لوگوی بوتاکس سنتر
عوامل ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس چگونه است ؟

بوتاکس از روش های بسیار کاربردی در درمان و زیبایی است اما ماندگاری بوتاکس چگونه است؟ آیا نتیجه دائمی است یا موقت؟

علت اینکه در پوست صورت چین و چروک هایی ظاهر می شود بسیار گوناگون است. در افراد مختلف بسیار متفاوت می باشد و ژنتیک در این قضیه بی تاثیر نیست. اما خوشبختانه که علم پزشکی در سالهای اخیر پیشرفت داشته است. افراد دیگر نیازی نیست برای این معضل نگران باشند و از چین و چروک هایی که در صورتشان وجود دارد خجالت بکشند.

بوتاکس روشی بسیار عالی و تایید شده در سراسر دنیا می باشد که قادر است چین و چروک ها را به کلی از روی صورت محو کند. اما مسئله ای که در این رابطه وجود دارد این است که ماندگاری بوتاکس چگونه است؟ عمر بوتاکس چقدر است؟ و چه مدت دوام می آورد؟ با ما همراه باشید.

ماندگاری بوتاکس چگونه است

تعریف بوتاکس

همانطور اشاره کردیم تزریق بوتاکس از روش های بسیار پر طرفدار برای از بین بردن چین و چروک های صورت می باشد. این روش به عنوان محبوب ترین روش از نظر مردم شناخته می شود. چرا که نیاز به جراحی های سنگین ندارد و تنها با یک تزریق ساده انجام می شود. اما تمام زیباجویان میپرسند ماندگاری بوتاکس چگونه است؟

بوتاکس ماده ای می باشد که از سمی به نام بوتولونیم استخراج می شود. استفاده از آن در دوز های بالا بسیار خطرناک است و این ماده در واقع نوعی سم مهلک و فلج کننده می باشد. از بوتاکس در موارد بسیار زیادی در علم پزشکی استفاده می شود. مانند از بین بردن چین و چروک هایی که در اطراف چشم ها وجود دارد. یا چین و چروک هایی که در قسمت پیشانی و بر اثر اخم کردن در صورت افراد ایجاد می شود. همچنین از دیگر کاربرد های بوتاکس می توان به لیفت ابرو با استفاده از بوتاکس اشاره کرد.

بوتاکس تنها برای موارد زیبایی مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه کاربرد درمانی نیز دارد. برای بیماری هایی مانند سردرد های بسیار مزمن و وحشتناک و یا تعریق بیش از اندازه از آن استفاده می شود.

ماندگاری بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد؟

افراد مراجعه کننده برای تزریق بوتاکس از پزشک خود می پرسند که ماندگاری بوتاکس چگونه است؟ و ماندگاری بوتاکس به چی بستگی دارد؟ که باید گفت عمر ماندگاری در یک تزریق موفق بوتاکس 3 الی 12 ماه می باشد. در افراد مختلف متفاوت می باشد و به موارد بسیار زیادی بستگی دارد. موراد زیر باعث می شود بوتاکس تزریقی شما عمر بیشتری داشته باشد.

ماندگاری بوتاکس به چه عواملی بستگی دارد

1. سبک زندگی

یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در عمر بوتاکس سبک و روش زندگی افراد می باشد. چنانچه قصد دارید که تزریق بوتاکس را انجام دهید باید از ورزش هایی که سنگین هستند و فشار زیادی وارد می کند جلوگیری کنید.

فعالیت می تواند مدت ماندگاری بوتاکس را به شدت کاهش دهد. بسیاری از کسانی که در رشته ورزشی سنگین فعالیت میکنند و بوتاکس تزریق می کنند متوجه این موضوع شده اند که بوتاکس آن ها خیلی سریع تر از افراد دیگر اثر خود را از دست می دهد.

این که بوتاکس ورزشکاران در مدت خیلی کوتاه اثر اولیه خود را از دست می دهد به هیچ عنوان ربطی به کیفیت بوتاکس تزریقی ندارد. بلکه اصلی ترین دلیلی که دارد این است که میزان فعالیت در ورزشکاران بسیار زیاد است. این فعالیت زیادی باعث بالا رفتن میزان متابولیسم در بدن می شود. که باعث از دست رفتن خاصیت ماده بوتاکس می شود و تاثیر آن خیلی زود از بین می رود.

2. چین و چروک ها

از عوامل  مهم و بسیار تاثیر گذار در عمر بوتاکس چین چروک های هر فرد می باشد. در میان نقاط تزریقی معمولا بوتاکس پیشانی با دقت بسیار زیادی صورت می گیرد و دلیل آن این می باشد که چین و چروک هایی که در این ناحیه وجود دارد بسیار بیشتر از سایر نواحی می باشد. برای اینکه تزریق موفقی در قسمت پیشانی داشته باشید توصیه می شود که حتما از پزشکی کمک بگیرید. که در این کار متخصص باشد و به راحتی این که در چه قسمت از پیشانی باید تزریق انجام شود را شناسایی کند.

چین چروک هایی که در صورت افراد ایجاد می شود به دو دسته تقسیم می شود. چین چروک های دینامیک و چین و چروک های استاتیک. چین و چروک های استاتیک چین و چروک هایی هستند که به صورت همیشگی بر روی صورت هستند حتی در مواقعی که عضلات صورت هیچ گونه حرکتی ندارد این چین و چروک ها بر روی صورت پیدا هستند.

که این چین و چروک ها با بوتاکس درمان نمی شود و برای درمان ان ها باید از روشی به جز بوتاکس کمک گرفت. حتما تا به حال پرسیده اید ماندگاری بوتاکس چگونه است؟ آیا چروک ها با ازبین رفتن اثر بوتاکس بدتر میشوند؟ چرا برای برخی افراد زمان بیشتری ماندگار است؟ عمق خطوط علت آن است.

اما دسته ای دیگر از چین و چروک ها وجود دارد که بیشتر در مواقع اخم کردن و یا خندیدن در صورت افراد ایجاد می شود. به آن چین و چروک های دینامیک گفته می شود و این خطوط به راحتی با تزریق بوتاکس از بین می رود .

3. کیفیت

اگر میخواهید بدانید کیفیت بوتاکس به چه چیزی بستگی دارد و ماندگاری بوتاکس چگونه است به کیفیت برند توجه کنید. کیفیت بوتاکس از مواردی می باشد که در عمر ماندگاری بوتاکس به شدت تاثیر گذار است. استفاده از یک مارک و برند معتبر در زمینه بوتاکس به شدت توسط پزشکان به افراد توصیه می شود.

به طور مثال بوتاکس ایرانی در مقابل بوتاکس هایی با برند های معتبر خارجی از کیفیت بسیار پایین تری برخوردار است. علاوه بر این مدت ماندگاری آن به شدت کوتاه است. در مارک های ایرانی که معتبر نیستند دیده شده است که عوارض بسیار زیادی را برای فرد در بر داشته است. از مهم ترین عوارض آن از دادن صدا و کبودی و تورم و افتادگی پوست می باشد.

کیفیت بوتاکس

 سخن پایانی
همانطور که خود می دانید بوتاکس رو بسیار محبوب برای از بین بردن چین و چروک ها می باشد. اما سوال پر تکرار بسیاری از افراد این است که ماندگاری بوتاکس چگونه است؟ و در چه زمانی نیاز مجدد به تزریق بوتاکس پیدا می کنند؟ که در این رابطه باید گفت عمر مفید بوتاکس 3 الی 12 ماه می باشد. حتی این بازه زمانی نیاز به عوامل زیادی مانند مراقب فرد و نوع کیفیت بوتاکس بستگی دارد.