لوگوی بوتاکس سنتر
بوتاکس راز جوانی

بوتاکس راز جوانی

پیری یک امتیاز است و بوتاکس راز جوانی. بخشی زیبا و طبیعی از زندگی که با فرآیندی پیچیده همراه خواهد بود. از نظر ذهنی، عاطفی، جسمی و از طرق مختلف تکامل می‌یابیم و بهتر خواهیم شد. مواقعی وجود دارند که وقتی به آینه می‌نگریم شخص دیگری را می‌بینیم که با احساسات درونی ما مطابقت ندارد. با وجود نیروی جاذبه پیری مسیر خود را طی خواهد کرد. با پیشرفت حوزه زیبایی ‌شناسی می‌توان سلامتی را با تزریق بوتاکس که درمان غیرجراحی و مناسب است اصلاح نمود.

نواحی تزریق بوتاکس صورت

شرایط و موقعیت زندگی افراد با هم متفاوت است. در نتیجه خطوط چین و چروک‌ها در نواحی مختلف صورت ایجاد می‌شوند. خطوط لبخند، پای کلاغ و چین چروک‌های پیشانی گاهی می‌‌توانند ناخوشایند باشند که به بوتاکس صورت روی می آورند. صورت جوان از سه ویژگی برخوردار است. گونه‌های بلند، گونه‌های پر و خط فک کاملاً مشخص از خصوصیات یک صورت جوان محسوب می‌شوند. این سه ویژگی را در دنیای زیبایی شناسی، مثلث جوانی می‌نامند. با افزایش سن این مثلث اغلب وارونه می‌شود، صورت کشیده‌تر و گونه‌ها صاف خواهند شد. با افزایش سن پوست حجم و خاصیت ارتجاعی خود را به دلیل کاهش تولید کلاژن از دست می‌دهد.

نواحی تزریق بوتاکس صورت

بوتاکس چیست؟

برای مقابله و کاهش چین و چروک‌های صورت، تزریق بوتاکس راهی مناسب خواهد بود. چین و چروک‌های صورت در اثر حرکت‌های مکرر و کاهش تولید کلاژن ایجاد می‌شوند. بوتاکس که همان سم بوتولینوم است. بوتاکس برای شل کردن برخی از ماهیچه‌های صورت برای کاهش خطوط و چین و چروک ها است. این ماده به صورت، ظاهری جوان‌تر داده که در نواحی خاصی از صورت تزریق می‌گردد. بنابراین برای بسیاری از افراد بوتاکس راز جوانی محسوب شده و این یک روش غیرتهاجمی است.

بوتاکس، این سرم پروتئینی برای درمان و پیشگیری از چین و چروک‌های صورت ناشی از انقباض ماهیچه‌ها استفاده می‌شود. این یکی از بهترین فرم‌های غیرجراحی جوان‌سازی صورت است. که امروزه در دسترس بوده و می‌تواند نتایج چشمگیری را در مدت زمان کوتاهی بر جای بگذارد. اما با این‌که بوتاکس اثرات فوق‌العاده قوی دارد، برای همیشه باقی نخواهد ماند. تا شش ماه با تداوم کاهش چین و چروک‌ها مواجه خواهید شد. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید دوباره این روش را انجام دهید. می‌توانید عمل بوتاکس را هر چند بار که می‌خواهید و تا جایی‌که نیاز دارید در صورت خود تکرار کنید.

مطالعات بالینی نشان داده‌اند که مدت زمان اثر به میزان زیادی در طول زمان افزایش می‌یابد. بنابراین با تکرار تزریق بوتاکس برای حفظ ظاهر جوان، اثر طولانی‌تر باقی خواهد ماند. تزریق بوتاکس را یک جایگزین درمانی ایمن برای لیفت صورت و سایر جراحی‌های پلاستیکی گویند. آن را در مقادیر بسیار کمی به پوست تزریق کرده تا به‌طور موقت ماهیچه‌های آن قسمت را فلج کند. در نتیجه چین و چروک‌های صورت را در عرض چند روز کاهش دهد.

