لوگوی بوتاکس سنتر
بوتاکس در دوران بارداری زنان

بوتاکس در زنان باردار

در سال‌های پایانی اشخاص فراوانی کوشش بر این دارند که نقص های مرتبط به زیبایی پوست خود را با تزریق بوتاکس برطرف نمایند. می‌ شود که بوتاکس دوست داشتنی ترین بهبود زیبایی در دنیا و خاورمیانه می باشد. فکر کنید راهکاری یافت شده است که همه ی چین و چروک و نقص های مرتبط به حالت های چهره را نابود می سازد و سبب زیبایی زیادتر می گردد اما بوتاکس در زنان باردار چطور است؟

بوتاکس سمی می باشد که سبب کند یا فلج گشتن عضله ها می‌ گردد. از این ماده در دوز‌های کم بکار می برند تا از راه فلج گشتن عضله های مورد نظر، می توان چین و چروک‌های پوستی را کم نمود. اگر چه این راه اندکی مشکل را پیش دارد، ولی نبایست از یاد برد که برای بوتاکس در زنان باردار حدود هایی موجود است.

بوتاکس در زنان باردار

تزریق بوتاکس در زنان باردار چه طور است؟

بوتاکس پروتئینی می باشد که از سم بوتولین درست شده و باکتری کلستریدیوم بوتولینوم آن را می‌ سازد. این همان سمی می باشد که موجب بوتولیسم می‌ گردد. بوتاکس در اصل سم می باشد ولی در آزمایشگاه به وضعیتی مبدل شده است که در علم زیبایی مورد کاربرد قرار بگیرد. تزریق بوتاکس اکثرا به منظور کم نمودن چین و چروک پوست استفاده می شود. ولی علاوه بر آن می‌ شود به بهبود منحرفی چشم، اسپاسم پلک، درمان عرق دست و پا با بوتاکس و بعضی از اختلال های مرتبط به مثانه یاری رساند.

به صورت عمومی مغز ما از طریق راه های عصبی، ضربان‌های الکتریکی را به عضله ها ارسال می‌ کند و به آن‌ها اجازه منقبض شدن می‌ فرستد. در حال حاضر با پیشگیری از کار زیاد این ضربان‌های الکتریکی، توانایی دارد از منقبض گشتن عضله ها جلوگیری نماید. سم از راه سوزن‌های خیلی ریز وارد عضله ها و ماهیچه‌ها می‌ گردد و فرایند فلج نمودن را شروع می نمایند.

در طی همه ی این مراحل هیچ گونه دردی را احساس نخواهید نمود. تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه زمان می برد و لازم به بیهوشی نمی باشد. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضله های ویژه تزریق می‌ گردد. به صورت عمده ۷ تا ۱۴ روز زمان نیاز می باشد تا اثر کامل تزریق قابل دیدن باشد.

مناسب است حداقل یک هفته قبل تر از تزریق، از استعمال الکل و دخانیات خودداری گردد. علاوه بر آن بایستی دو هفته قبل از بهبود از آسپیرین و دارو‌های جلوگیری از ملتهب شدن بکار نبرید. همچنین از حمام رفتن بعد از بوتاکس خودداری کنید.

تزریق بوتاکس در دوره های بارداری و شیر دادن

نمی توان به طور مطمئن بیان نمود که تزریق بوتاکس در بارداری بی‌خطر می باشد، به همین علت MHRA به زن های باردار پیشنهاد می‌ شود که بوتاکس تزریق ننمایند. مگر اینکه علت های پزشکی دارا باشند. در آزمایش هایی که بر روی نمونه‌های غیرانسانی صورت گرفته است ثابت گشته بوتاکس توانایی دارد موجب رشد با نقص نوزادها گردد.

اگر چه نمی‌ شود با توجه بیان نمود که همین بحث برای انسان‌ها هم به جا می باشد. ولی خوب است ریسک نگردد و در دوره های بارداری هیچ بهبود بوتاکسی صورت نگیرد. اگر هم در دوره های قبل از بارداری تزریقی انجام گرفته، خوب است مجدد تکرار نگردد.
همین حالت برای بوتاکس در دوران شیردهی هم درست می باشد. آن‌ها نیز نبایست بوتاکس تزریق نمایند. چون که مثل خیلی از دارو‌ها، بوتاکس امکان دارد به شیر مادر انتقال گردد و از راه شیر به کودک می رسد

 

نگهداری های بعد از تزریق بوتاکس

پیشنهاد می‌شود حداقل تا ۳ روز از استخر رفتن بعد از بوتاکس خودداری کنید. چون که پوست در محدوده حساسی جای دارد. بایستی خوب استراحت نمایید. چون که استراحت، دکمه ریکاوری سریع می باشد. جلوگیری از استعمال دخانیات و الکل در کمترین حالت تا سه روز می‌تواند کمک شایانی به شما بکند. میل نمودن آب و مایع زیاد، قطعا به سود شما خواهد بود.

