لوگوی بوتاکس سنتر
بوتاکس درد دارد

تزریق بوتاکس درد دارد؟

بوتاکس اولی ها نگران این موضوع هستند آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟ درست است که بوتاکس در دسته عمل های سرپایی قرار دارد که غیر تهاجمی می باشد و فرد بعد از تزریق بوتاکس به هیچ عنوان به مراقب های خیلی ویژه ای نیاز پیدا نخواهد کرد. خیلی از افراد با بالا رفتن سن و رعایت نکردن نکته های بسیار زیادی باعث می شوند تا در صورتشان چین و چروک هایی به وجود بیاید و جلوه پوست آن ها را نازیبا کند. این افراد در اولویت تزریق بوتاکس قرار می گیرند. اما به دلیل ترسی که از انجام این کار داند از آن صرف نظر می کنند. اما در پاسخ به اینکه تزریق بوتاکس درد دارد باید بیان کرد که این تزریق به هیچ عنوان درد خاصی ندارد و هیچ گونه اثری از خود بر جای نخواهد گذاشت.

تزریق بوتاکس درد دارد

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

حتما شما هم تاکنون بانوانی را دیده اید که به سنین میان سالی خود نزدیک شده اند اما هم چنان پوستی زیبا و عاری از هرگونه چین و چروکی هستند و بسیار زیبا و با اعتماد به نفس می باشند. باید گفت که روند چین و چروک در صورت افراد امری اجتناب ناپذیر است و همه افراد با  بالا رفتن سن خود آن را به وضوح در صورت خود مشاهده خواهند کرد. هیچکس نمی تواند در مقابل روند طبیعی بدن مقاومت کند اما می توانیم اثرات آن را کاهش دهیم.

بوتاکس از ماده های بسیار پر طرفدار در طی چند سال اخیر بوده است. افراد بسیار زیادی را تحت درمان خود قرار داده است و توانسته به جوانسازی پوست کمک بسیار زیادی کند. بوتاکس دارای نوعی سم می باشد که این سم قادر است به راحتی خطوط دینامیک صورت که باعث چین و چروک در پوست صورت می شود را از روی پوست محو کند. به فرد ظاهری بسیار جوان تر و عاری از هرگونه خطوط اضافی در صورت بدهد.

 کاهش درد بوتاکس

در رابطه با دردی که تزریق بوتاکس به فرد وارد می کند و مراجعین می پرسند تزریق بوتاکس درد دارد؟ باید که گفت که اصلا درد خاصی ندارد و بسیار بی خطر و کم درد می باشد. چونکه ماده بوتاکس از طریق سوزن های بسیار باریکی به صورت تزریق می شود و هیچ گونه جراحتی محتمل فرد نمی شود. تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست که مورد استفاده می گیرد. بوتاکس یک روش غیر تهاجمی و بسیار سریع می باشد و آثار آن ظرف مدت کم تر 2 روز در صورت افراد نمایان می شود.

تزریق این ماده در اولین قدم درد ندارد. اما در صورت مراقبت نکردن درست از خود بعد از تزریق باعث به وجود آمدن عوارضی در افراد خواهد شد که تجربه می شود تزریق بوتاکس درد دارد. که شایع ترین علائم این موارد کبودی و تورم در ناحیه تزریق می باشد. کبودی بیشتر به این موضوع مربوط می شود.

فرد در مدت قبل از تزریق ماده بوتاکس به صورت مکرر آسپرین و یا نوشیدنی های الکلی مصرف کرده است. تورمی که بعد از بوتاکس در صورت فرد ایجاد می شود بیشتر به علت این است که فرد بعد از تزریق کردن به علت گیجی زیاد اقدام به خوابیدن می کند. خوابیدن باعث عوارض بسیار زیادی می شود و توصیه اکید پزشکان این می باشد تا 5 ساعت به هیچ عنوان نخوابید. چون باعث تورم بیشتر صورت خواهد شد و عوارض دیگری نیز برای فرد در بر خواهد داشت و تمام عوارض بوتاکس را شدت می بخشد.

