لوگوی بوتاکس سنتر
در مورد هایفوتراپی

هایفوتراپی چیست ؟

هایفوتراپی یا همان هایفو مخفف یک کلمه انگلیسی است که معنای آن امواج متمرکز با شدت خیلی بالا و فراصوت است. از شیوه های نسبتاً جدید در درمان های زیبایی برای محکم کردن و لیفتینگ پوست می باشد. هایفوتراپی غیر تهاجمی و بدون درد است و جایگزین خوبی برای لیفت صورت است.

در هایفوتراپی از امواج استفاده می گردد یعنی موج هایی که در دستگاه‌های سونوگرافی قرار دارد. در هایفو این امواج به شکل متمرکز به لایه های خاصی از پوست انرژی وارد می‌کند و سبب تحریک رشته های کلاژن خواهد شد. کلاژن ها مسئولیت محکم کردن بافت های بدن مانند پوست را بر عهده دارد. بنابراین این اتفاق سبب می شود که پوستی محکم تر و بدون چین و چروک داشته باشید.

 

هایفوتراپی چیست

هایفو چیست؟

چنانچه از نام این درمان فهمیده می شود هایفو یک روشی است که با بهره گیری از تکنولوژی اولترا لایه های دارای عمق بافت پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب لیفت صورت و محکم شدن و صاف شدن پوست می گردد. هایفوتراپی یک شیوه غیر تهاجمی باشد که کلاژن جدید را تولید می‌کند و ترمیم و بازسازی پوست را افزایش خواهد داد.

بنابراین اگر پوست چهره شما انعطاف خود را در اطراف چشم و پیشانی و فک از دست داده، می توانید از هایفوتراپی برای برطرف کردن این علایم کمک بگیرید تا پوست شما عملیات ضد پیری را آغاز نماید و همچنین بعد از هایفو بوتاکس پیشانی و چشم بهترین گذینه برای رفع چین و چروک ها هستند تا چهره شاداب تری را داشته باشید.

چه افرادی نبایست هایفوتراپی انجام دهند

نمی توان به طور کلی مشخص نمود که چه افرادی نباید هایفو را انجام دهند و یا چه کسانی بوتاکس نکنند. البته مواردی برای ممنوعیت هایفو عموماً به وسیله پزشکان متخصص در جلسه مشاوره مورد بررسی قرار می‌گیرد. به این ترتیب مشخص میگردد آیا بیمار کاندید خوبی برای انجام هایفوتراپی است. برای پاسخ به این نمی توان گفت افرادی که این مشخصات را دارند عموماً برای هایفو مناسب نخواهد بود.

1. سن

بهترین زمان برای شروع درمان هایفو عموماً در اواسط دهه سی می باشد. یعنی هنگامی که پوست علایم پیری را آغاز می‌ کند و عموماً ویژگی کشسانی و محکمی خود را در این هنگام از دست خواهد داد. گرچه امکان دارد هنوز بدون چین و چروک و جوان به نظر برسد. بالا رفتن تولید کلاژن با هایفو بعد از سی سالگی این تضمین را به شما خواهد داد که پوست را به بهترین شرایط ممکن نگه دارد.

مریض هایی که سن آنها بالا است و افتادگی خیلی زیادی در قسمت غبغب وجود دارد، یا به خاطر بالا رفتن سن نیاز به درمان‌ هایی برای ضد پیری دارد، نباید هایفو بر روی آنها انجام گیرد و مناسب است از درمان‌های جراحی برای زیبایی استفاده کنند.

2. مشکلات پوستی

سن هم راهنمای خوبی برای درمان با هایفو خواهد بود. اما پوست هر شخص به شکلی متفاوت رو به پیش خواهد رفت بعضی از ما امکان دارد زودتر به این درمان نیاز داشته باشیم در حالی که امکان دارد بقیه دیرتر به آن نیاز پیدا نمایند.

به همین خاطر خیلی مهم است که شرایط پوست خود را مورد توجه قرار دهید. درمان به وسیله لیفت سبب سفت شدن و جوان تر شدن پوست خواهد شد. بالا رفتن تولید کلاژن باعث تقویت شدن پوست می گردد و هنگامی که پوست شل می‌شود آن را سفت خواهد کرد. بنابراین درمان هنگامی تأثیرگذار است که پوست رو به پیری باشد و تولید کلاژن در آن رو به کاهش باشد.

