لوگوی بوتاکس سنتر
میکروبوتاکس چیست و چگونه کار می کند؟

میکروبوتاکس چیست و چگونه کار می کند؟

با توجه به این که پوست صورت در زیبایی افراد بسیار تاثیرگذار می باشد بسیاری از افراد به دنبال راهی برای داشتن پوست های زیبا و جذاب هستند. در سراسر کشور هزینه های زیادی برای انجام عمل های زیبایی و محصولات آرایشی و بهداشتی می شود. که این عمل ها و محصولات نه تنها مشکلات پوستی را برطرف نمی کنند بلکه گاهی اوقات آن ها را حاد تر هم می کنند. اما یکی از بهترین و جدید ترین راه ها که برای درمان چین و چروک و داشتن پوستی جذاب و شاداب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد روشی به نام میکروبوتاکس یا مزوبوتاکس است. اگر شما هم می خواهید از این روش برای داشتن پوستی جذاب و زیبا کمک بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

میکروبوتاکس چیست؟

 

میکروبوتاکس یکی از روش های درمانی برای از بین بردن چین چروک، خطوط ریز و درمان منافذ باز پوست مخصوصا در پوست های بسیار چرب می باشد. در این روش غدد عرق پوست، غدد چربی و عضله های موجود در صورت مورد هدف قرار می گیرند و آن ها به کوچک ترین اندازه ممکن می رسند. در نتیجه این کار چربی و عرق کردن بیش از اندازه پوست کاهش می یابد. در نتیجه شما می توانید پوستی صاف، سفت و بدون چین و چروک داشته باشید. مدت زمان لازم برای انجام این کار توسط پزشک متخصص تنها 30 دقیقه می باشد. هم چنین شما برای این که از این کار نتیجه مطلوب را بگیرید می توانید هر 6 ماه یک بار و یا سالی دو بار تزریق میکروبوتاکس را تکرار کنید.

 

میکروبوتاکس چیست؟

 

استفاده از روش میکروبوتاکس برای پوست چه فوایدی دارد؟

 

استفاده از این روش درمانی دارای فواید زیادی می باشد که در ادامه چند مورد از آن ها را به صورت مختصر توضیح داده ایم:

 

1) یکی از فواید میکروبوتاکس این می باشد که مدت درمانی نسبتا طولانی دارد یعنی شما بعد از تزریق می توانید تا 6 ماه از نتایج آن بهره مند شوید و برای نتایج بهتر می توانید بعد از 6 ماه دوباره تزریق را انجام دهید.

2) بر خلاف بسیاری از روش های درمانی که بعد از سپری شدن یک مدت طولانی نتیجه مشخص می شود. در این روش نتیجه به سرعت و بعد از 3 الی 4 روز و حداکثر بعد از 7 الی 10 روز مشخص می شود.

3) این روش درمانی زیاد طول نمی کشد و تنها در 30 دقیقه توسط پزشک متخصص انجام می شود. در این روش درمانی ساده قبل از تزریق اگرچه نیاز هم نمی باشد اما برخی ازمراکز از کرم های بی حس کننده استفاده می کنند.

4) شما با استفاده از این روش می توانید در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید زیرا با این روش درمانی تا مدت ها دیگر نیازی به محصولات آرایشی و بهداشتی با قیمت های بالا نمی باشد.

5) در آخر یکی دیگر از فواید این روش درمانی این می باشد که نیازی به استراحت بعد از تزریق ندارید و می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.

 

استفاده از روش میکروبوتاکس برای پوست چه فوایدی دارد؟

 

آیا بوتاکس و میکروبوتاکس با هم تفاوت دارند؟

 

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از روش درمانی میکروبوتاکس آن را با بوتاکس اشتباه نگیرید زیرا این دو با هم تفاوت هایی دارند از جمله این که بوتاکس به داخل عضلات پوست تزریق می شود. به همین دلیل از آنجایی که در تزریق بوتاکس عضلات پوست ضعیف می شوند و یا به اصطلاح فلج می شوند همین موضوع سبب شده صورت شما مصنوعی به نظر می رسد. اما در میکروبوتاکس از مقدار کمی بوتاکس به صورت رقیق شده استفاده می شود. در این روش درمانی تزریق در درم یا لایه داخلی پوست انجام می شود. میکروبوتاکس علاوه بر از بین بردن چین و چروک، منافذ باز پوست و کاهش چربی و تعریق پوست به کلاژن سازی پوست و جوانسازی آن نیز کمک زیادی می کند.

 

آیا بوتاکس و میکروبوتاکس با هم تفاوت دارند؟

 

نحوه تزریق میکروبوتاکس به چه صورت می باشد؟

 

نحوه تزریق میکروبوتاکس به صورت متعدد و با مقدار کمی از بوتاکس رقیق شده می باشد. که این تزریق در لایه درم و یا لایه سطحی عضلات انجام می شود. در این روش پوست صاف می شود اما عضله هم به فعالیت های خود ادامه می دهد. از آنجایی که تزریق در این روش به صورت متعدد و در حجم های کم تزریق می شود از منتشر شدن توکسین در عضله های زیر پوست به صورت ناخواسته جلوگیری می شود. باتوجه به حفظ فعالیت های عضله ظاهر فرد هم طبیعی تر نشان داده می شود.

 

آیا بوتاکس و میکروبوتاکس با هم تفاوت دارند؟

 

میکروبوتاکس برای درمان چه مواردی کاربرد دارد؟

 

از میکروبوتاکس می توان برای درمان تمامی موارد زیر استفاده کرد:

 برای درمان زخم های هیپرتروفیک و کلوئید
 برای زیبایی ناحیه گردن و زیر چشم ها
 کم کردن خط های ریز پوست صورت و گردن
 کاهش منافذ باز پوست و هم چنین شوره سر
 بهتر شدن ظاهر استریای حاد در شکم و سینه و سلولیت ها در ناحیه باسن و ران

 

 

 

میکروبوتاکس برای درمان چه مواردی کاربرد دارد؟

 

آیا میکروبوتاکس روش درمانی خطرناکی می باشد؟

 

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا میکروبوتاکس روش درمانی خطرناکی می باشد در پاسخ به سوال شما باید گفت خیر اصلا این طور نیست و در کنار بسیاری از روش هایی که برای زیبایی پوست انجام می شود این روش غیرتهاجمی بوده و هیچ خطری برای شما عزیزان ندارد. امروزه در سراسر جهان به دلیل رضایت بالایی که این روش داشته است در بین مردم بسیار محبوب شده است. البته توجه داشته باشید که تزریق میکروبوتاکس برای افرادی که به بیماری های میاستنی گراویس یا سندرم لمبرت ایتون مبتلا هستند توضیه نمی شود و خطرناک می باشد.

 

سخن پایانی

 

اکنون که با روش درمانی میکروبوتاکس آشنا شدید می توانید از این روش برای داشتن پوست و ظاهری بی عیب و نقص و زیبا اقدام کنید. شما می توانید با استفاده از این روش تمامی چین و چروک های سطحی صورت خود را که در اثر افزایش سن و عوامل ژنتیکی ایجاد شده اند را از بین ببرید. در ضمن بدانید که شما با استفاده از این روش می توانید چهره ی طبیعی خود را داشته باشید.