لوگوی بوتاکس سنتر
تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل

بهترین راه برای افرادی که از تعریق زیاد در زیر بغل خود رنج میبرند، تزریق بوتاکس زیر بغل است. FDA (سازمان غذا و دارو) تاییدیه خود را برای تزریق بوتاکس برای زیر بغل اعلام کرده است و آن را یک راه درمانی بیان کرده است. بدن انسان دارای مواد شیمیایی هست که باعث تحریک غدد عرق میشود. بوتاکس یا سم بوتولینوم میتواند با مسدود کردن این ماده از فعالیت غدد تعریق جلوگیری کرده و مانع از تعرق زیاد در فرد ‎شود. هایپرهیدروز یا تعریق بیش از حد امکان کاهش 80 درصد با تزریق بوتاکس را دارد. اثربخشی تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق باید از 4 ماه به 12 ماه و در طول سال افزایش یابد. پس از گذشت دو هفته از تزریق برای درمان تعریق شدید زیر بغل میتوانید تاثیر بوتاکس را مشاهده کنید. اصطلاح پزشکی که برای تزریق بیش از حد و غیر طبیعی تعریف شده هایپرهیدروزیس است. این تعریق در اثر فعالیت بیش از حد غدد عرق ایجاد میشود که باعث تعریق شدید در نواحی خاصی از بدن میشود. مناطقی که بیشتر تحت تاثیر این بیماری قرار میگیرند عبارتند از: دست‌ها، پاها، کشاله ران، پیشانی و زیر بغل.

این بیماری دو نوع اولیه و ثانویه دارد:

1- هایپرهیدروزیس اولیه:

آغاز آن در دوران کودکی و نوجوانی است و علت وقوع نامعلومی دارد. و شدت آن را استرس و هیجان افزایش میدهد. در قسمت‌های مختلف بدن مانند دست‌ها، پاها و زیر بغل ایجاد میشود.

2-  هایپرهیدروزیس ثانویه:

تعریقی است که از آلرژی به برخی از داروها ایجاد میشود. پرکاری تیروئید و استرس یکی دیگر از دلایل این بیماری است. بیماری هایپرهیدروزیس ثانویه بیشتر در هنگام خواب اتفاق می‌افتد و تعریق بیش از حدی را در دست و پاهای فرد مبتلا ایجاد میکند. اشخاصی که مبتلا به نوع دوم این بیماری هستند باید به دنبال کشف علت و درمان توسط یک پزشک کار بلد باشند. تزریق بوتاکس میتواند راه درمانی مناسبی برای تزریق بیش از حد افراد باشد. هایپرهیدروزیس اولیه و ثانویه را میتوان با تزریق سم بوتولینوم کنترل کرد.

تزریق بوتاکس زیر بغل

مقدار تزریق بوتاکس زیر بغل

اگر تصمیم به بوتاکس ناحیه زیر بغل خود را دارید ، حتما این کار را باید توسط پزشک ماهری انجام دهید . تزریق بوتاکس یک عمل زیبایی حساس است که نباید توسط هر شخصی انجام شود و باید به دست پزشک کار بلد انجام شود. اولین کاری که پزشک باید انجام دهد کاهش عوارض جانبی بعد از تزریق است. یک پزشک باتجربه در عرض 10الی 30 دقیقه به هر ناحیه بوتاکس تزریق میکند. زمان تزریق به وسعت تعداد محل‌های مورد نظر بستگی دارد. این عمل سرپایی است نیازی به بیهوشی ندارد و بسیار سریع انجام میشود و فقط از بی‌حسی موضعی استفاده میشود.

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

قبل و بعد از تزریق بوتاکس، پزشک در مورد نحوه مراقبت از بیمار توصیه‌هایی میکند. این نکات احتمال عوارض جانبی را کاهش میدهد و از موثر بودن بوتاکس اطمینان حاصل میکند. برخی از این نکات عبارتند از:

1- قبل از تزریق بوتاکس زیر بغل:

مطلع باشید که قبل از تزریق بوتاکس حتما روش تزریق و مراقبت های آن را از پزشک خود سوال کنید. اگر بیمای خاص زمینه‌ای دارید و یا از داروهای خاصی برای درمان استفاده میکنید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید تا مشکلی بعد یا قبل از تزریق پیش نیاید.

2- بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل:

میتوانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس به خانه بروید و به زندگی عادی خود ادامه دهید.
• پس از انجام این عمل باید از هرگونه فعالیت و ورزش شدید خودداری کنید.
• تا چند ساعت پس از تزریق از حمام داغ خودداری کنید.

عوارض بوتاکس زیر بغل

تزریق سم بوتولینوم خطر زیادی ندارد و تقریبا کم خطر شناخته میشود ولی ممکن است بعضی مراجعه‌کنندگان عوارض جانبی را تجربه کنند. در این صورت است که پزشک معالج از شما میخواهد که طی یک یا دو هفته بعد از تزریق به مطب مراجعه کنید تا محل‌های تزریق را مورد بررسی قرار دهد. علیرغم بی‌خطر بودن تزریق بوتاکس، برخی از بیماران ممکن است عوارض جانبی مانند:

  • سرگیجه
  • از دست دادن کنترل مثانه
  • خشکی دهان
  • سردرد
  • خستگی
  • درد در نواحی تزریق

مقدار تزریق بوتاکس زیر بغل

هزینه بوتاکس زیر بغل

عوامل زیادی برای تعیین قیمت بوتاکس تاثیر و بستگی دارد. این عوامل شامل نوع و برند بوتاکس، میزان دوز تزریقی، ناحیه مورد نظر و پزشک معالج هستند که تاثیر بسزایی روی هزینه تزریق بوتاکس دارند. تزریق بوتاکس برای تعریق در کف دست و پا و سایر قسمت‌های بدن بسته به تشخیص پزشک متفاوت است. بنابراین، هزینه برای هر بیمار بسته به عوامل مختلفی متفاوت است. علاوه بر این، تزریق بوتاکس به طور موقت برای کاهش تعریق عمل میکند. تزریق بوتاکس میتواند به طور متوسط بین 4 تا 12 ماه از تعریق جلوگیری کند، اما اثر آن دائمی نیست. بیمارانی که زیاد عرق میکنند باید گهگاه تزریق بوتاکس را تمدید کنند.