لوگوی بوتاکس سنتر
لاغری با تزریق بوتاکس

لاغری با تزریق بوتاکس

امروزه اضافه وزن یکی از معضلات بزرگی است که کشور ما را فرا گرفته است. چاقی در هر کجای بدن که باشد برای افراد آزار دهنده است. هیچ انسانی خواهان اضافه وزن نیست. راه های زیادی برای از بین بردن چاقی وجود دارد که طی سال ها تحقیق و آزمایش به کار گرفته شده اند. نتایج آنها گاهی مثبت و گاهی منفی بوده است یکی از آن ها لاغری با تزریق بوتاکس میباشد. رژیم ها، انواع عمل های جراحی و پیکر تراشی، تخلیه چربی، ورزش‌ کردن و لاغری با تزریق بوتاکس راه هایی هستند که می‌تواند وزن را کاهش دهد.

اما برخی از این روش ها راه کاری قطعی نیستند و نمی‌توان به آن ها اعتماد کرد. چاقی در اکثر مواقع بخاطر پر خوری به وجود می آید. گاهی افرادی وجود دارند که با خوردن مقدار غذای مناسب باز هم دچار اضافه وزن می شوند. این افراد به رژیم ها روی می آورند که ممکن است به بدن ضرر برساند و حتی اگر ضرری نداشته باشد. پس از آنکه رژیم تمام شود دوباره اضافه وزن باز خواهد گشت. اما امروزه روش هایی یافت شده اند که می توان با اطمینان خاطر ان ها را انجام داد و از شر چاقی و اضافه وزن خلاص شد.

لاغری با بوتاکس

یکی از روش های لاغری بوتاکس معده است. امروزه در سراسر جهان روش های زیادی برای لاغری ارائه شده است. با توجه به این که استفاده از روش های لاغری امروزه طرفداران زیادی دارد، کارشناسان در این زمینه روش های متعددی را بیان کرده اند. یکی از این روش ها بوتاکس معده نام دارد. این روش یک گزینه مناسب برای بعضی از جراحی های معده به شمار می رود. با توجه به این که عوارض بسیار کمی دارد، استفاده از آن توصیه می شود. نکته قابل توجه در استفاده از این روش سرعت بالای کاهش وزن است. در این روش بعد از تزریق حرکات معده بر روی غذاهای دریفاتی بسیار کند می شود. این کار باعث می شود تا معده غذا را در مدت زمان بیشتری له کند. به عبارت دیگر می توانیم بگوییم که معده در مدت زملن بیشتری می تواند در حالت نرمان بماند. این عمل بعد از بوتاکس معده باعث می شود تا فرد احساس سیری داشته باشد و مصرف مواد غذایی را کاهش دهد.

وقتی که نام بوتاکس را می شنویم تنها چیزی که در ذهن ما تداعی می شود، کشیدن پوست و از بین بردن چین و چروک و بی حس کردن عضلات صورت باشد. تزريق بوتاکس مزایای دیگری دارد که یکی از آن ها از بین بردن اضافه وزن و لاغری برای صورت است. از جدیدترین متدهای روز به شمار می رود که بسیار بی خطر و ایمن است و می توان از آن به عنوان یکی از بهترین راه ها برای لاغری استفاده کرد. بوتاکس معده از نوین ترین روش هایی است که برای لاغری با تزریق بوتاکس می توان به کار برد. این روش ایمن و بی خطر است به صورتی که امروزه جای عمل هایی مانند لیپوساکشن و یا رژیم های طاقت فرسا را گرفته است. این روش در حال حاضر در سراسر دنیا به کار گرفته می شود و به عنوان یکی از خوب ترین راه کارها است.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این روش به صورت موقتی عمل می کند. بوتاکس معده یک روش استاندار است، اما نمی توان از آن به عنوان یک روش ماندگار استفاده کرد. مدت زمان ماندگاری این روش در بدن افراد بین 4 تا 6 ماه است. بعد از این مدت اگر مدیریت مناسبی بر روی رژیم غذایی نداشته باشید شاهد برگشت وزن و اضافه وزن مجدد می شوید.

 

لاغری با تزریق بوتاکس

 

مزایای استفاده از بوتاکس برای لاغری

تمام روش های لاغری دارای مزایای متعددی هستند. در ادامه این مقاله مزایای استفاده از بوتاکس برای لاغری را بررسی می کنیم.

  • کاهش وزن در زمان کم و بدون محدودیت، بدون ایجاد آسیب در بدن افراد.
  • با توجه به غیر تهاجمی بودن این روش، هیچ برش و یا مشکلی در سطح بدن فرد ایجاد نمی شود.
  • اجام این روش در 20 دقیقه است و نیازی به بستری شدن افراد ندارد.
  • بعد از 3 روز می توانید شاهد کاهش اشتها باشید.
  • هیچ آسیب دائمی برای افراد ایجاد نمی شود.

 

لاغری بدون عوارض

بوتاکس معده غالبا برای افرادی که شاخصه بدنی بالای 30 داشته باشند انجام می‌ شود. قبل از عمل باید سلامت معده و دستگاه گوارش به طور کامل چک شود. به طوری که اگر فرد از سلامت بدن برخورد بود، این عمل برایش انجام می شود و مجاز به استفاده از این روش است. در غیر این صورت این عمل قابل انجام نیست.

بوتاکس معده باعث می شود فرد کم اشتها شود به همین سبب وزن کاهش یابد افرادی که این عمل را انجام می دهند. به احتمال زیاد پس از آن با حالت تهوع و یبوست روبرو خواهند شد که این اتفاق طبیعی بوده. به دليل کم اشتها شدن است و در مدت زمان کوتاهی رفع خواهد شد. به علاوه نوشیدن زیاد آب به رفع این مشکل کمک بسیاری خواهد کرد. یکی دیگر از مزیت های بوتاکس معده که امروزه بسیار قابل توجه است استفاده از آن برای بهبود سرطان معده است. که در موارد بسیار نتیجه مثبت داشته است.

 

بوتاکس معده

 در چند دهه اخیر راهی برای درمان چاقی و اضافه وزن پیش روی انسان ها قراره گرفته است به نام بوتاکس معده. این روش به طور تعجب آوری دارای مزیت هایی است که به آن ها اشاره خواهیم کرد. بوتاکس معده عملی بی خطر و بدون عوارض است که کمک می کند. در کمترین زمان، وزن کاهش پیدا کند و نتیجه ای ثابت شده دارد. این عمل بدون جراحی انجام گرفته و از طریق آندوسکوپی استاندارد و ایمن اینجام می شود. همچنین یکی از مزیت های این عمل این است که به ظاهر بدن هیچ گونه آسیبی وارد نمیکند. هیچگونه ردی بر روی بدن به جای نمی‌گذارد و کاملا به صورت داخلی انجام می شود.

 

چگونگی انجام بوتاکس معده

شاید قبل به این فکر بودیم که بوتاکس کردن تنها برای زیبایی و از بین بردن چین و چروک های صورت است. اما امروزه یکی از بهترین و بی خطر ترین روش ها لاغری با تزریق بوتاکس است که بسیار ایمن است. بوتاکس سمی با نام بولوتونیوم که می تواند عضله و عصب را فلج کند و برای مدت زمانی از کار بیندازد. از چین و چروک جلوگیری کند، همانطور که گفته شد ازین ماده برای کاهش وزن از طریق آندوسکوپی نیز استفاده می شود.

تزریق بوتاکس برای معده می تواند برای مدت زمان طولانی تری غذا را در معده نگه دارد و از هضم شدن آن جلوگیری کند. که همین امر سبب می شود اشتهای افراد کاهش یابد و میل به غذای کمتری داشته باشند. در نتیجه کاهش وزن اتفاق بیفتد. مدت زمانی که این عمل طول می‌کشد 20 الی 30 دقیقه است. که پس از آن نیز به بستری نیاز ندارد و لازم نیست افراد برای مدت زمان طولانی در محل عمل بمانند. این مورد نیز یکی از دیگر مزایای مهم بوتاکس معده است. قبل از عمل بوتاکس معده حتما باید شاخص توده بدنی اندازه گیری شود و برای عمل دستگاه گوارش مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

سن مناسب برای بوتاکس معده

بهترین سن بوتاکس از 18 سالگی شورع میشود. اگرچه سن افراد تاثیر خاصی بر روی عمل ندارد و پزشک مورد نظر با توجه به سبک زندگی و شاخص توده بدنی این عمل را انجام می دهد. همانطور که گفته شد با بوتاکس معده، غذا مدت زمان بیشتری در معده و روده ها مانده و دفع دیر تری نیز دارد که سبب می شود فرد میل زیادی به خوردن غذا نداشته باشد و اشتها کاهش یابد و به این دلیل که تزریق بوتاکس معده برای مدت زمان مشخصی عضلات معده را فلج کرده و تحت تاثیر قرار می دهد، این عمل به طور تقریبی و بسته به مراقبت های شخصی 6 الی 8 ماه دوام آورده و پس از آن باید به دستور پزشک عمل شود.

هزینه بوتاکس معده بسته به کلینیک یا بیمارستانی که در حال عمل را انجام می دهید و همچنین بر اساس قیمت روز مواد بوتاکس و برند بوتاکسس که استفاده می شود، محاسبه می گردد. به دلیل اینکه این عمل توسط متخصص های مختلفی مانند جراح پلاستیک، فوق تخصص لاپاروسکوپی، جراح عمومی و متخصص داخلی گوارش انجام می شود هزینه های متفاوتی دارد. توصیه می شود براط انجام بوتاکس معده از بهترین و قابل اعتماد ترین موارد استفاده شود تا پس از آن بتوان اطمینان خاطر داشت.

 

چه کسانی برای استفاده از بوتاکس معده مناسب هستند؟

استفاده از بوتاکس برای لاغری در افراد مختلف نتایج مثبت و مفید فراوانی دارد. اما این موضوع باعث نمی شود تا وضعیت بیمار بررسی نشود. توجه به معیار خاص هر بیمار در انجام این روش بسیار اهمیت دارد. نکته قابل توجه این است که استفاده از این روش علاوه بر لاغری و کاهش وزن می تواند مزایای دیگری نیز داشته باشند. یکی از مهم ترین ویژگی های بوتاکس معده مبارزه با سرطان معده است. حال اگر بخواهیم به صورت اختصاصی کاندیدای مناسب استفاده از این روش را بررسی کنیم می توانیم به نکات زیر اشاره کنیم.

  1. افرادی که استفاده از رژیم های لاغری و ورزش کمکی به کاهش وزن آن ها نکرده است.
  2. افرادی که دارای اضافه وزن های طولانی مدت هستند. بسیاری از افراد در حدود 10 سال درگیر کاهش وزن هستند و نتایج خوبی دریافت نکرده اند.
  3. استفاده از این روش برای چاقی های زیاد مناسب نیست و برای افرادی توصیه می شود که خواهان کاهش وزن چند کیوگرمی هستند.

 

بوتاکس معده برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

انجام بوتاکس معده برای اکثر افراد قابل انجام است. اما مشاهده شده است که برای برخی از افراد ممکن است دارای آسیب باشد. افرادی که نباید این عمل را انجام دهند شامل:

  • افرادی که مشکلات گوارشی و بیماری هایی مانند زخم معده دارند.
  • زنان باردار
  • مادران شیرده
  • افراد دارای بیماری کلیوی
  • آن هایی که بیماری های کبدی دارند
  • حساسیت های جدی به بوتاکس
  • افراد مبتلا به بیماری های عضلانی

قبل از انجام این عمل در نظر داشته باشید که این روش به عنوان یک روش استاندارد معرفی نشده است. هیچ روشی به شما تضمین ماندگاری وزن را نمی دهد. اگر خواهان انجام این روش برای لغری سریع هستید، حتما آن را نزد پزشک متخصص انجام دهید. این کار باعث می شود تا عوارض آن به شدت کاهش یابد.

 

عوارض استفاده از بوتاکس برای لاغری

قبل از انتخاب هر روشی برای لاغری باید مطالعات لازم را در مورد عوارض بوتاکس  آن را بشناسید. در این مقاله تمام عوارض جانبی لاغری با بوتاکس را بررسی می کنیم.

تمام بیماران باید به این موضوع توجه کنند که تزیق بوتاکس برای لاغری یک روش پایدار و ماندگار نیست و تاثیر آن فقط در حدود 4 یا 6 ماه باقی می ماند. بعد از این مدت اگر رژیم غذایی را رعایت نکنند اضافه وزن آن ها بر می گردد.

یکی دیگر از این عوارض این است که برای توده های بدنی بالای 40 مناسب نیست. اگر جزو افرادی هستید که به دنبال کاهش وزن 8 تا 10 کیلوگرم هستید می توانید به راحتی از این روش استفاده کنید.

این روش ممکن است عوارضی کوتاه مدت نیز داشته باشد. این عوارض بعد از انجام عمل مشاهده می شوند.

  1. احساس درد
  2. تورم در شکم
  3. نفخ
  4. حالت تهوع

این عوارض مشکلات کوتاه مدتی هستند که بعد از انجام عمل مشاهده می شوند. این عوارض بعد از گذشت چند روز از بین می رود. اما مشکلاتی وجود دارد که ممکن است طولانی شوند، مانند:

  1. دوبینی
  2. درد در گلو
  3. پوشش داخلی سطح گوارش پاره می شود
  4. مختل شدن ضربان قلب
  5. خونریزی
  6. ضعف عضلانی
  7. نکروز معده
  8. تب شدید
  9. درد در مفاصل
  10. مشکل در بلع غذا
  11. استفراغ شدید

اگر بعد از انجام عمل این مشکلات را مشاهده کردید به پزشک کتخصص مراجعه کنید.

