لوگوی بوتاکس سنتر
کجای بدن نمی‌توان بوتاکس تزریق کرد؟

کجای بدن نمی‌توان بوتاکس تزریق کرد؟

در دنیای امروز که همه انسان ها به دنبال به دست به دست آوردن و حفظ زیبایی هستند، راه های زیادی به وجود آمده است کار انسان را راحت می‌کند و می توان گفت جوانی را به انسان دوباره هدیه می‌کند. با بالا رفتن سن انسان دچار محدودیت های زیادی می شود که از جمله آن ها پیری و چروکیدگی در صورت و بدن است. بالا رفتن سن انسان را حتی دچار بیماری های زیادی می‌کند که امروزه راه حل های فراوانی دارند. چین و چروک های روی صورت علاوه بر کهولت سن، بر اثر جویدن، خندیدن، اخم کردن وصحبت کردن نیز ایجاد می شوند که اگر نادیده گرفته شوند با مروز زمان بیشتر و بیشتر از قبل پوست را تغییر می دهند و هرچه چین و چروک ها عمیق تر باشد، درمان کردن ها سخت تر است و پروسه طولانی تری را طی می کند. حال باید بدانیم تزریق بوتاکس چیست و کجای بدن نمی‌توان بوتاکس تزریق کرد؟

کجای بدن نمی‌توان بوتاکس تزریق کرد؟

 

بوتاکس سمی با نام بوتولینوم است که می تواند عضله و عصب را فلج کند و برای مدت زمانی از کار بیندازد. بوتاکس به زیر پوست در عضله ها تزریق می شود و با ایجاد یک از کار افتادگی موقت، چین و چروک ها را بهبود بخشیده و از ازدیاد آن ها جلوگیری می کند. بوتاکس از ایمن ترین و راحت ترین عمل های زیبایی محسوب می شود. برا تزریق بوتاکس به بیهوشی و بستری شدن نیازی نیست و عملی سرپایی است. بوتاکس جزو کم عوارض ترین عمل هاست که البته این موضوع وابسته به مهارت و تجربه پزشک است که بسیار اهمیت دارد و گاهی بر اثر انتخاب نادرست پزشک، انسان دچار عوارضی جبران ناپذیر می شود. بوتاکس برای قسمت های مخصوصی از صورت و بدن استفاده می شود و برای بقیه جاهای بدن نباید استفاده شود زیرا نه تنها سودی ندارد بلکه باعث نا راحتی و خطر خواهد بود.

موضوع بسیار مهمی که ذهن هر انسانی را درگیر می‌کند، خطر های انجام بوتاکس است. با اینکه بوتاکس از ایمن ترین عمل ها است و در ظاهر باعث نگرانی نمی‌ شود اما گاهی ضرر های پنهانی دارد که یا وابسته به خود شخص یا وابسته به بیمار است. در صورتی که متخصص تزریق را به درستی اینجام ندهد و موادی که استفاده می کند فاقد اعتبار باشد، آن زمان است که خطرات زیادی انسان را تهدید می‌کند. باید برای انجام بوتاکس، تحقیقات زیادی در رابطه با دکتر متخصص و همچنین برند بوتاکس مورد استفاده انجام شود، اینگونه با اطمینان خاطر می توان صورت خود را در اختیار تزریق بوتاکس قرار داد.

تزریق بوتاکس در کدام نواحی؟

از آنجایی که تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک ها و برخی بیماری ها تولید شده است پس در مکان های مخصوصی تزریق می شود. تزریق بوتاکس در چه بخش‌هایی از بدن نتیجه‌ بهتری دارد؟