انواع چین و چروک ها کدامند؟

به‌طور خاص برای اهداف ضد پیری، پزشکان از بوتاکس برای درمان دو نوع چین و چروک استفاده می‌نمایند. چین و چروک ایستا و پویا نام دارند. خطوط استاتیک، چین و چروک‌های عمیقی هستند. این چروک ها پس از چندین دهه اخم کردن، لبخند زدن و بالا بردن ابروهای افراد روی صورت نقش می‌بندد. در حالی که چین و چروک‌های پویا تنها زمانی که حالت چهره را ایجاد می‌کنید، قابل مشاهده هستند.

انواع چین و چروک ها کدامند؟

آیا بوتاکس واقعا می تواند کمک کند؟

بوتاکس راز جوانی و روشی ایمن و کارآمد برای جلوگیری از علائم پیری است. هنگامی که در دوزهای کم تزریق می‌شود، از بروز خطوط و چین و چروک در هر مرحله جلوگیری میکند. بوتاکس با انجماد موقت عضلات زیرین روشی موثر برای جلوگیری از پیری است. انجماد موقت غضلات به منظور محدود کردن اما نه محدود کردن حرکات صورت است. در پوست جوان پروتئینی وجود داشته که سبب شده تا منافذ پوست تنگ، سفت و انعطاف‌پذیر شود. در این راستا درمان بوتاکس تولید الاستین و کلاژن را دوباره فعال خواهد کرد.

آیا تزریق بوتاکس در هر سنی ایمن است؟

خطرات بسیار کمی برای بیمارانی که بوتاکس را در دوزهای کم دریافت می‌کنند. در صورت تزریق توسط یک متخصص آموزش دیده، وجود خواهد داشت. صرف نظر از بهترین سن بوتاکس، عوارضی مانند تورم و قرمزی جزئی در محل تزریق ممکن است رخ دهد. ظرف چند روز پس از درمان، بوتاکس شما تجربه چین و چروک کمتر و ظاهری نرم‌تر را به شما می‌دهد. اکثر نتایج بوتاکس، چه در دهه 30، 40 یا 50 سالگی، معمولاً 3 تا 4 ماه دوام خواهند آورد. تزریق بوتاکس می‌تواند نتایج خیره‌کننده‌ای را در این سه دهه به ارمغان آورد. برای افرادی که به دنبال راه حلی آسان و غیرتهاجمی برای کمک به بازگرداندن ظاهری جوان‌تر هستند.

دلیل اصلی این‌که نتایج بوتاکس در طول زمان محو می‌شود موقتی بودن این درمان است. این به دلیل فرآیندهای طبیعی در بدن مانند سن و سرعت متابولیزه کردن سم رخ میدهد. به‌طور معمول، بوتاکس حدود 3 تا 6 ماه بسته به مقدار دوز تزریق شده دوام می‌آورد. دلیل دیگر این بوده که برخی از افراد متابولیسم سریع‌تری دارند و می‌توانند آن‌ها را سریع‌تر از دیگران پاک کنند. علاوه‌بر این، افراد جوان‌تر نسبت به افراد مسن‌تر به جلسات نگهداری مکرر نیاز دارند. افراد مسن به دلیل از دست دادن خاصیت ارتجاعی و نازک شدن پوست، به دوزهای بیشتری نیاز خواهند داشت.

لازم به ذکر است که ناحیه تحت درمان نیز در تعیین مدت زمان ماندگاری نتایج قبل از شروع محو شدن نقش دارد. به عنوان مثال، مناطقی که عضلات کمتری دارند، پس از درمان حرکت کمتری دارند. به این معنی که آ‌ن‌ها می‌خواهند شکل خود را بیشتر از سایر نواحی حفظ کنند. مانند اطراف چشم‌ها، جایی‌که حرکت زیادی وجود دارد. پس دوز، تعداد، محل تزریق و دفعات دریافت دارو بر اساس وضعیت و پاسخ بدن افراد به درمان تعیین می‌شود.

