لوگوی بوتاکس سنتر
بیهوشی برای بوتاکس

بیهوشی برای عمل بوتاکس

تزریق بوتاکس در دسته عمل هایی قرار دارد که نیاز به بیهوشی برای عمل بوتاکس ندارد. همچنین در دسته کار های زیبایی قرار دارد که نه درد دارد و نه فرد نیاز به بیهوشی برای عمل بوتاکس پیدا می کند. بوتاکس در واقع به شکل تزریق انجام می شود. به دلیل سوزن های باریکی که در تزریق از آن استفاده می شود فرد محتمل درد زیادی نمی شود و نه ردی از خود بر جای می گذارد. به همین دلیل به بوتاکس یک روش زیبا سازی غیر تهاجمی گفته می شود. که از دلایل پرطرفدار بودن آن هم همین موضوع عدم نیاز به بیهوشی برای عمل بوتاکس می باشد.

 

بیهوشی برای عمل بوتاکس

آیا تزریق بوتاکس به بیهوشی نیاز دارد؟

همان گونه که خود می دانید تزریق بوتاکس درد دارد و یکی از کم خطر ترین راه ها برای از بین بردن چین و چروک ها می باشد. که نیاز به عمل جراحی به هیچ عنوان ندارد. تزریق ان تنها به مهارت بسیار زیادی نیاز دارد. در هنگام تزریق معمولا از سرنگ هایی بسیار ریز استفاده می شود. هم درد کمتری دارد و هم بعد از تزریق هیچ اثری بر روی پوست بر جای نمی گذارد. تنها ممکن است فرد گزگز مختصری را در همان ناحیه احساس خواهند کرد.

در صورتی که فرد از تزریق بوتاکس  ترس داشته باشد و بترسد و حس کند که نمی تواند آن را تحمل کند. چون در بسیاری از موارد در افراد بزرگسال دیده شده است که فرد از تزریق هر گونه آمپولی به شدت واهمه دارد، به همین علت از خیلی از درمان ها صرف نظر می کند. به همین علت پزشکان برای این دسته افراد از بی حسی های موضعی استفاده می کنند. تا ترس فرد در روند تزریق تاثیر نگذارد. لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس به هیچ عنوان نیاز به بستری شدن و بیهوشی برای عمل بوتاکس ندارد. به این ترتیب فرد بلافاصله بعد از تزریق می تواند به فعالیت های روزمره خود به جز انجام کار های سنگین بپردازد. ما در مرکز بوتاکس ایران ارائه دهنده‌ی خدمات بوتاکس هستیم.

عملکرد بوتاکس

باید گفت که تزریق بوتاکس باعث فلج نمودن عضلات ناحیه تزریق انجام میشود. مایعی که از آن ماده بوتاکس تولید می شود سمی به نام بوتولینیوم نام دارد. اگر به صورت خالص استفاده شود بسیار مهلک است و قادر است به راحتی یک انسان را از پای در بیاورد. اما نگران نباشید. شاید بوتاکس از این ماده ساخته شده باشد اما به صورت تصفیه شده می باشد. یعنی در فرایند مربوط به تصفیه زهر آن خنثی می شود تا به بدن افراد آسیب وارد نکند.

خیلی از واکنش های غیر ارادی که توسط افراد در حالات صورت ایجاد می شود. به مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک می شود. از شایع ترین حالات صورت که می تواند باعث ایجاد چین و چروک در صورت شود مربوط به افرادی است که به طور دائم اخم می کنند. این افراد خطی در وسط پیشانی ان ها ماندگار شده است. دیگر افرادی که به علت استفاده نکردن از کرم های ضد افتاب مخصوص دور چشم در کنار های چشم ان ها چین و چروک افتاده است. چین و چروک ها بسیار آزار دهنده می باشد و باعث کمبود اعتماد به نفس در افراد می شود. بوتاکس دور چشم و بوتاکس پیشانی توانسته است این مشکل را به خوبی بر طرف کند.

 

آیا تزریق بوتاکس به بیهوشی نیاز دارد

کاربرد بیهوشی برای عمل بوتاکس

از مهم ترین و پر طرفدار ترین کاربرد هایی که تزریق بوتاکس دارد از بین بردن خطوطی در صورت می باشد. که به خطوط میمیک صورت معروف است که علت اصلی ایجاد آن حالات شخصی در افراد می باشد. اگر فردی دچار فلج عصبی از نقطه صورت شده باشد باعث می شود تا صورت ان ها عدم تقارن پیدا کند. این موضوع به شدت برای افرادی که به این معضل دچار شده اند دردناک می باشد. در چنین مواقعی پزشک برای تقارن سازی در صورت فرد از بوتاکس صورت استفاده می کند تا ازین روش بتواند تقارن سازی در صورت را انجام دهد.

ناگفته نماند که تقارن سازی در صورت چنین افرادی کار بسیار مشکلی می باشد و نمی توان 100 درصد روی آن حساب کرد. اما این روش تا حدود بسیار زیادی می تواند این مشکل را بر طرف کند. یکی از خطوط معروف صورت خطوط پنجه کلاغی می باشد. که این خطوط بر اثر خندیدن در صورت افراد ایجاد می شود. علاوه بر خطوط پنجه کلاغی خطوط ریزی در اطراف چشم و هیچ چنین خطوطی در روی پیشانی دیده می شود که برای از بین بردن ان ها نیز می توان از بوتاکس استفاده کرد. که در چنین مواردی و از بین بردن خطوط صورت بهترین روش همین بوتاکس است. با این گفته ها بوتاکس یک تزریق سرپایی است و بیهوشی برای عمل بوتاکس کاربردی ندارد.

 مراقبت از بوتاکس

برای اینکه بوتاکس شما به خوبی با صورت شما هم خوانی داشته باشد و دوام آن بیشتر باشد باید از مراقبت هایی که بعد از بوتاکس فرد حتما باید انجام دهد غافل نشوید. یکی از مهم ترین نکات بعد از تزریق کردن بوتاکس این می باشد. به مدت 5 ساعت بعد از بوتاکس اصلا نخوابید. حتی اگر بعد از تزریق به شدت گیج و خواب آلوده شود.

همچنین فردی که بوتاکس انجام می دهد باید به مدت 24 ساعت از تماس  آب با محل تزریق بوتاکس به شدت جلوگیری کند. هم چنین بهتر است فرد در هنگام خوابیدن تا مدت 3 روز تعدادی بالشت در پشت سر خود قرار دهد تا سر فرد بالاتر از بدنش قرار بگیرد. مراقبت های بعد از بوتاکس چیست و چه تاثیری در تزریق بوتاکس دارد؟ مراقبت های بعد از بوتاکس یک روش علمی و تائید شده در سراسر دنیا می باشد. در صورتی که فرد مراقبت نکند باعث می شود در ناحیه صورت دچار ورم بسیار شدیدی شود. علاوه بر این ماده بوتاکس از طریق حفره چشمی وارد چشم شوند و دوبینی یا تار بینی در فرد ایجاد کنند.

 

 مراقبت از بوتاکس

 

 سخن پایانی 

بوتاکس بهترین روش علمی تایید شده برای جوانسازی پوست می باشد که در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. بسیاری از  افراد از این روش برای جوانسازی پوست خود استفاده می کنند. تزریق بوتاکس یک روش غیر تهاجمی می باشد که به هیچ گونه عمل جراحی و یا بیهوشی برای عمل بوتاکس نیاز ندارد. تنها در صورت درخواست خود بیمار می توان از بی حسی های موضعی استفاده کرد که کاملا بی خطر هستند و هیچگونه عوارض بوتاکس ندارد.