تزریق می شوند و کارایی های متفاوتی دارند. بوتاکس پیشانی در عضله های پیشانی تزریق می شود و چین های افق و عمودی را تا حت زیادی بهبود می بخشد. بوتاکس دور چشم یا خطوط پنجه کلاغی برا تزریق در اطراف چشم هستند که از حساس ترین بوتاکس ها محسوب می شوند و برای انجام آن باید متخصصی ماهر و با تجربه انتخاب شود. بوتاکس گونه می تواند شکل صورت را گرد و چاق تر نشان دهد و بوتاکس خطوط کنار بینی برای از بین بردن و صاف کردن پوست بینی تزریق می شود. بوتاکس چانه و فک برای صاف کردن و تیز کردن چانه و همچنین برای ایجاد زاویه فکر انجام می شود بوتاکس برای خطوط اخم تزریق می شود و این ناحیه را کاملا صاف می کند و نیز تزریق بوتاکس برای خط لبخند که چین و چروک های زیادی ممکن است داشته باشد مفید واقع می شود . این روش نقش بسیار زیادی بر روی لاغری با تزریق بوتاکس دارد کف دست و همچنین از زیر بغل برای کاهش در تعریق استفاده می شود بوتاکس کردن برای سردرد های میگرنی نیز مفید است.

کجای بدن نمی‌توان بوتاکس کرد؟

میدانیم که بوتاکس در مناطقی تزریق می شود که دارای عضله هستند و این عضله ها با حرکت کردن موجب ایجاد چین و چروک می شوند. نقاطی که قبلا نام بردیم با تزریق بوتاکس کاملا بهبود خواهند یافت اما برخی نقاط بدن به بوتاکس واکنشی نشان نمی دهند و در واقعا تزریق در این نواحی بدون فایده است. بوتاکس حتی در برخی نواحی ممنوع است و باعث ایجاد خطر می شود. بوتاکس نباید در مناطقی مانند گردن تزریق شود زیرا در گردن رگ های زیادی وجود دارد که ممکن است با تزریق مشکلات تنفسی ایجاد شود. تزریق در دست ها پاها در نواحی شکم و پشت هیچ گونه تاثیری ندارد و حتی ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. باید سعی شود در نواحی که مجوز تزریق دارند، تزریق انجام شود و این تزریق باید کاملا ماهرانه باشد در غیر این صورت عوارضی جبران ناپذیر خواهد داشت. تزریق بر روی ابرو ها، روی پلک ها، زیر سوراخ های بینی، کنار گوش ها و نزدیک چشم ها و… ممنوع است زیرا این نواحی حساس هستند.

عوارض تزریق بوتاکس در نواحی ممنوعه

عوارض تزریق بوتاکس در نواحی ممنوعه

 

باید برای تزریق بوتاکس پزشکی خوب را پیدا کرد که بتوان اعتماد کامل داشت و به راحتی پوست خود را در اختیار او قرار داد. عوارض بوتاکس در بعضی مواقع حتی زندگی انسان را تهدید می‌کند و حیات انسان را مورد حمله قرار می دهد پس باید به این نکته توجه خاصی داشت. برخی عوارض عبارتند از:

  • ضربان قلب غیر عادی
  • مشکل در تنفس
  • مشکل در بلع و جویدن
  • کبودی و خونریزی
  • نا متقارن شدن صورت
  • عدم کنترل ادرار
  • فشار به رگ های چشم و احساس نابینایی
  • درد در قفسه سینه
  • درد در فک
  • در در استخوان های صورت و اطراف صورت

سخن پایانی

برای انجام یک بوتاکس خوب و بدون عوارض باید به دنبال بهترین متخصص های زیبایی باشیم و برای پیدا کردن این متخصصان حتما از اطرافیان خود مشورت بگیریم و نمونه کار ها را از نزدیک ببینیم. بوتاکس کردن برای به دست آوردن زیبایی و جوانی است اما اگر ناشیانه و بدون تحقیق انجام شود می تواند زندگی فرد را به خطر بیندازد. حال در جواب سوال کجای بدن نمی‌توان بوتاکس تزریق کرد؟ باید گفت همانطور که گفته شد بوتاکس فقط برای برخی نواحی است و استفاده از آن در نواحی که شناخت کافی در مورد آن وجود ندارد بسیار خطرناک است و حتی اگر خطری نداشته باشد، بدون سود است و هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند.