لوگوی بوتاکس سنتر
حمام بعد از بوتاکس

حمام رفتن بعد از بوتاکس

برای بسیاری از اشخاص مشکل های مختلفی پس از بوتاکس موجود است که برای مثال پیشنهاد های بوتاکس مشتمل بر چه مورد هایی می‌باشد؟ نگه داری های پس از بوتاکس به چه صورت می باشد؟ ما در این نوشته تلاش می کنیم به تحقیق این مورد ها بخصوص حمام رفتن بعد از بوتاکس بپردازیم.

حمام رفتن بعد از بوتاکس

شستشوی صورت پس از بوتاکس

به منظور شستشوی صورت و حمام رفتن بعد از بوتاکس انجام دادن نکته های زیر لازم است:

بر مکان تزریق، فشار وارد نگردد تا از به وجود آوردن تورم پیشگیری شود. برای پیشگیری از عوارض تزریق، آب سرد یا ولرم بکار برده شود.

حمام رفتن پس از بوتاکس

آیا حمام رفتن بعد از بوتاکس مجاز است؟ می شود پس از بوتاکس دوش گرفت، ولی منظم نمودن دمای آب و حرارت درون  حمام خیلی از مهم بودن بالای برخوردار است. همین بحث سبب می گردد که حمام رفتن بعد از بوتاکس و سونا بعد از بوتاکس جز مورد های منع در نظر گرفته گردد. چون که گرما و حرارت گردش خون را زیاد می کند و سبب حرکت بوتاکس در زیر پوست می شود.

مورد های دیگری که وقت شستشو بایستی آن ها را مد نظر قرار دهید. مشتمل بر خوابیدن در وان و جمع گشتن بخار در مکان حمام می گردد. توانایی دارید صورت خود را با آب متوسط  رو به خنک شست و شو کنید. ولی از فشار دست بر روی پوست جلوگیری نمایید. در صورت احتمال  خوب است به پوست صورت خود استراحت بدهید و هیچ عمل ویژه ای انجام ندهید.

تا چند ساعت پس از بوتاکس می‌ شود صورت را شستشو نمود؟

اکنون به سوال پر تکرار رجوع کنندگان کلینیک پوست و موی مورد نظر جواب می‌دهیم: “حمام رفتن بعد از بوتاکس چند روز بعد امکان پذیر است؟ ”خبر خوب این می باشد که لازم به صبر فراوان نمی باشد و همه ی پزشک ها پیشنهاد می‌ کنند که کمتر از ۲۴ ساعت شستن پس از تزریق بوتاکس صورت ندهد. با این وضع اگر در وضعیتی قرمز جای گرفتید که اجبار به شستن صورت گشتید، خوب است که خیلی آرام آب را روی صورت بریزید و به هیچ‌ وضع پوست را ماساژ ندهید.

به منظور صورت دادن شستشوی صورت پس از بوتاکس توانایی دارید از یک اسفنج یا گلوله پنبه بزرگ که با آب خیسانده گشته است بکار ببرید و آن را به آسانی و بی کوچکترین فشاری، روی صورت خود بمالید. منظور این می باشد که تحت هیچ وضعیتی پوست محیط تزریق تکان نخورد تا مبادا بوتاکس به بخش های دور و بر ناحیه های تزریقی زیاد شود.

شست و شوی صورت بعد از بوتاکس

روش درست شستشوی پوست پس از تزریق بوتاکس

یکی از سوال های متداول بعد از تزریق بوتاکس، روش درست شستن پوست و حمام رفتن بعد از بوتاکس جلوگیری از وارد نمودن ضرر و تأثیر منفی بر روی نتیجه های آن می باشد. در مورد نکته های اصلی که به منظور شستن بایستی رعایت نمود اشاره به مورد های زیر لازم می باشد:

1. پیشگیری حمام گرم رفتن بعد از بوتاکس

حمام رفتن بعد از بوتاکس تا ۲۴ ساعت پس از تزریق ممنوع است و نبایست از حمام خیلی گرم بکار ببرید. صورت خود را نیز در آب گرم فرو نکنید. تنها از آب سرد به منظور شستشوی صورت بکار ببرید. علاوه بر آن از نشستن در وان و ماندن به مدت زیاد زیر دوش هم بایستی پیشگیری گردد. این موارد از مراقبت های بعد از بوتاکس می باشند.

2. شستن و نگه داری از پوست صورت با ماده های نرم

شستشوی صورت باید در روز‌های پس از بوتاکس با نحوه و ماده های نرم صورت پذیرد. با این وضع، هنوز هم توانایی دارید از همان پاک‌ نموده ها و مرطوب‌کننده‌هایی که در اکثر مواقع بکار می برید را استعمال نمایید. این محصول ها به نتیجه های بوتاکس شما ضرر نمی‌رسانند و حتی اگر این محصول ها سبب خوب شدن بافت و درخشندگی پوست شما گردند، می‌توانند پایان را مناسب جلوه دهد.

ولی اگر روند نگه داری از پوست شما مشتمل بر میکرودرم ابریژن یا لایه‌برداری شیمیایی باشد، بایستی حداقل یک هفته بعد از بهبود بوتاکس به منظور بکار بردن دوباره آن‌ها برای حمام رفتن بعد از بوتاکس صبر نمایید. علاوه بر آن بکار بردن کرم‌هایی که در ماده های تشکیل‌دهنده خود ویتامین K را دارا هستند، به منظور کم نمودن کبودی که بر اثر بوتاکس به وجود آمده است خیلی مناسب می باشد.

3. روش درست شستشوی صورت

روش درست شستن صورت پس از تزریق بوتاکس هم بایستی به این صورت باشد که از خم نمودن سر به جدا خودداری گردد و به منظور شستن صورت هیچ فشار و ماساژی به وسیله دست بر روی پوست صورت بکار برده نشود.

بوتاکس به دیگر عضله ها کوچ نمی کند و عارضه هایی مانند کبودی و تورم نیز بالا نرود. علاوه بر آن در وقت شستشو بایستی از آب گرم نیز مثل وقت حمام کردن بکار برده نشود. چون که سبب تحریک پوست می شود و عبور و مرور خون زیاد تر خواهد شد که در آخر کبودی زیادتری را به دنبال خواهد داشت. در صورت بروز کبودی مقاله رفع کبودی صورت بعد از بوتاکس را مطالعه کنید.

 

روش درست شستشوی صورت

احساس خارش در مکان تزریق بوتاکس

اگر پس از تزریق بوتاکس احساس خارش شما را اجبار به تماس دست با مکان تزریق گشته نمود؛ معمولا از علامت های حساسیت به بوتاکس نیست. حساسیت در برابر بوتاکس به صورت های گوناگونی ظاهر می گردد. ولی خارش امکان دارد بر اساس تماس ماده های استفاده شده دیگر مثل پماد بی حسی و … نیز نمایان نماید.

مدت تایم به منظور ثابت نمودن بوتاکس

24 ساعت ابتدایی تایم طلایی به منظور ثابت نمودن بوتاکس در مکان تزریق گشته است. پس از آن به آسانی توانایی دارید همه ی مورد های منع گشته را صورت دهید. اینکه ماندگاری بوتاکس چگونه است؟ به نگه داری شما پس از تزریق بستگی دارد.

نگه داری های پس از بوتاکس

  • از گرمای زیاد خودداری شود (حمام رفتن ، آفتاب گرفتن، سونا بعد از بوتاکس بعد از بوتاکس یا دوش داغ در ساعت های ابتدایی بعد از تزریق منع می باشد).
  • تا چهار ساعت پس از تزریق از خم نمودن سر و صورت به جهت جلو و پایین (تکان دادن ابروها ، اخم و ماساژ) خود داری گردد.
  • تا دوازده ساعت پس از تزریق شستشوی صورت نگیرد.
  • تا بیست و چهار ساعت بعد از تزریق، از صورت دادن هر نوع کار شدید بدنی به طور جد پیشگیری نمایید.
  • تا بیست و چهار ساعت از تماس دست با ناحیه های تزریق شده خودداری کنید.
  • در صورت لازم بودن به استفاده کرم های موضعی، پس از 24 ساعت، با حرکات خیلی نرم و رو به سمت بالا بکار برده شود.
  • تا دو هفته از صورت دادن میکرودرم، لیزر، الکترولیز، ماساژ، پاک سازی، اصلاح و… خودداری گردد.
  • به منظور درمان کبودی و سوزش محیط تزریق ویتامین K تجویز می‏ شود.
  •  توصیه می شود به مدت 5 ساعت بعد از بوتاکس اصلا نخوابید چون خوابیدن باعث می شود تا ورم صورت به شدت افزایش پیدا کند.

این نگه داری ها خیلی مهم می باشد و به منظور پیشگیری از حرکت بوتاکس به بخش های نامرتبط و پیشگیری از به وجود آوردن بعضی از بدفرمی ها و افتاده شدن پلک است.

نگه داری های پس از بوتاکس

سخن پایانی

حمام رفتن پس از بوتاکس مناسب است! این دمای آب و ماساژ صورت می باشد که توانایی دارد بر نتیجه های این بهبود تأثیر سوء بگذارد. پس از تمام شدن تزریق، موضوع دوش گرفتن با آب گرم کاملاً پایان یافته می باشد. گرمای که بر اثر دوش آب، عبور و مرور خون را در صورت زیاد می کند و سبب تغییر محیط بوتاکس می‌ شود. در آخر نتیجه های غیرمعمول را روی صورت شما به وجود می آورد.