجود دارد این است که تا چند ساعت بعد از بوتاکس اصلا نخوابید.

بعد از بوتاکس اصلا نخوابید

چرا بعد از بوتاکس اصلا نخوابید

بسیاری از افراد در سمت غروب اقدام به تزریق بوتاکس می کنند که از اصلی ترین معضل این افراد خواب شبانه در چند روز اول می باشد. به علت تاثیری که بوتاکس بر روی عضلات دارد فرد بعد از تزریق به شدت خواب آلوده می شود اما تا چهار ساعت فرد تزریق کننده بعد از بوتاکس اصلا نخوابید و حتی فرد قادر به دراز کشیدن نیز نخواهد بود.

بعد از گذشت بازه زمانی 5ساعته هنگام خوابیدن به مدت 3 روز باید از بالشت استفاده کند تا سر از بقیه اعضای بدن در حالت بلند تری قرار بگیرد و بسیار دقت داشته باشد که هیچ گونه فشاری به پوست صورت وارد نشود. به همین دلیل توصیه میکنیم بعد از بوتاکس اصلا نخوابید.

افرادی که تزریق بوتاکس انجام می دهند به طور طبیعی دچار ورم اندکی در نواحی بوتاکس می شوند و در صورتی که فرد بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس بخوابد این ورم چندین برابر خواهد شد و عوارض بوتاکس بعد از بیدار شدن مانند خارش و سوزش را نیز به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که پزشکان بعد از تزریق بوتاکس به افراد تزریق کننده در رابطه با خوابیدن و زمان آن و نوع خوابیدن در چند روز اولا بسیار هشدار می دهند و در رابطه با عوارضی که دارد آن ها را آشنا می کند.

بعد از بوتاکس صورت نخوابید

هنگامی که یک فرد به مدت طولانی در حالت دراز کشیده باشد و یا به حالت خم شده در بیاید تاثیری که نیروی جاذبه بر بدن آن فرد می گذارد بسیار زیاد است و این موضوع باعث می شود تا موادی که از بوتاکس تزریق شده است در زیر پوست شروع به تکان خوردن می کند. بسیار خطرناک می باشد و ممکن است باعث شود تا مواد بوتاکس به سمت حفره چشم رفته و از آنجا وارد چشم فرد شود که باعث عوارض می شود که از مهم ترین عوارض آن افتادگی پلک ها و دوبینی شدن در افراد می باشد. به همین دلیل هشدار میدهند بعد از بوتاکس صورت اصلا نخوابید.

اگر در دسته افرادی هستید که در هنگام خود در جای خود غلط می زنید باید قبل از هر گونه اقدامی برای تزریق بوتاکس باید این عادت خود را ترک کنید چون از این طریق بوتاکس می تواند به راحتی وارد حفره چشمی شما شود و موجب بروز جدی خطرات بوتاکس صورت شود. بهترین حالت خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس در چند روز اول این است که به هیچ عنوان دمر نخوابید و ترجیحا به پشت دراز بکشید تا از ایجاد هر گونه ناهمواری که بر اثر خوابیدن اشتباه ممکن است در پوست شکم ایجاد شود جلوگیری کنید.

بعد از بوتاکس صورت نخوابید

رابطه بین بوتاکس و خوابیدن

اینکه بعد از بوتاکس اصلا نخوابید کار بسیار سختی می باشد چون بعد از اینکه بوتاکس تزریق می شود فرد بلا فاصله بعد از آن احساس کرختی و خواب آلودگی پیدا خواهد و به شدت به خوابیدن نیاز پیدا می کند اما نکته مهم این است که فرد نباید بخوابد و مقاومت کردن در برابر این حس بسیار سخت است.

اما پزشکان در این رابطه توصیه اکید می کنند که تا 5ساعت بعد از بوتاکس اصلا نخوابید و بعد از نهم تا مدت سه روز باید به حالتی بخوابد که سرش بالا تر از بدنش قرار داشته باشد تا از بخش شدن مواد بوتاکس در صورت جلوگیری شود.

پروسه که مربوط به تزریق بوتاکس می باشد بسیار حساس است و از دقت بسیار بالایی برخوردار است و به هیچ عنوان نباید در آن اشتباهی پیش بیاید چون هرگونه اشتباه عواقب جبران ناپذیری را برای فرد به همراه خواهد داشت. علاوه بر این موضوع و خوابیدن بعد از بوتاکس که بر کیفیت بوتاکس تاثیر گذار است نوع ماده تزریقی و کیفیتی که دارد در شکل نهایی کار تاثیر بسیار زیادی دارد. چنانچه در تزریق از موادی استفاده شود که از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد باعث عوارض جانبی بسیار زیادی خواهد شد.

نگهداری های پس از تزریق بوتاکس

از مهم ترین مراقبت های بعد از بوتاکس که پوست به آن نیاز پیدا می کند علاوه بر این که بعد از بوتاکس اصلا نخوابید این است که فرد تزریق کننده به مدت یک روز به هیچ عنوان از هیچ گونه وسایل ارایش استفاده نکند و هم چنین از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی به شدت خود داری کند چون این مواد می تواند بر بوتاکس اثر منفی بگذارد.

اگر فرد تا سه رو بعد از تزریق بوتاکس قصد بیرون رفتن از منزل را داشته باشد بهتر است حتما از عینک های دودی طبی استفاده کند تا نور خورشید آسیبی به ناحیه دور چشم وارد نکند. هم چنین شستشو بعد از بوتاکس بسیار مهم است. اگر فرد در طول سه روز اول تمام نکات مهم در رابطه با نگهداری از بوتاکس را به خوبی انجام دهد بوتاکس تزریقی مسلما دوام بیشتری خواهد داشت و تاثیر آن به مراتب بهتر از افرادی می باشد که نکات لازم در این رابطه را رعایت نکرده اند.

نگهداری های پس از تزریق بوتاکس

 سخن پایانی

بوتاکس مشهور ترین و بهترین ماده جوانسازی در طی سالهای اخیر می باشد که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و افراد زیادی از این روش برای درمان چین و چروک های پوست خود استفاده می کنند. اما نکته مهم در این رابطه خوابیدن بعد از بوتاکس است که تا مدت 5 ساعت بعد از بوتاکس اصلا نخوابید چون باعث ورم زیادی در صورت فرد خواهد شد و ماده بوتاکس امکان دارد وارد حفره چشم شود.