لوگوی بوتاکس سنتر
مرگ در اثر تزریق بوتاکس

مرگ در اثر تزریق بوتاکس

گاهی برای انجام برخی از کارها ذهن ما ناخودآگاه به سمت موارد منفی کشیده می شود و با خود می گوییم آیا کاری که انجام می دهم دارای عوارض جانی هست یا خیر؟ به طور طبیعی ما انسان ها همیشه از خطر دوری می کنیم و هیچ گاه دوست نداریم کاری انجام دهیم که ما را در دردسر بیندازد، به همین دلیل سعی می کنیم بسیار محتاط عمل کنیم و از خطرها دور شویم. برای انجام بوتاکس صورت، ذهن ما ناخودآگاه به سمت این سوال می‌رود که آیا مرگ در اثر تزریق بوتاکس امکان پذیر میباشد؟ جواب این سوال را با توضیحاتی مختصر در ادامه خواهیم گفت.

بوتاکس سمی با نام بوتولینوم است که می تواند عضله و عصب را فلج کند و برای مدت زمانی از کار بیندازد و در نتيجه چین و چروک ها را بهبود بخشد و از به وجود آمدن دیگر خطوط روی صورت جلوگیری کند. در واقع انجام بوتاکس برای رسیدن به زیبایی و جوانی است و هیچ انسانی نمی خواهد با انجام این عمل تا سر حد مرگ پیش برود، پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ضرر و زیان های ناشی از بوتاکس آشنا کنیم. بوتاکس کردن صورت را زیبا و شاداب می کند و جوانی از دست رفته پوست را در مدت زمان کوتاهی باز می‌گرداند. این عمل زیبایی بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن انجام می شود و در نگاه ساده هیچگونه خطری نداد و بسیار ایمن است اما این فقط یک بعد ماجرا را نشان می دهد. بعد دیگر تزریق بوتاکس که بستگی به خود افراد و پزشک آن ها دارد بسیار متفاوت است و حتی ممکن است عوارض بسیار بدی داشته باشد.

 

مرگ در اثر تزریق بوتاکس

 

بوتاکس کردن در سال های اخیر بسیار پر کابرد شده است و هر کسی که احساس کند پوستش رو به پیری می رود اولین راهی که به ذهنش خطور می‌ کند بوتاکس کردن است. چین و چروک زمانی ایجاد می شود که عضلات صورت با خندیم، اخم کردن، صحبت کردن، جویدن و…. تحریک می شوند و این تحریک شدن باعث می شود به مرور زمان چین و چروک هایی ایجاد شوند که البته بالا رفتن سن در این چین و چروک ها بی تاثیر نیست. این که بوتاکس از عمل های ایمن به شمار می رود درست است اما خطراتی دارد که ممکن است هرکسی را درگیر کند.

عوارض تزریق بوتاکس

اگر چه تزریق بوتاکس دارای مزیت های زیادی است اما ممکن است عوارض زیادی نیز داشته باشد که توجه به آن ها بسیار مهم است. بوتاکس یکی از راه های جوان سازی پوست است که علاوه تاثیرات خوبی که برای از بین بردن چین و چروک ها دارد می تواند در درمان برخی بیماری ها مانند تعریق زیاد، سرد درد های میگرنی و… نیز موثر باشد. برخی عوارض بوتاکس عبارتند از:

  • احساس سردی پوست و بدن
  • احساس تب و گرما در بدن
  • سردرد 8خ کوتاه مدت
  • احساس درد در جای تزریق ها
  • تورم و کبودی زیر چشم یا محل تزریق ها
  • عدم قرینگی دو طرف صورت

مرگ در اثر تزریق بوتاکس

گاهی بوتاکس کردن می تواند چنان عوارض حادی داشته باشد که حتی منجبر به مرگ شود. این عوارض یا وابسته به خود بیمار است یا پزشک او که از قبل باید حتما این موارد بررسی شود. گاهی ممکن است پزشک به دلایل زیر بیمار را دچار عوارض بدی کند:

  • تزریق نادرست که موجب پارگی رگ چشم می شود
  • تزریق نادرست که موجب افتادگی پلک شود
  • تزریقی که موجب از قرینه در آمدن ابرو ها شود
  • تزریقی که موجب خشکی چشم می شود
  • تزریقی که با دوز بالا باشد. این طرح موجب پارگی رگ چشم و نابینایی شود
  • تزریقی که صحبت کردن را دچار مشکل کند
  • تزریقی که بلعیدن را دچار مشکل کند
  • تزریقی که نفس کشیدن را دچار مشکل کند
  • تزریقی که باعث از دست رفتن کنترل ادرار باشد
  • تزریقی که باعث غش و ضعف شود