مزایای هایفو

از مزایای هایفو که مشابه مزایای بوتاکس میباشد درمان خیلی سریع و بدون دوره نقاهت برای خیلی از مشکلات پوستی است که با بالا رفتن سن به وجود می‌آید. برخلاف عمل های عمومی لیفت صورت یک شیوه غیر تهاجمی می باشد. افرادی که تحت درمان هایی فوق قرار می گیرند  مشکلات پوست آن ها از بین می رود و کشیده می شود. قطعاً خرسند خواهید شد اگر بدانید که این شیوه حتی برای حلقه های سیاه پایین چشم هم تاثیرگذار است. همینطور منافذ بزرگ را بسته و لکه های جوش را بهبود می‌بخشد در پایان هایفو به جوانسازی پوست شما هم کمک خواهد کرد.

بهترین مزیت این شیوه درمانی این می باشد که بعد از تمام شدن جلسه شما می توانید بلافاصله کلینیک را ترک کنید و به انجام کارهای روزانه خود بپردازید. مقداری تورم و قرمزی بعد از درمان طبیعی می باشد و باید در چند ساعت بعد از آن دور شود حس سوزش آنقدر نیست که شما را اذیت کند. در واقع مراقبت های این روش مشابه مراقبت های بعد از بوتاکس میباشد.

 

مزایای هایفو

عوارض هایفوتراپی چیست

عوارض جانبی هایفو همانند عوارض بوتاکس، بعد از تمام شدن جلسات درمانی اصلاً آزاردهنده نخواهد بود. به طوری که می توانید بلافاصله فعالیت های خود را شروع کنید. چون در شیوه هایفو لایه‌های پوست تحت تاثیر انرژی قرار نمی‌گیرد و آسیب نخواهد دید. در بعضی از موارد تورم جزئی و یا قرمزی امکان دارد به وجود آید که با سرعت خیلی زیاد از بین می‌رود. همینطور امکان دارد مقداری حساسیت بالا وجود داشته باشد و به مدت چند هفته ادامه پیدا کند. در موارد خیلی کم کبودی و بی‌حسی موضعی هم امکان دارد دیده شود که این عوارض هم تنها بعد از چند روز از بین می رود.

عوارض هایفوتراپی صورت

چنان که بیان شد این شیوه خیلی ایمن می باشد و عوارضی در شخص به وجود نمی آورد تنها آرزویی که امکان دارد بر اثر انجام دادن این شیوه در شهر به وجود آید ظاهر شدن مقداری التهاب، قرمزی و ورم و احساس سوزش خیلی کم می باشد که کاملاً طبیعی است و بعد از گذشت چند ساعت برطرف خواهد شد.

نتایج هایفو

بلافاصله بعد از هایفو تراپی می‌توانید ببینید که پوست شما تا چه اندازه سفت شده است. تاثیرات هایفوتراپی عموماً در هفته‌های بعد از آن خیلی بیشتر به چشم می آید. چون کلاژن جدید کم‌کم به وجود آمده و بافت همبند انقباض پیدا می‌کند. عموماً جلسات هایفو تا دو سال و تا هنگامی که تاثیرات خوب درمان احساس شود نیاز به تکرار نخواهد داشت. در هر صورت تعداد جلساتی که برای هایفوتراپی نیاز است به انتظار شما از نتایج آن و مقدار افتادگی و پیری پوست بستگی خواهد داشت. علاوه بر آن توانایی پوست برای جوانسازی یک قضیه خیلی مهم در رابطه با اثربخشی این شیوه است.

هایفوتراپی شکم

امروز شیوه های زیادی برای کم کردن وزن و آب کردن چربی شکم وجود دارد. هایفوتراپی هم یکی از این شیوه ها می باشد. هایفون در حقیقت همان امواج فراصوت متمرکز و با شدت زیاد است که با نفوذ پیدا کردن به لایه‌های عمیق پوست روی پوست صورت و بدن تاثیر می گذارد. هایفون تراپی لاغری تمرکز این صدا بر روی چربی است و بدون اینکه آسیبی به پوست وارد کند بعد از گرم کردن چربی بدن آن را از بین می برد.

 

هایفوتراپی شکم

 

سخن پایانی

هایفوتراپی شیوه درمانی خیلی ایمنی می باشد. اگر به دست متخصص کارآزموده و مجرب انجام گیرد مانند همه شیوه‌های درمانی مهارت پزشک و تکنسین اهمیت خیلی زیادی در ممانعت در واقع از به وجود آمدن عوارض و بالا رفتن تاثیرگذاری این درمان خواهد داشت.