لوگوی بوتاکس سنتر
درمان میگرن با تزریق بوتاکس

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

شاید بیماری میگرن بارها به گوش شما خورده باشد یا اصلا شما یا اطرافیان هم این بیماری را داشته باشید و می دانید که این بیماری نوعی سردرد شدید می باشد که غیر قابل تحمل بوده و حتی می تواند زندگی روزمره ی فرد را مختل کند. درمان های زیادی برای این بیماری وجود دارد اما یکی از بهترین راه های درمانی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد تزریق بوتاکس می باشد. شاید اکنون این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که از تزریق بوتاکس برای زیبایی و شادابی پوست استفاده می شود، اما در پاسخ به سوال شما باید گفت که از بوتاکس نه تنها برای زیبایی، شادابی و رفع چین و چروک پوست بلکه برای درمان سردرد های میگرنی هم استفاده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد تزریق بوتاکس برای درمان سردرد های میگرنی بیشتر بدانید.

میگرن و انواع سردرد های میگرنی

میگرن به سردرد های تکراری و پشت سرهمی گفته می شود که معمولا یک طرف سر در آن درگیر شده و فرد دچار علائمی مانند بی اشتهایی، تهوع استفراغ می شود. سردرد های میگرنی دارای انواع مختلفی هستند که ما در این قسمت برای آگاهی بیشتر شما عزیزان چند نمونه از آن ها را به صورت خلاصه ذکر کرده ایم:

1- میگرن مزمن:

این نوع میگرن بیشتر از 15 روز در ماه فرد را دچار سردرد می کند. هم چنین در ماه حداقل 8 روز فرد سردرد میگرنی با توجه به کرایتریای میگرن دارد که حدودا سه ماه طول می کشد.

2- میگرن شایع:

این نوع میگرن دارای هیچ علائمی نمی باشد و در بین خانم ها و آقایون بسیار شایع است.

3- میگرن کلاسیک:

در این نوع از سردرد های میگرنی فرد قبل از شروع میگرن دچار یک علامت و شوکی مانند دیدن جرقه های نورانی می شود. در ضمن نمونه های دیگری از سردرد های میگرنی مانند سردرد های میگرن دهلیزی، شکمی، قاعدگی، چشمی، همی پلژیک، وضعیتی و هاله ساقه مغز هم وجود دارند.

 

میگرن و انواع سردرد های میگرنی

 

چگونه می توان با تزریق بوتاکس بیماری میگرن را درمان کرد؟

همان طور که قبلا هم گفته شد امروزه یکی از بهترین راه های درمانی برای میگرن و سردرد های مزمن تزریق بوتاکس می باشد. در واقع بوتاکس یک نوروتوکسین بوده و باکتری به اسم کلستریدیوم بوتولینیوم آن را تولید می کند. با استفاده از این روش درمانی می توان روی پایانه های عصبی تاثیر گذاشت و ماده شیمیایی که درد را منتقل می کند را مسدود کرد یا به عبارت دیگر در پایانه های عصبی سر و گردن از آزاد شدن سیگنال های درد جلوگیری کرد در نتیجه همین مسئله به کاهش سردرد های میگرنی در بیماران کمک قابل توجهی می کند.

 

چگونه می توان با تزریق بوتاکس بیماری میگرن را درمان کرد؟

 

برای درمان میگرن تزریق بوتاکس در چه نواحی انجام می شود؟

برای درمان میگرن های مزمن معمولا 31 تزریق و در هر واحد 5 تزریق انجام می شود. اما با توجه به نشانه های میگرن که در هر فردی متفاوت است تزریق بوتاکس در نقاط مختلفی انجام می شود که در حالت کلی شامل موارد زیر می شود:

 پیشانی
 پشت سر
 گیجگاه ها
 بالای کمر
 بالای بینی
 بالای شانه ها
 کناره های گردن
 و غیره

 

برای درمان میگرن تزریق بوتاکس در چه نواحی انجام می شود؟

 

آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن دارای عوارض هم می باشد؟

معمولا در تزریق بوتاکس در درمان بیماری های مزمن میگرن عوارضی مشاهده نشده و بسیار نادر است اگر هم عوارضی مانند سفتی گردن و درد در این ناحیه ایجاد شود و یا شما در قسمت عضلات گردن خود احساس درد داشته باشد به گونه ای که نتوانید سر خود را بالا نگه دارید موقتی بوده و بعد از چند روز از بین می روند. اما در حالت کلی ممکن است دچار عوارض زیر نیز شوید:

1. مشکل در بلع
2. تغییرات بینایی
3. ضعف عضلات
4. افتادگی پلک ها
5. بالا رفتن بیش از اندازه ابرو ها
6. و موارد دیگر

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر می خواهید این عوارض را تجربه نکنید حتما باید در مرکزی که دارای بورد تخصصی بوده و مورد اعتماد هستند تزریق بوتاکس را انجام دهید.

 

آیا تزریق بوتاکس برای درمان میگرن دارای عوارض هم می باشد؟

 

آیا تزریق بوتاکس برای درمان سردرد های میگرنی دارای مزایایی هم می باشد؟

تزریق بوتاکس برای درمان سردرد های میگرنی دارای مزایای فراوانی از جمله موارد زیر می باشد:

 شدت حملات کمتر می شود.
 محرک ها را بیشتر و بهتر می توان تحمل کرد.
 شدت سردرد ها و گردن درد های اولیه کاهش می یابد.
 بعد از درمان و دو سری تزریق تا 6 ماه ماندگاری دارد.
 50 درصد از تکرار شدن و شدت درد های میگیرنی کاهش می یابد.
 با استفاده از تزریق تا 50 درصد در این بیماری بهبودی حاصل می شود.

 

آیا تزریق بوتاکس برای درمان سردرد های میگرنی دارای مزایایی هم می باشد؟

 

چه کسانی نمی توانند از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن استفاده کنند؟

این تزریق برای بیمارانی که سردرد های میگرنی آن ها کمتر از 15 روز در ماه طول می کشد و دچار سردرد های میگرنی نشده پیشنهاد نمی شود. هم چنین افرادی که به دلیل فشار خون بالا دچار سردرد می شوند و یا سردرد های دوران پریودی و سینوزیتی دارند نمی توانند از این روش استفاده کنند. برای بیمارانی که به بوتاکس حساسیت شدید دارند یا به بیماری های زمینه ای مانند گراویس مبتلا هستند هم توصیه نمی شود.

هزینه تزریق بوتاکس برای درمان میگرن به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به این موضوع که علائم میگرن در هر فردی متفاوت می باشد و هم چنین محل های درد در تمامی بیماران یکسان هم نیست، مقدار بوتاکس مصرفی برای هر فرد هم متفاوت می باشد. پس هزینه ی تزریق به عواملی مانند شدت میگرن، تعداد نقاط تزریقی، مهارت پزشک متخصص، نوع و میزان داروی مصرفی و بسیاری از موارد دیگر بستگی دارد.

 

هزینه تزریق بوتاکس برای درمان میگرن به چه عواملی بستگی دارد؟

 

حرف آخر

اکنون که اطلاعات لازم در زمینه تزریق بوتاکس برای درمان سردرد های میگرنی را به دست آوردید، اگر شما و یا اطرافیان دچار سردرد های میگرنی هستید می توانید با تزریق بوتاکس برای درمان این بیماری اقدام کنید زیرا با استفاده از این روش می توانید از شر این درد ها آسوده شوید فقط در این زمینه توجه داشته باشید که از مراکز تخصصی برای این کار اقدام کنید تا خدایی نکرد دچار عوارض ناشی از آن نشوید.