لوگوی بوتاکس سنتر
رفتن به سونا بعد از بوتاکس

سونا بعد از بوتاکس

بسیاری میپرسند آیا سونا بعد از بوتاکس ممنوع است؟ گذشت زمان را از چین و چروک ها و شل شدن پوست میتوان متوجه شد. افزایش سن، سیگار کشیدن، استرس، تغذیه نامناسب، آفتاب و… باعث وجود مشکلات پوستی و پیر شدن آن می شود. از دست دادن زیبایی و لطافت پوست روی اعتماد به نفس افراد نیز اثر می گذارد. و به همین جهت بسیاری از اشخاص به دنبال روش هایی جهت رفع چین ها و بهتر شدن پوست صورت خود می باشند.

انجام عمل بوتاکس از مفید ترین و امن ترین شیوه ها است. در هر صورت همه شیوه‌های تزریقی احتمالاً با عوارض بوتاکس کم و بی خطر همراه می باشد. بوتاکس از این قضیه مستثنی نیست و دارای عوارض ناچیزی می باشد، که در کوتاه مدت رفع می‌شود. اما مراقبت های ضروری نیز وجود دارد. از جمله آن ها پرهیز از رفتن به سونا بعد از بوتاکس است.

 

سونا بعد از بوتاکس

انواع سونا بعد از بوتاکس

سونا اتاقی برای عرق کردن و از بین بردن سم های بدن است، همینطور جهت لاغر کردن و آب کردن چربی نیز مفید می باشد. دارای دو مدل سونای خشک و بخار است ولی نوع خشک آن در دنیا شناخته شده تر می باشد. استخر رفتن بعد از بوتاکس چطور است؟

1. سونای خشک:

از چوب تشکیل شده و جهت گرم کردن آن از بخاری گازی یا برقی استفاده می کنند. دمای آن زیاد و رطوبتش کم می باشد؛ در این نوع سونا تعدادی صندلی جهت نشستن و دراز کشیدن اشخاص وجود دارد. فواید آن؛ لطافت و جوانسازی پوست، کم کردن درد عضله ها، زیاد کردن عرق و… است.

2. سونای بخار:

مکانی دارای رطوبت و بخار زیاد می باشد. موضوع مهم در احداث سونا بخار عایق کاری آن می باشد. زیرا رطوبت آن زیاد است و چنانچه درست عایق کاری نشود، به ساختمان های اطراف خسارت می زند. حرارت و بخار آن سبب باز شدن منافذ پوست شده و همچنین دردهای مفاصل و معضلات تنفسی را درمان می کند.

اثرات سونا بر بوتاکس

اکثر محققان این حوزه پیشنهاد می‌کنند تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از رفتن به مکان های خیلی گرم با دمای زیاد مثل سونا پرهیز کنید. چرا که گرما و حرارت باعث می شود که نتیجه مطلوبی از بوتاکس به دست نیامده و همینطور ورم و کبودی های بعد از تزریق نیز زیاد تر می شود. حرارت و بخار ناشی از سونا سبب بالا رفتن گردش خون و باز شدن رگ های خونی می شود، که تحریکات بعد از بوتاکس را شدیدتر می کند.

پس از سپری شدن ۴۸ ساعت شروع همه این کارها بدون عوارض میباشد. بعضی از پزشکان می‌گویند، که علاوه بر ورم کردن، حرارت و گرمای سونا بر تزریق بوتاکس در ۴۸ ساعت اولیه بعد از تزریق، سبب پخش شدن بوتولینوم می‌شود. این سم با متصل شدن به دریافت کننده هایی که ناظر بر بازده عصبی ماهیچه اند کار می کند. کامل کردن این جریان احتمال دارد که کمی طولانی شود. به همین خاطر است که تاثیر بوتاکس معمولاً به مدت دو هفته بعد نمایان می شود.