نگهداری های بعد از تزریق بوتاکس

ماندگاری بوتاکس در بدن چه مقدار می باشد؟

اثر های بوتاکس توانایی دارد سه تا شش ماه ادامه‌ داشته باشد. با آغاز مجدد کار عضله ها ، خط ها و چین و چروک‌ها مجدد نمایان می‌ گردند و لازم به تزریق دوباره، احساس می‌ گردد. خط ها و چین و چروک‌ها با گذر تایم خیلی زیادتر به نظر می رسد و شاید لازم به جلسه های زیادی به منظور بهبود نقص است.
برخی میپرسند ماندگاری بوتاکس چگونه است؟ مدت تایم ماندگی بوتاکس در افتضاح ترین وضعیت میان ۴ تا ۶ ماه می باشد. اگر به حالت مرتب تزریق صورت گیرد، احتمالا ماندگی بوتاکس تا ۱۰ ماه نیز ادامه خواهد داشت. نیاز است بدانید که کمترین ماندگاری بوتاکس به منظور درمان عرق دست و پا ۱۰ ماه و در بیش ترین حالت ۱۸ ماه می باشد.

عارضه های جانبی بوتاکس در زنان باردار

  • کبودی آنی، متداول ترین مشکل جانبی بوتاکس می باشد
  • سردرد که میان ۲۴ تا ۴۸ ساعت به آخر می‌رسد
  • تعداد اندکی از افراد رجوع کننده هم امکان دارد افتاده شدن پلک را تجربه نمایند
  • درد کم و ورم
  • نشانه های بودن آنفلوانزا
  • درد معده
  • ناتوانی یا احساس نارضایتی داشتن
  • ناتوانی یا فلج آنی در عضله های کناری
  • در مورد های اندکی سبب حساسیت می گردد

سوالات متداول در مورد بوتاکس

آیا بوتاکس چهره را زشت می کند؟

بعد از استفاده نمودن درست تزریق، هیچ نوع چین و چروکی در صورت دیده نمی گردد. منظور از بوتاکس، نرم نمودن وضعیت صورت و به وجود آوردن نمایی طبیعی و زیبا می باشد. این عمل با اجراء نمودن ترفند و دوز مناسب، آن هم به دست دکتری ماهر، توانایی دارد عالی ترین نتیجه ها را به همراه داشته باشد.

با تاسف می شود گفت که آنچه در بعضی اشخاص دیده می شود که بعد از تزریق درگیر چهره بدی گشته اند، نتیجه تزریق پزشک های بی دانش می باشد که ظرافت کار لازم را نداشته باشد.

آیا تزریق بوتاکس درد آور است؟

سوال خیلی از اشخاص این می باشد که آیا تزریق بوتاکس درد دارد یا نه . می‌ شود بیان نمود که تزریق بوتاکس درد آور نمی باشد چون که از بی‌حسی موضعی بکار برده می‌شود.
به همین علت توانایی دارید اطمینان یابید که وقت تزریق، هیچ دردی را احساس نخواهید نمود.

در کدام نقطه های بدن تزریق بوتاکس صورت می گیرد؟

بوتاکس راهی می باشد که توانایی دارد در همه ی ناحیه های بدن و صورت که موجب چین و چروک گشته اند، استفاده شود. آیا می دانید تزریق بوتاکس در چه بخش هایی از بدن نتیجه بهتری دارد؟ متداول ترین نقطه های مناسب به منظور تزریق بوتاکس عبارت است از:

  • بوتاکس در دور و بر چشم
  • بوتاکس لیفت ابرو
  • بوتاکس پیشانی
  • بوتاکس به منظور خط لبخند

 

در کدام نقطه های بدن تزریق بوتاکس صورت می گیرد؟

سخن پایانی
دوران بارداری و شیر دادن دوره خیلی برای پوست شما می باشد. بدن در این دوره ها هورمون‌های زیادتری درست می نماید، هورمون‌هایی همانند آندروژن، استروژن و پروژسترون. این تغییر های هورمونی توانایی دارد سبب گردد که پوست روغن زیادتری درست نموده و فرد را زیاد تر در برابر حمله اتفاقی جوش قرار می دهد. زن های باردار در برابر هایپرپیگمنتیشن، راش پوستی دوره بارداری و … نیز می باشند.