لوگوی بوتاکس سنتر
عوامل ماندگاری بوتاکس چیست

ماندگاری بوتاکس به چه چیزی بستگی دارد؟

پوست به عنوان مهم ترین عضو بدن مسئولیت محافظت از ما را در مقابل تمام عناصر بیرونی را بر عهده دارد. این عناصر مثل عوامل شیمیایی چون آلودگی ها و عوامل فیزیکی می باشند. از این جهت آسیب پذیر بوده و شادابی و جوانی خود خیلی زود از دست می دهد. پوست نقش به سزایی در زیبایی افراد دارد. به همین دلیل شیوه های متعددی جهت زیبایی پوست موجود است. بوتاکس یکی از این شیوه ها می باشد. آیا می دانید ماندگاری بوتاکس به چه چیزی بستگی دارد؟ با ما همراه باشید.

عوامل موثر در افزایش ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس در هر فردی متفاوت می باشد. عوامل بسیاری مثل سن، سلامت بدن، توان ماهیچه ها در ماندگاری بوتاکس تاثیر می گذارند. همینطور مقدار بوتاکسی که تزریق می شود نیز مستقیماً بر ماندگاری بوتاکس اثر می گذارد. عوامل موثر بر تزریق به سه گروه طبقه بندی می شوند. بعضی از این موارد زیر نظر خود فرد می باشد. بعضی از این مورد ها به گونه ذیل می باشد:

1. سوخت و ساز بدن فرد:

سوخت و ساز نقش به سزایی در ماندگاری بوتاکس دارد. اشخاصی که سوخت و ساز بدنشان زیاد باشد سریع تر آنالیز را آغاز و بوتاکس را جذب می کند. ورزش کردن بعد از بوتاکس نیز بر دوام بوتاکس بی تاثیر نیست. به همین خاطر ورزشکاران گمان می کنند که تاثیر بوتاکس آن ها سریع تر از بین می رود. زیرا ورزشکاران سوخت و سازشان از افراد معمولی بیشتر است.

2. نوع عضله:

اصولا اشخاصی که عضله های درشت تری در چهره شان دارند، به تزریق زیادی جهت به دست آوردن نتیجه مطلوب نیاز دارند. بعلاوه عضله ای که تزریق در آن انجام می شود نیز اهمیت دارد. هر چقدر عضله فعالیت بیشتری داشته باشد بوتاکس سریعتر جذب میشود. مثل عضله های دور چشم که همواره زمان پلک زدن به کار گرفته می شود. بعلاوه عضله های درشت تر تاثیر بوتاکس در آن ها سریع تر از بین می رود.

3. تعداد جلسه های تزریق:

مداومت در تزریق بوتاکس از فاکتورهای مهمی می باشد که روی دوام و تثبیت بوتاکس اثر مطلوبی دارد. به این دلیل که با تزریق های پی در پی عضله ها به تدریج سست شده و موجب افزایش ماندگاری بوتاکس می شود. به همین دلیل مهم است که عمل بوتاکس را به صورت مداوم در زمان هایی که توسط  پزشک متخصص مشخص شده انجام دهید. به این ترتیب با گذشت زمان ماندگاری بوتاکس بیشتر میشود. برخی میپرسند چند وقت یکبار بوتاکس بزنیم؟ تا نتیجه بهتری داشته باشیم؟

4. مدت زمان ماندگاری بوتاکس:

نتیجه نهایی بوتاکس از روز ۷ تا۱۴ بعد از تزریق معمولا دیده می شود. حدودا برخی از افراد تا۶ ماه پس از بوتاکس نیز از تاثیر آن برخوردار خواهند بود. بعد از چند بار انجام بوتاکس چین و چروک ها کاهش می یابند و زیاد در صورت مشخص نمی شود و ماندگاری بوتاکس افزایش می یابد. چرا که عملکرد عضله ها کم می شود. اصولا با اولین تزریق بوتاکس نتیجه دلخواه حاصل نمی شود. چون عکس العمل عضله معلوم نیست.

 

راهکارهای افزایش دوام بوتاکس

۱- یافتن پزشک ماهر و حرفه ای:

چرا که تزریق بوتاکس در محل مورد نظر بر ماندگاری بوتاکس تاثیر گذار است. بدین گونه که اگر به صورت عمقی انجام گیرد باعث به وجود امدن عوارض بوتاکس میشود مثل کبودی. اگر سطحی باشد موجب به وجود آمدن ناهمواری روی پوست شده و قابل تشخیص است. بعلاوه پزشک حاذق جلسه رجوع بعد و میزان دوز تزریقی مفید را براساس وضعیت اشخاص تعیین می کند، که ضامن دوام و ثبات آن است.