برای چه افرادی تزریق بوتاکس درد دارد

شاید برای شما هم سوال باشد که بدانید بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی می باشد و آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟ بوتاکس کردن برای افراد زیر 18 سال به هیچ عنوان توصیه نمی شود چون این دسته از افراد که در این رده سنی قرار دارند از شرایط پوستی بسیار خوبی برخوردار هستند.

پوست آنها قادر به تولید کلاژن به اندازه کافی می باشد به همین دلیل نیازی به روش های جوانسازی پوست ندارند. کلاژن از اصلی ترین موادی است که باعث جوان ماند پوست می شود و تا سن 30 سالگی میزان قابل توجهی کلاژن در بدن افراد تولید می شود.

با بالا رفت سن و گذشت از مرز سی سالگی تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا می کند که این کاهش کلاژن می تواند باعث ایجاد چین و چروک ها و خطوط در پوست صورت شود. که می توان بهترین سن برای تزریق بوتاکس را همین سن در نظر داشت که آغاز بروز چین و چروک ها در صورت فرد می شود. اما اینکه تزریق بوتاکس درد دارد یا خیر بسته به آستانه تحمل افراد متفاوت است اما در کل گزارشی از درد بیش از حد نداشته ایم.

برای چه افرادی تزریق بوتاکس درد دارد

اطلاعات در رابطه با تزریق بوتاکس

هنگامی که شما برای مشاوره به پیش پزشک خود می روید و کار های قبل از تزریق و انتخاب بهترین نقاط تزریق بوتاکس خود را انجام می دهید باید اطلاعاتی را در زمینه های مختلف در اختیار پزشک خود قرار دهید. از مهمترین اطلاعات حیات آن می باشد.

1. آیا شما باردار هستید یا خیر

چون تزریق بوتاکس برای خانم های باردار ممنوعیت دارد. مسئله مهم دیگر سابقه پزشکی شما می باشد اگر شما دچار هر نوع بیماری مغزی و عصبی هستید به هیچ عنوان تزریق بوتاکس برای شما نمی تواند صورت بگیرد. اگر باردار هستید مقاله بوتاکس در زنان باردار را حتما مطالعه کنید.

2. از چه داروهای استفاده میکنید

دارو های شما و اینکه به طور مرتب باید از چه دارو هایی استفاده کنید از نکته های بسیار مهمی می باشد که باید در اختیار پزشک خود قرار دهید. اگر به شما به دلایل خاصی به طور مستمر آسپرین مصرف می کنید باید یک هفته قبل از تزریق مصرف آسپرین خود را قطع کنید. چون آسپرین به عنوان رقیق کننده خون مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند باعث کبودی های بسیار شدیدی در صورت بعد از تزریق شود.

3. سابقه جراحی زیبایی

همچنین اطلاعاتی دیگر مانند اینکه تا کنون چه جراحی های زیبایی داشته اید را نیز در اختیار پزشک خود قرار دهید. تا پزشک شما بر اساس اطلاعاتی که شما در اختیارش قرار می دهید بتواند بهترین تصمیم گیری را در رابطه با تزریق در اختیار شما قرار دهد.

اطلاعات در رابطه با تزریق بوتاکس

سخن پایانی

خوشبختانه با پیشرفتی که در سالهای اخیر علم پزشکی در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست داشته است دیگر نیازی نیست افراد از این بابت نگرانی داشته باشند. یکی از کم درد ترین و مطمئن ترین روش ها برای جوانسازی پوست تزریق بوتاکس است. در هنگام تزریق فرد متوجه هیچ گونه درد شدیدی نخواهد شد و عوارض جانبی آن نیز در صورت استفاده از یک مارک معتبر بسیار کم خطر می باشد. در رابطه با درد باید گفت تزریق بوتاکس درد دارد اما خیلی کم که با بی حسی انجام می شود بنابراین شما متوجه دردی نخواهید شد.