چگونه بوتاکس از چین و چروک جلوگیری می کند؟

چین و چروک‌ها و خطوط ریز پوستی می‌توانند به دلیل حرکات و حالات تکراری صورت به‌وجود آیند. هر بار که از عضله صورت استفاده می‌شود، باعث ایجاد شیاری در زیر سطح پوست می‌شود. هر بار که لبخند می‌زنیم، اخم می‌کنیم یا چشمان خود را باز و بسته می‌کنیم، شیارها را ایجاد خواهیم کرد. تزریق بوتاکس که حاوی مقادیر کمی سم است. روی ماهیچه‌هایی خاص از صورت اعمال می‌گردد که باعث ایجاد چین و چروک‌ها و خطوط ریز پوستی شده‌اند. این سم سیگنال‌های عصبی ماهیچه‌ها را مسدود کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا استراحت کنند. به این معنا که به چین و چروک‌ها یا خطوط ریز فرصت ایجاد نخواهد داد.

کل فرآیند بوتاکس ممکن است تنها در چند دقیقه تکمیل شود. با استفاده از یک سوزن بسیار نازک، بوتاکس به قسمت‌های خاصی از صورت تزریق خواهد شد. بوتاکس درمان انتخابی برای تعداد زیادی از افرادی است که مایل هستند به سرعت ظاهر خود را بهبود بخشند. زیرا نتایج بسیار نزدیک به آنی را ایجاد می‌کند. پس از تزریق بوتاکس، باید حدود سه تا چهار روز اثرات درمان را مشاهده نمود. پس از تزریق، ممکن است خونریزی جزئی داشته باشید، اما نیازی به استراحت برای توانبخشی نیست.

بوتاکس به این ترتیب به راز جوانی تدیل شده است. اما با رعایت شرایط که به مدت 24 ساعت نواحی تحت درمان را مالش یا ماساژ ندهید. این ممکن است به جلوگیری از انتشار سم به یک منطقه دیگر کمک کند. پس از دریافت تزریق، می‌توانید بلافاصله بدون هیچ مشکلی فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرید.

بوتاکس برای چه افرادی مضر خواهد بود؟

هیچ منع مصرف مطلقی به جز سابقه حساسیت به اجزای تشکیل دهنده بوتاکس وجود ندارد. اما پزشکان به‌طور کلی توصیه می‌کنند از استفاده از بوتاکس در دوران بارداری یا شیردهی خودداری شود. در افرادی که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند نیز نباید بوتاکس مورد استفاده قرار گیرد. نباید مستقیماً به پوست مبتلا به اگزما تزریق گردد. چه کسانی بوتاکس نکنند. برای احتیاط، تزریق این ماده به بیماران مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی می‌تواند منجر به ضعف شدید عضلانی شود. اگر ساعت‌ها تا هفته‌ها پس از دریافت بوتاکس متوجه هر یک از عوارض زیر شده‌اید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • ضعف عضلانی
  • مشکلات بینایی
  • مشکل در صحبت کردن یا بلعیدن
  • مشکلات تنفسی
  • از دست دادن کنترل مثانه

بوتاکس برای چه افرادی مضر خواهد بود؟

موارد استفاده از بوتاکس راز جوانی

  • خطوط عمودی بین ابروها
  • خطوطی که در گوشه چشم ایجاد می‌شوند.
  • صاف کردن خطوط اخم روی پیشانی
  • اثرات پای کلاغی را کاهش می‌دهد.
  • سفت کردن ابروها و چشم‌های افتاده
  • از بین بردن چین و خطوط چانه
  • از بین بردن خطوط افقی سن و افتادگی پوست اطراف صورت
  • برای رفع تعریق زیاد زیر بغل

 

سخن پایانی

بوتاکس که برای اهداف زیبایی و پزشکی استفاده می‌شود. از سم بوتولینوم تشکیل شده و از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم مشتق شده است. بوتاکس اولین بار برای درمان بیماری‌های پزشکی مانند اسپاسم عضلانی، تعریق بیش از حد زیر بغل و تیک پلک تاییدیه دریافت نمود. وقتی بوتاکس به عضله‌ای که باعث ایجاد چین و چروک یا خطوط شده تزریق شود، تکانه‌های عصبی را مسدود می‌کند. به این معنی که عضله دیگر نمی‌تواند چین و چروک‌ها را ایجاد نماید. اگر تزریق بوتاکس را انتخاب کرده‌اید، باید هر سه تا شش ماه یک بار تحت درمان قرار گیرید. به این ترتیب نتایج مطلوب را حفظ بماند.