۲- رجوع به کلینیک بر اساس برنامه:

چون مداومت در درمان از طریق بوتاکس با گذشت زمان قدرت عضله را کم می کند و موجب ماندگاری آن در دراز مدت می شود. بهتر است که یک برنامه ی دراز مدت ترسیم نمود تا از این طریق ماندگاری آن را بیشتر تثبیت کنید. چنانچه فاصله جلسه های درمان کم باشد عضله جوابی به بوتاکس نمیدهند. اگر فاصله زیاد باشد در بین جلسه ها چین و چروک در پوست ظاهر میشود.

۳- عدم استفاده زیاد از لایه بردارها:

عدم استفاده زیاد از لایه بردارها

پس از بوتاکس نیاز است به پوست خود فرصتی جهت بازسازی بدهید. لایه بردار یا ماسک های گوناگون موجب پیشگیری از برترین عملکرد بوتاکس می شود.

۴- نوشیدن آب فراوان:

خوردن آب جهت سالم ماندن بافت های پوست و آنالیز سایر عملکردهای طبیعی بافت ها لازم می باشد.

۵- پرهیز از استعمال دخانیات:

مصرف دخانیات موجب زیاد شدن چین و چروک ها و افزایش سن در صورت می شود. به استعمال دخانیات روی نیاورید و یا از دکتر خود جهت کنار گذاشتن آن کمک بگیرید. دخانیات علاوه بر کم کردن تاثیرات بوتاکس، چین و چروک های تازه را نیز به وجود می آورد.

۶- استفاده از مرطوب کننده :

زمانی که پوست رطوبت کافی نداشته و خشک باشد چروک های تازه ای را به وجود می‌آورد و تاثیر بوتاکس را کم می کند.

۷- مصرف برنامه غذایی درست:

تغذیه شما مستقیماً بر روی پوستتان تاثیر می گذارد. میوه ها و سبزی ها منابع مفیدی از فاکتورهای لازم بافت‌های پوست می باشند. مصرف این مواد غذایی ماندگاری بوتاکس را افزایش می دهند.

۸- برند بوتاکس:

مارک آن نیز نقش بسزایی در دوام بوتاکس دارد. با رجوع به مراکز معتبر اطمینان حاصل خواهد شد که با کیفیت ترین مارک سم را برای شما استفاده می کنند.

۹- دوری از استرس و تنش ها:

جزء عناصر مهم و موثر در دوام بوتاکس، تنش های روانی و مشکلات روحی است. چنانچه از نظر روحی آسایش و آرامش نداشته باشید و بعد از انجام تزریق جهت رفع آنها دائما ماهیچه های صورت را جمع نمایید. گرچه احتمال منقبض شدن عضله ممکن نیست اما از ماندگاری بوتاکس کم می گردد.

۱۰- ترمیم در زمان مقرر:

مطابق به زمان مشخص شده جهت ترمیم بوتاکس به پزشک رجوع کنید. چرا که تکرار تزریق در طی زمان نیروی عضله را کم کرده و اثر بوتاکس را در طولانی مدت افزایش می دهد.

 

سخن پایانی

بوتاکس نوعی دارو می باشد که ، که از سال‌های گذشته در پزشکی مصارف مختلفی داشته است. سال های زیادی است که متخصصان آن را جهت درمان های زیبایی نیز به کار می‌گیرند. بوتاکس همان سم نوع A میباشد که به واسطه یک سری باکتری تولید می شود. گرچه تزریق بوتاکس نوع سم به شمار می‌آید ولی دوز کم آن علاوه بر اینکه مضر نیست سبب جوانسازی و لطافت پوست نیز می شود. البته انتخاب کلینیک معتبر خیلی موثر است.
مرکز بوتاکس ایران معجزه جوانسازی را برایتان به ارمغان می‌آورد کاری میکند، با بوتاکس صورت از چروک صورت خداحافظی کنید. اگر میخواهید چین و چروک صورتتان رفع شود و از قیمت بوتاکس اطلاع داشته باشید با ما مشاوران ما ارتباط بگیرید.