گاهی ممکن است بیمار، به دلیل داشتن برخی مشکل ها از تزریق بوتاکس منع شود و اگر آن فرد تزریق بوتاکس انجام دهد دچار مشکلات زیادی می شود که حتی مرگ یکی از آن ها است. این موارد عبارتند از:

  • انجام بوتاکس در دوران شیردهی و بارداری
  • انجام بوتاکس برای افرادی که مواد آن حساسیت دارند ممنوع
  • انجام بوتاکس هنگام استفاده از دارو های ضد انعقاد ممنوع
  • انجام بوتاکس برای افرادی که بیماری های خاص دارند ممنوع
  • انجام بوتاکس برای افراد با بدنی ضعیف ممنوع

بوتاکس برای چه مواردی استفاده می شود؟

میدانیم که بوتاکس برای جلوگیری از پیری و از بین بردن چین و چروک ها استفاده می شود اما موارد کاربرد آن در هرجای بدن متفاوت است و کارایی های متفاوتی دارد. بوتاکس عموما بر روی صورت تزریق می شود به دلیل اینکه بوتاکس علاوه بر زیبایی برای درمان استقاده می شود می توان آن را بر روی نقاط دیگری تزریق کرد. یکی از تزریق های بوتاکس پیشانی است که می تواند خطوط عمودی و افقی را بهبود بخشد. دیگری تزریق اطراف چشم برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی و افتادگی پلک است که البته این مورد بسیار مهم و حساس است و باید جانب احتیاط رعایت شود. بوتاکس دیگری که انجام می شود برای اطراف لب و گونه ها است. همچنین از بوتاکس برای لاغری یا چاقی صورت می توان استفاده کرد که تزریق در جاهای خاصی انجام می شود. بوتاکس برای تعریق زیاد به زیر بغ یا کف دست ها نیز تزریق می شود. می توان برای سر درد های میگرنی از بوتاکس استفاده کرد و این سردرد ها را کاهش داد. کاربرد های زیاد بوتاکس موجب شده است که طرفداران زیادی پیدا کند و سالانه تزریق های زیادی انجام شود.

تاثیرات پزشک بر روی کیفیت بوتاکس

تاثیرات پزشک بر روی کیفیت بوتاکس

بیش از 80 درصد تاثیری که بوتاکس بر روی پوست می گذارد وابسته به متخصصی است که ما انتخاب می کنید. بسیار مهم است که پزشک انتخابی شما دارای مهارت و تجربه کافی در این زمینه باشد در غیر این صورت باید فاتحه پوست و صورت خود را خوانده و خود را برای عوارض پس از تزریق آماده کنید اگر پزشک شما ماهر باشد، می داند چگونه باید تزریق را انجام دهد، چه مقدار باید تزریق کند، در چه جاهایی باید تزریق صورت گیرد، قرینه بودن صورت راب هم نزند، چند واحد بوتاکس به شما تزریق کند، چه مدت یکبار بوتاکس را تجدید کند و در نتیجه چه مواردی را برای تزریق بوتاکس باید رعایت کند. اما اگر پزشک بدون تجربه و تازه کار باشد شما را با خطراتی روبرو می کند که کاملا جبران ناپذیر هستند و نمی توانید پس از آن کاری کنید. انتخاب یک پزشک خوب و مواد متعبر برای انجام بوتاکس بزرگترین کاری است که شما در حق پوست خودتان‌ می‌ کنید. پزشک بدون مهارت با تزریق بوتاکس نادرست می تواند حتی شما را تهدید به مرگ کند پس قبل از تزریق بوتاکس مطمعن شوید که برای بدن شما مضر نیست و بعد از ان با مشورت گرفتن از اطرافیان به دنبال بهترین متخصص زیبایی برای تزریق باشید.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد تزریق ناشیانه می تواند مرگ در اثر تزریق بوتاکس را به دنبال داشته باشد و وقایعی که جبران ناپذیر هستند دامن گیر افراد خواهد شد. باید برای تزریق بوتاکس به دنبال یک کلینیک معتبر و یک متخصص با تجربه باشید و قبل فکر کردن به هزینه ها به زیبایی و پوست ارزشمند خود فکر کنید. بوتاکس کردن اگر چه برای زیبا تر کردن چهره است و جزو بی خطر ترین عمل ها به حساب می آید امادر انجام هر کاری باید انسان به تلریک ترین جنبه آن نگاه کند و خطرات احتمالی را بسنجد زیرا برخی کار ها مانند تزریق بوتاکس اگر با عوارض رو برو شوند غیر قابل جبران هستند که علاوه بر آسیب مالی، آسیب جانی نیز از نتایج آن ها خواهد بود. بنابراین باید همیشه نتایج انجام این گونه عمل های زیبایی را سنجید و عاقلانه تصمیم گرفت.