 

ماندگاری بوتاکس معده چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس معده چقدر است

 

بعد از تزریق بوتاکس به معده، تاثیر زیادی بر روی هضم غذا در معده می گذارد. می تواند سبب انقباض آن ها در طول فرآیند هضم شود. این عمل کمک می کند تا غذا مدت بیشتری در معده باقی بماند و فرد احساس گرسنگی نداشته باشد. در نظر داشته باشید که ماندگاری این روش حدود 6 ماه است. بعد از این مدت اگر رژیم های مد نظر رعایت نشود دوباره شاهد برگشت اضافه وزن خود هستید.

 

بوتاکس لاغری صورت

یکی از کابرد های شگفت انگیز بوتاکس صورت که هم اکنون بسیار پر طرفدار شده است، استفاده از بوتاکس برای لاغری صورت است. لاغری صورت یکی از کارهایی است به صورت طبیعی خیلی سخت اتفاق می افتد و گاها با عمل های جراحی می توان صورت را لاغر و زاویه دار کرد اما امروزه با تزریق بوتاکس می توان صورتی لاغر و زیبا ساخت. بوتاکس سمی به نام بولوتونیوم است و باعث از کار افتادگی موقت عضلات شده و در نتیجه از چین و چروک های صورت جلوگیری می‌ کند. برای لاغری صورت، بوتاکس به گونه ای تزریق می شود که عضلات و عصب های خاصی را تحت تاثیر قرار دهد و باعث لاغری صورت شود.

 

چگونگی لاغری صورت با بوتاکس

هنگامی که فرد با عمل بوتاکس، قصد لاغری صورت را داشته باشد، پزشک مواد بوتاکس را در عضله جونده صورت تزریق کرده و باعث می شود این عضله کمتر از قبل فعالیت کرده و حجم آن کمتر شود. عضله جونده، عضله ای در اطراف صورت است که در جویدن به ما کمک می‌کند. هرچقدر بیشتر فعالیت کند باعث چاقی صورت و گرد شدن صورت می شود. حال اگر این عضله به مقدار متناسبی از کار بیفتد و فعالیت کمتری داشته باشد شکل صورت به بیضی تغییر شکل می دهد و حتی باعث زاویه سازی فک می شود و صورت باریک و لاغر می شود.

نتیجه این تزریق 1 تا 3 هفته قابل رویت خواهد شد. انجام این عمل هیچگونه دردی ندارد و عملی، سرپایی و راحت است و ممکن پس از عمل کمی قرمزی بر روی پوست باشد که طبیعی بوده و رفع خواهد شد. اما تا به حال اکثر افرادی ک انجام داده اند دچار هیچگونه عوارضی نشده اند.

مراقب هایی باید پس از لاغری با تزریق بوتاکس انجام شود که بسیار مهم هستند. این مراقبت ها عبارتند از اینکه چند ساعتی بعد از تزریق بوتاکس نباید پوست را لمس کرد. نباید ورزش کرد، نباید به حمام یا استخر، نباید حرکات سنگین انجام داد، نباید سر را مدت طولانی خم کرد، نباید از دخانیات استفاده شود. موارد دیگری که پزشک حتما گوشزد خواهد کرد. اثرات بوتاکس لاغری صورت 3 الی 5 ماه دوام دارد و پس از آن اگر به نتیجه دلخواه نرسیده باشید می تواند این کار را تکرار کنید.

 

سخن پایانی

امروزه همه ی انسان ها خواهان چهره و اندامی زیبا هستند و تلاش زیادی برای لاغر شدن دارند. راه های زیادی وجود دارد که به هدف خود برسند. اما لاغری با تزریق بوتاکس یک راه سریع و بدون عوارض است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با عمل بوتاکس می توانید به اندام و صورتی لاغر و زیبا دست پیدا کنید و از شر عمل های جراحی و یا ورزش ها و رژیم های طاقت فرسا خلاص شوید. با بوتاکس معده می توانید در مدت زمانی کوتاه به اندام دلخواه خود برسید. همچنین با بوتاکس لاغری صورت‌ می توانید یک صورت کشیده و استخوانی و زیبا داشته باشید که یکی از بی خطر ترین و سریع ترین روش های ممکن است.