رفتن به سونا موجب بالا رفتن  گردش خون می شود و احتمالا این موضوع موجب اختلال این جریان و حرکت بوتولینوم به سایر نواحی می شود، در نتیجه بوتاکس اثر می گذارد. زمانی که سم به طور کامل رفع شد حرارت ناشی از سونا دیگر قادر نیست بر نتیجه اثر گذار باشد. توجه به این نکته و رعایت آن اهمیت زیادی دارد.

 

اثرات سونا بر بوتاکس

چرا سونا بعد از بوتاکس ممنوع است

موادی که با بوتاکس به پوست اشخاص تزریق می کنند، سدی سخت و دشوار در مقابل مواد تولید کننده چین و چروک می باشد. و به همین علت قادر است که پوستی زیبا، شفاف و بدون چین و چروک را نصیب شما کند. بوتاکس دائمی نبوده و با توجه به مواد مصرفی و وضعیت هر فرد سه ماه تا یک سال دوام دارد. موادی که در طی تزریق بوتاکس به کار برده می شود، سم خفیف نوع A می باشد. این سم که با کم ترین چگالی و مدیریت شده به نواحی دارای چین و چروک وارد می‌شود. بوتاکس بافت پوست را بی حس می‌کند تا هنگام اخم، خنده و…سطوح زیر پوست تحرک زیادی نداشته و چروک ایجاد نکند. بنابراین تمام چین و چروک های کوچک و بزرگ که باعث افزایش سن اشخاص میشود، یا چهره ای ناپسند را برایشان به وجود می‌آورد را موقتاً رفع می کند.

بعد از بوتاکس نباید در محیط های گرم قرار گرفت. چرا که گرما و حرارت باعث می شود، نتیجه مطلوبی از بوتاکس به دست نیاید. انجام بوتاکس در فاصله کمی صورت می گیرد و در خیلی از اوقات بدون بی حسی انجام می شود. البته خوب است که پیش از انجام تزریق محل مورد نظر بی حس شود تا مانع از ایجاد درد و ناراحتی برای اشخاص گردد. همچنین محل تزریق قبل از بوتاکس باید تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد و ضد عفونی شود.

نظریات تاثیرات سونا بر بوتاکس

  • دیدگاه اول:

قرار گرفتن طولانی مدت در محیط های گرم مثل سونا امکان دارد بر مدت ماندگاری نتیجه بوتاکس اثر داشته باشد. هم اکنون مدارک اندکی جهت اثبات این مسئله موجود است. ولی بعضی اخبار بیان می‌کند که احتمال بروز آن وجود دارد چرا که باعث کم آب شدن بدن می شود. آیا ورزش کردن بعد از بوتاکس ممنوع است؟

  • دیدگاه دوم:

افرادی که مرتب به سونا می روند بوتولینوم را زودتر از دیگران سوخت و ساز می کنند. به علت تاثیر گرما و بخار سونا دوام بوتاکس کم میشود اما بعد از گذشت ۴۸ ساعت ماندن در مکان هایی چون سونا نباید اثر ناسازگاری بر بوتولینوم بگذارد.

به طور کلی تاثیر سونا بر بوتاکس امکان دارد موجب کم شدن دوام اثرات یا حرکت بوتاکس و نارضایتی از نتیجه شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود در ۴۸ ساعت اولیه بوتاکس از رفتن به سونا و دیگر مکان های گرم خودداری کنید. تاثیر سونا بر بوتاکس به شکل ورم و کبودی در محل تزریق دیده میشود.

 

نظریات تاثیرات سونا بر بوتاکس

 

سخن پایانی

از سال‌های گذشته اشخاص به زیبایی خود توجه زیادی داشتند و همیشه به فکر استفاده از شیوه های مفید جهت زیبایی بیشتر هستند. بنابراین بسیاری از اشخاص به دنبال انجام عمل های جراحی و غیر جراحی می باشند. از سوی دیگر با گسترش تکنولوژی و دانش پزشکی شیوه‌های بسیاری جلوی پای این اشخاص قرار گرفته است. این یکی از شیوه ها بوتاکس می باشد که طرفداران زیادی به خصوص در بین بانوان پیدا کرده است.